Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-05-08 19:02:41 följande:
    Jag sitter och funderar på om min ekonomi håller för grekland om två veckor, turkiet i augusti och tahiland i januari. Men va fan, man lever bara än gång, så allt går om man bara ger sig fan på detSkrattande
    Åh vad avundsjuk jag blev nu jag vill också resa. Men det är nog bäst att fixa ett jobb först.
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-08 19:09:40 följande:
    Härligt!
    Jo tack, har haft en rolig dag på jobbet idag, skönt att göra annat än att plugga:)

Ja det förstår jag. Jag vet precis vad du pratar om. Få lite verklighetsförankring annars är det lätt att man hamnar i en liten bubbla. Glad
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-08 19:11:30 följande:
    Jag spenderar lite väl mycket pengar på resor tror jag, främst med tanke på att jag är en fattig studentObestämd
    Men det är ju så himla kul!
    Hur gick det med det där jobbet du sökte då? Blir inte du klar nu till sommarn?
    Men när blir du klar?

Jo jag är klar om en månad, om jag klarar tentan.  Jag har sökt en del jobb men ingen tur än så länge. Fast jag har kanske något på gång via manpower som jag jobbat extra hos under studietiden. Så jag hoppas verkligen att det löser sig. Annars finns det nog risk att jag blir tokig i sommar. Man blir ju väldigt begränsad utan inkomst.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-08 19:12:49 följande:
    Hallloooo....

Tror jag håller på att få feber, mår inge vidare iaf. Typiskt nog eftersom jag faktiskt jobbat idag. Men det gick bra ändå. Mycket funderingar också, beslut om framtiden ni vet.

Försöker få till en dejt också, tror inte det blir någon men jag hoppas. Behöver få tankarna på annat en stund.  

HallooooGlad Låter inget vidare med feber du.Rynkar på näsan
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-08 19:22:43 följande:
    Skriver du inte uppsats sista terminen eller har du redan gjort det? Kan tänka mig att det känns stressande att inte veta om du hittar något eller ej. Hoppas det löser sig! Men det är klart det görGlad
    Jag har ett år kvar, inkomstbiten känns inte stressande för min del eftersom jag bara är tjänstledig från mitt gamla, men vill ju hitta ett nytt sen när jag är kar och det känns redan nu lite stressande. 

Uppsatsen är tack o lov avklaradGlad Tror nog det kan vara det värsta med plugget alla jäkla PM som ska skrivas. Föredrar faktiskt att plugga inför tentor. Men jag har i och för sig lärt mig mycket av det också.

Ja det löser sig tillslut det är bara att söka vidare.  
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-08 19:39:47 följande:
    Har ni så mycket PM som ska skrivas? Vanligtvis har vi en tenta och ett grupparbete per kurs. Så hårt plugg inför de, sen är det väldigt lugnt. För tillfället klagar vi till våra kära professorer att arbetet är för litet och tiden för långObestämd

Ja vi har haft väldigt många. Företagsekonomi A och B var i princip bara PM och  ja och tentor såklart eftersom man läser småkurser i de kurserna för att sedan på C- nivå inrikta sig. Jätte stressigt har det varit. Men nu har jag det ganska lugnt. Vi skriver ett PM i denna kurs, några obligatoriska seminarier och sedan en tenta på det. 

Ja men då hinner du jobba iallafall om det är så lugnt.  
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-08 20:26:43 följande:
     Om en månad? Va skönt det lät! Klart du fixar tentan, plugga på! Håller tummarna att det löser sig med jobb sen.
    Tack:) Ja det känns himla skönt.
  • lemonina
    Legacy skrev 2012-05-08 20:37:04 följande:
    Nu har jag lugnat ner mig idag, värdlen gick inte under men jg har ju som sagt psykiska besvär just när jag blir grovt pressad och handlar i panik. Idag sålde jag datorer som betalade alla min fortkörningsböter!

Jag har få fruktansvärd huvudvärk dock och har fler än 22 stick att vänta imorgon om de går bra så blir det EL stockholmo!

Hoppas det går braGlad Men hur många fortkörningsböter har du att betala?
  • lemonina
    bullkleet skrev 2012-05-08 21:09:14 följande:
    heeej :) allt under kontroll?
    Absolut huvudet upp och fötterna nerSkrattande Själv då?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!