Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

s07 skrev 2011-12-19 13:54:37 följande:
    Tack! Det var bra sagt. Jag behöver bara hitta sätt att slappna av här och nu för att ta det som det kommer. Annars har du rätt i att jag inte ska tänka för långt i framtiden. Det gör jag inte heller.
    Men vad är det som gör att du "spänner" dig? I vilka situationer sker det och vad tänker du när du känner dig lite obekväm?
  • Glädje58
    kristinah skrev 2011-12-19 13:54:55 följande:
    glädje58
    du kanske redan har dragit det här, men den där vännen du har - varför är ni inte ett par? 
    För stor åldersskillnad och hon vill ha fler barn. Jag har skurit av den möjligheten (eller ja, inte jag personligen men en kirurg :)

Vi lever nästan som ett par men jag inser att jag måste börja bryta mig loss för att kunna hitta en kvinna som passar mig. Jag märker nu när jag sover över hos henne hur mycket jag saknar närhet och intimitet. Ja inte bara när jag ligger i sägen, det är under hela dagen. Nästa år får det bli andra bullar. För då ska jag gå ut mer (tillsammans med er i tråden :)
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 13:58:06 följande:
    Glädje58: Hoppas att mitt väldigt glada och trevliga mail jag skickade lättar upp det iaf! Blir galen varje gång det plingar i inboxen och det är något annat *suck* Well om jag inte får svar i kväll är jag nog rätt körd tyvärr:((
    Det är ju helt sjukt att det ska svänga så. Bara så jag inte tänker i fel spår nu, det är han från Finland du pratar om?
  • Glädje58
    s07 skrev 2011-12-19 14:03:51 följande:
    Glädje58: jag översållas av en undermedveten ström av att det är "mitt" hem o barn och ngn slags ovilja att inte släppa in någon. Antar att jag vill skydda mig och barnet men det är så paradoxalt och okonstruktivt för mannen i fråga är mjuk, trevlig och gör verkligen inga tecken till intrång. Så jag sitter där och kämpar, och kanske ger jag inte världens bästa blickkontakt eller närvaro, för jag tänker på mitt eget beteende i situationerna. Jag tror ändå det hjälpte en del att jag förklarade min situation. Hoppas nu att han vill ge mig en ärlig chans.
    Du gör helt rätt i att skydda dig och ditt hem för nya människor. Men du behöver träffa honom ute på neutral mark och även längre fram hemma hos honom. Ha inte för bråttom, för om han är genuint intresserad av dig på seriöst sätt, så kommer han att förstå. Var gärna tydlig med vad du tänker så han kan förstå dig bättre. 

Att du skyddar dig med att minska blickkontakt och inte vara för närvarande är inte bra. Vem vill vara med en sån. Du skyddar dig på fel sätt 
  • Glädje58
    s07 skrev 2011-12-19 14:05:48 följande:
    Förstår inte, vad hände på HP och varför var du tvungen att pausa...och vem?
    Jag skaffade mig ett extra konto på hp för att jag skulle kolla in min väns expojkvän och då ville jag inte skylta med min rätta identitet. Så jag skaffade mig ett nytt konto och i den vevan skapade jag ett monster till tölp med rätt tragiska värderingar ang kvinnor och relationer. Presentationen blev grymt rolig och det var en hel del som svarade. Till motsats mot min riktiga profil ... suck
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 14:04:33 följande:
    Glädje: Ja det är han .
    Det är ju helt sjukt att det ska behöva svänga så i din sinnesstämning när det gäller honom. Det lät så himla bra för bara någon vecka eller två. Och nu ska nu må som du gör bara för att ni har kommit på någon idiotregel. Men jag tror att han bara vill backa litegrann nu för att inte stöta bort dig.
  • Glädje58

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och sen iväg till jobbet...

kram på er   Solig 

• Glädje58
    Cosan skrev 2011-12-19 14:20:18 följande:
    Hade du samma mejl adress till båda? Borde inte vara några problem att fixa, de kan ju inte skylla på samma ip-adress är ju bara att säga att ni är två på samma adress, vilket är helt normalt.
    Nej, jag hade faktiskt olika mejl. Att jag inte tänkte på det som du säger... Att det är två olika personer...
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 14:22:21 följande:
    Glädje: Hoppas du har rätt! Jag tyckte om honom innan vi sågs och ännu mer efter. Vi har en date inbokad i januari. Hans mail har varit så himmla gulliga innan det blev tyst dessutom. Vi får nog ge upp idiotiska regler och bara köra på om det nu ordnar sig öht!
    Klart att det ordnar sig  Glad
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 18:08:28 följande:
    ...Nu blir jag galen! Inget svar på mailet. Nu ger jag upp och skiter i det här! Suck!

Hold your horses... Under tiden tar du och startar upp dig igen och försöker fungera normalt.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!