Smecker skrev 2012-05-11 10:54:03 följande:
Det är av den anledningen som jag i stort sett slutat ta kontakt, jag vill ha någon som kan ta initiativ och ta för sig, både när det gäller dejting, men även annars i livet. På det viset sorterar jag automatiskt bort de som antingen inte är tillräckligt intresserade, eller som är kvar i gamla könsroller om hur det "skall" vara. Eller som helt enkelt är för blyga och/eller fega. För min del går sånt bort direkt.
Men okej, sen springer man ibland på en profil som är trumpeter och fanfarer, då måste man helt enkelt skriva oavsett

Jag är också trött på normer och könsroller om hur det ska vara eller inte. Jag är inte konservativ och gammalmodig i mitt tänk men ibland i mina handlingar. Men med små myrsteg hoppas jag på att överkomma det. Jag blir mer sur på mig själv när jag inte tar tag i saker än om jag gör det och det inte alltid går som jag vill. Blyg kommer jag nog alltid vara mer eller mindre innan jag lär känna en person. Men sorterar du även bort tjejer som är blyga fast de försöker?
Pratade med killen igår en sväng och då sa han att första gången han pratade med mig tyckte han att jag var en mes men att han diggar mig nu. Då sa jag " första gången jag pratade med dig tyckte jag att du var en fjant men du växer mer och mer" haha kändes skönt att ge honom en liten dänga.