Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-05-07 18:51:25 följande:
    Jo, de andra två var mer olyckshändelser i arbetet. Seriöst, "skulle vara trevligt med en date"? Vad är det för fel på "Jag vill att du kommer hit till helgen, vi går ut och äter, tar en promenad och sen går vi hem till mig och du knullar skiten ur mig"?

Hur visste du att det var det jag egentligen ville säga? Oskyldig Men det kan jag ju inte göra. Tänk ifall han kommer hit och jag ångrar mig. Då kan han inte bara gå hem utan han bor ju i en annan stad.
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-05-07 19:07:26 följande:
    Klart du kan! Du är bara för feg för att göra det själv, du vill att han skall göra det åt dig. Han lär ju inte bo närmare bara för att HAN föreslår en dejt..
    Ok nästa mail frågar jag. Eller också ringer jag honom ikväll....eller inte.
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-05-07 19:20:55 följande:
    Det är bara att fråga. vad har du att förlora?

Om han hade bott i stan hade jag inte varit så eftertänksam med att fråga. Men nu måste han ta sig hit och tänk ifall jag inte alls blir attraherad, vad gör jag då? Erbjuder soffan? Sen samtidigt tänk fall han är en galning
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-05-07 19:28:21 följande:
    I så fall kan du lika gärna lägga ner honom helt, det du räknat upp gäller väl oavsett vem som föreslår dejten?! Du har ju redan skrivit att det vore trevligt med en dejt, hur tänkte du då? Vad är skillnaden?

Men det är väl ändå skillnad att skriva att jag vill ses på en date än att jag skriver kom hit och knulla skiten ur mig?  För då kommer han verkligen förvänta sig något som jag kanske inte kan leva upp till.

Men säger jag bara att vi kan träffas på en date så har han inga förväntningar och kan inte förvänta sig att jag ska erbjuda en sovplats. Även om det skulle ske.

• lemonina
    Heidi1 skrev 2012-05-07 19:30:02 följande:
    Hur långt bort bor han? hur åker han till dig isf?
    En timme bort. Antar att han skulle åka tåg.
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-05-07 19:37:21 följande:
    Då är det bara att förse slå en tid mitt på dagen så har han chans att ta sig hem om han skulle behöva.

Ja men det är det jag har tänkt att göraGlad
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-05-07 19:40:18 följande:
    Tekniskt sett är det en skillnad, men du menar att om ni "bara" skall ses på en dejt så är sovplats hans ansvar att lösa? Hade du känt på samma sätt om du till honom på dejt?
    Ok så långt bor han inte. Jag skulle absolut se till att jag kollade upp tågtider innan jag åkte till honom samt även säga att mitt sista tåg går XX Om jag tar det tåget är en annan sak.
  • lemonina

Godmorgon! Strålande solsken ute och jag som måste sitta inne för att skriva PM.Rynkar på näsan Sen plugga inför tentan. 

• lemonina
    takida skrev 2012-05-08 18:28:49 följande:
    Hur är det med alla idag då?

Tack det är fint:) Kom precis från ett skivstångspass så jag är lite skakig på benen. Hur är det med dig? Haft en bra dag?Glad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!