• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • ulfsas

Om det är på sniskan så beror det på sidvinden. Normalt sett så flyger man in med upphållning men på en 20-30 fots höjd så vrider man planet rätt med tanke på banan och lutar ner vingen mot vinden så att man inte driver av banan.

Man, pappa, singel, 49 år, Sundbyberg. Flygkapten.
  • Heidi1

Första gången jag landade på Bergens flygplats var lite lite läskigt.

• visma1
    ulfsas skrev 2013-10-09 21:54:46 följande:
    Ser inte FL som en dejting eller raggsajt.
    Möjligen om det gäller blinddejter då vilket inte är min grej alls.
    Det är allt för chansartat tycker jag. Det är svårt nog på en dejtingsajt med bilder och här finns det oftast inga.
    Inte heller vet man om någon tjej är så sugen på att få raggbrev i inboxen heller. Man vet ju (jag iaf) knappt var folk bor ens. Jag har min smak och det är klurigt även på krogen när man ses IRL.
    Summa summarum så är FL stundtals kul men just kanske inte för raggändamål. 
    Om jag läser mellan raderna så har du en lång kravlista till och med innan man ses? Nu är jag inte medlem på någon dejtingsajt längre men där upplevde jag det som om folk har extrema krav både på personlighet och utseende innan man ens ses. Och när man väl ses så görs en bedömning inom 1 minut om man ska ses igen. Och nej, jag är inte ful och dum
  • Madida
    visma1 skrev 2013-10-10 09:41:55 följande:
    Om jag läser mellan raderna så har du en lång kravlista till och med innan man ses? Nu är jag inte medlem på någon dejtingsajt längre men där upplevde jag det som om folk har extrema krav både på personlighet och utseende innan man ens ses. Och när man väl ses så görs en bedömning inom 1 minut om man ska ses igen. Och nej, jag är inte ful och dum

Hade faktiskt en lång diskussion med en kompis om just detta igår. Hur sjukt och nästan overkligt det är.

På nätet handlar det till 90% om utseendet. Det är helt enkelt så man fångar någons intresse på en dejtingsida. Jag är tyvärr själv likadan. När jag skulle renovera så fick jag ett par gånger hjälp av samma kille på Ikea för att planera mitt kök. Hans utseende var absolut inget jag hade tittat extra på. Men jag gillade hans sätt att vara, rolig, charmig och lite kaxig. Hade lätt kunnat bjuda ut honom om han inte hade en enorm ring på fingret.

Men, hade jag sett samma kille på en dejtingsida hade jag bara bläddrat vidare.

Så tror jag tyvärr att det är för de flesta. Man har en enorm kravlista och missar på så sätt en jäkla massa folk. Just för att det är på nätet.

Jag borde starta ett singelcafé. Så följ kan umgås som normala människor
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • ulfsas

Hej från ett soligt Östersund.
    Kravlista? Jo, några krav har jag väl men det har väl nästan alla. Vore konstigt annars.
    Summerar man kravet så blir "kemi" ett bra ord.
    Svårt med kemi på FL där de flesta är rätt anonyma. Man vet ju inte ens vilka som är tjejer och killar ibland då deras avatarer och profiler inte avslöjar mycket.
    Kemi från två håll är inte så lätt. Den jag är intresserad av behöver ju inte tycka om mig osv.
    Ute på krogen kan man ju se vem man går fram till och om det verkar finnas intresse.
    Krogen har också nackdelar.

Jag har aldrig uppfattat FL som en dejtingsajt även om en del har tur att träffas här. Alla kanske inte är sugna på raggbrev i inboxen.
    På Match och HP får man ju förmoda att de har intresse av att ses.

• Ernst Hugo

Men det är ju det som är booring med HP och match att oavsett vad man pratar om så tänker alla "släppa eller gå vidare. Man är inriktad på dejt helt enkelt.

Här pratar man och lär känna folk och en del hittar man den berömda kemin med

• xSpinell
    Ernst Hugo skrev 2013-10-10 14:28:10 följande:
    Men det är ju det som är booring med HP och match att oavsett vad man pratar om så tänker alla "släppa eller gå vidare. Man är inriktad på dejt helt enkelt.

Här pratar man och lär känna folk och en del hittar man den berömda kemin med
    Jag håller nog lite på Ernst Hugo Cool  i det här .

Vissa blir bara brevkompisar (kan vara roligt att få något i inboxen)
    Medan andra vill lite mer , en träff eller vad det blir (tar det som en bonus)

Men det beror ju på vad man söker själv (ett förhållande ,NjaaObestämd har det nog ganska bra som singel)
  • Madida

Jag får en del mail här på FL men skulle vilja säga att 9/10 inom loppet av tre mail har kläckt ur sig något om att vilja se mig naken, vara myssugen, frågat direkta frågor av sexuell karaktär o.s.v. Det är så in i helvete trist! På en sida som BC, DS och liknande får man ju räkna med detta. Men på FL? Äsch, det är enbart avtändande och tröttsamt.
    Här inne, mer än på många andra ställen, så har man ju faktiskt chansen att ta kontakt på ett vettigt sätt. När man sett någon skriva ett inlägg man gillar t.ex. Här finns egentligen all möjlighet att få kontakt med någon på ett ganska avslappnat sätt.  

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Isnogood
    Madida skrev 2013-10-10 17:20:55 följande:
    Jag får en del mail här på FL men skulle vilja säga att 9/10 inom loppet av tre mail har kläckt ur sig något om att vilja se mig naken, vara myssugen, frågat direkta frågor av sexuell karaktär o.s.v. Det är så in i helvete trist! På en sida som BC, DS och liknande får man ju räkna med detta. Men på FL? Äsch, det är enbart avtändande och tröttsamt.
    Här inne, mer än på många andra ställen, så har man ju faktiskt chansen att ta kontakt på ett vettigt sätt. När man sett någon skriva ett inlägg man gillar t.ex. Här finns egentligen all möjlighet att få kontakt med någon på ett ganska avslappnat sätt.  
    Jag startade en skämttråd för länge sen, om att jag ville ha en "snabeldrake", lång historia, men vi va några som tjattrade i en annan tråd om detta innan...
    -Så, kort efter det, fick jag ett inbox från en karl som erbjöd sig att ställa upp som min snabeldrake Tyst 
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-10-09 20:21:59 följande:

Kommer fram om ca 45 minuter.
    Attans... O jag som hade låst dörren o va ute med hästen Drömmer
    MrC skrev 2013-10-09 20:24:44 följande:
    Passa dig, jag vet var din postlåda bor. FlörtDrömmer
    Jag med Cool   Drömmer
    I live on the dark side...the devil is my confederate
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!