• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • cajsasmamma
    Isnogood skrev 2013-09-15 18:53:08 följande:
    Få "napp" va inte några större problem, problemen var ju bara det att de va så attans mycket "skräpfisk" i sjöarna

Du behöver en Ankare, kedja och en håv för att behålla fiskarna i sjön
  • Isnogood
    cajsasmamma skrev 2013-09-16 09:53:37 följande:

Du behöver en Ankare, kedja och en håv för att behålla fiskarna i sjön
    Ja skulle behöva en knölpåk att nocka dem med Drömmer
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Krillel

Ni kvinnor, dejtande eller inte. Jag har varit aktiv på diverse dejting sajter med utan framgång. Kan någon förklara hur ni vill att en presentation skall se ut för att ni skall svara, för att ni skall ta initiativet och ta första kontakten.  

• mikipiki

Krillel - För min del går alla killar som enbart har som intresse att träna, resa, festa bort då dom känns intetsägande. Jag skriver heller aldrig till dom som inte har någon presentation utan bara bilder då dom känns oseriösa. Däremot brukar jag skriva till killar som har någon humoristisk tvist i sin presentation och som beskriver sina intressen lite utförligare. Dock ska presentationen vara skriven med egna ord och välstavad, finns många presentationer därute som är exakt likadana för att dom kopierats från någon sida. Sen så brukar jag såklart gå efter bilderna, föredrar tydliga bilder som på ett tydligt sätt visar utseendet. Skriver inte till såna som har suddiga bilder ur konstiga vinklar då det känns som att dom döljer någon utseendemässig åkomma när de har såna bilder :) jag kanske har höga krav, men hoppas det hjälpte lite iallafall.

• mikipiki

Och gällande svara på meddelanden som skickas så svarar jag aldrig på 'hej, hur är det?' sorten då jag får cirka 20 såna per dag. Svarar på de som uppenbart läst igenom min presentation och skrivet någon/några frågor utifrån den :)

• ander25k
    mikipiki skrev 2013-09-18 08:51:15 följande:
    Krillel - För min del går alla killar som enbart har som intresse att träna, resa, festa bort då dom känns intetsägande. Jag skriver heller aldrig till dom som inte har någon presentation utan bara bilder då dom känns oseriösa. Däremot brukar jag skriva till killar som har någon humoristisk tvist i sin presentation och som beskriver sina intressen lite utförligare. Dock ska presentationen vara skriven med egna ord och välstavad, finns många presentationer därute som är exakt likadana för att dom kopierats från någon sida. Sen så brukar jag såklart gå efter bilderna, föredrar tydliga bilder som på ett tydligt sätt visar utseendet. Skriver inte till såna som har suddiga bilder ur konstiga vinklar då det känns som att dom döljer någon utseendemässig åkomma när de har såna bilder :) jag kanske har höga krav, men hoppas det hjälpte lite iallafall.
    Håller med , men då handlar det om resor och vinpimplande som går bort för mig , mer än en bild med vinglas i handen ,eller alla bilder är från div semester orter , så hoppar jag.
  • MrC
    Krillel skrev 2013-09-18 14:52:05 följande:
    Hur viktigt är utseendet?
    50%?
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • nelly82
    Krillel skrev 2013-09-18 14:52:05 följande:
    Hur viktigt är utseendet?

Jag tycker att utstrålningen är viktigare än utseendet, men den ser man ju inte riktigt på bild. Därför blir ju nätdejting lite ytligt då man går mycket efter utssende och vad som tilltalar en själv. Sen e jag en sån som alltid försöker läsa av settingen på bilden,  är det en partybild, är han extremsportare, har han oanständiga tryck på t-shirten, vad är hans klädstil överhuvudtaget etc...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!