Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-05-11 10:24:11 följande:
    Jodå, du städar väl innan?

AbsolutSkrattande
  • lemonina
    FredrikA80 skrev 2012-05-11 10:24:33 följande:
    Musikerna i bandet är inhyrda som kompband till manskörens rock föreställning här i helgen- Så det är egentligen inte våran föreställning, Men vi får ju betalt och dessutom är det ju "reklam" för oss också :)
    Vad roligtGlad antar jag. Men jag har noll koll som du vet diggar jag lite annan musik. Men kan även tänka mig att gå på någon konsert någon gång trots att det inte är min musiksmak. Har varit på en del konserter och festivaler i mina dagar och det har alltid varit kul.
  • lemonina
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-11 10:36:53 följande:
    Uhhh....

Nåja. Jag ska försöka slappna av..........

Det gäller att utmana sig själv. Jag försöker med det hela tiden. När jag reggat mig på HP tog det typ två månader tills jag skickade mitt första mail. Är en riktig fegis men försöker. För två veckor sedan ringde jag mitt första samtal och nu har jag bjudit in till date. Men det är inte utan handsvettningar och lite kräkkänsla jag gör det. Men jag vet ju att jag inte uppskattar om en kille skulle vara tillbakadragen och velig så jag antar att de tycker samma om mig. Jag vill vara mer framåt och ta mer initiativ.
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-05-11 10:54:03 följande:
    Det är av den anledningen som jag i stort sett slutat ta kontakt, jag vill ha någon som kan ta initiativ och ta för sig, både när det gäller dejting, men även annars i livet. På det viset sorterar jag automatiskt bort de som antingen inte är tillräckligt intresserade, eller som är kvar i gamla könsroller om hur det "skall" vara. Eller som helt enkelt är för blyga och/eller fega. För min del går sånt bort direkt.

Men okej, sen springer man ibland på en profil som är trumpeter och fanfarer, då måste man helt enkelt skriva oavsett Skrattande

Jag är också trött på normer och könsroller om hur det ska vara eller inte. Jag är inte konservativ och gammalmodig i mitt tänk men ibland i mina handlingar. Men med små myrsteg hoppas jag på att överkomma det. Jag blir mer sur på mig själv när jag inte tar tag i saker än om jag gör det och det inte alltid går som jag vill. Blyg kommer jag nog alltid vara mer eller mindre innan jag lär känna en person. Men sorterar du även bort tjejer som är blyga fast de försöker?

Pratade med killen igår en sväng och då sa han att första gången han pratade med mig tyckte han att jag var en mes men att han diggar mig nu. Då sa jag " första gången jag pratade med dig tyckte jag att du var en fjant men du växer mer och mer" haha kändes skönt att ge honom en liten dänga.  
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-11 11:46:23 följande:
    Jag tror att jag ska gå på dejt nummer två ikväll.
    Hej Takida. Hur gick date nummer 1 då? Vilken utav dem föresten?Glad
  • lemonina
    Legacy skrev 2012-05-11 13:06:44 följande:

Drömmer
    Det går ju bra att göra sånt när hon sitter i buren så hon inte kan bita mig..

hon är en riktig liten charmör gojjan. "Får jag puss" och sen om man gör pussljud och lutar sig fram och pussar så lutar hon näbben åten och låter "smooooch"

jävligt sött, tråkigt att hon är så hemskt svartsjuk.      
    Ååå vad gulligt:) Vad är det för en sort? Hade en papegoja när jag var liten med den skrek så mycket att jag var tvungen att sälja henne.
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-11 13:17:34 följande:
    Blev bara en dejt igår, med killen jag aldrig träffat. Vi tog en fika och tjötade. Det var trevligt, han var trevlig men jag kände ingen som helst wow-känsla. Dock är jag helt övertygad om att det är en bra kille så jag har bestämt mig för att träffa honom igen för att se om han växer i mina ögon, istället för att bara dissa direkt som jag har för vana att göra. 

Ja det kan ta lite tid innan man får någon slags känsla. Men vad kul att det gick bra ändå.
  • lemonina
    Legacy skrev 2012-05-11 13:18:43 följande:

En dvärgara, en mycket mycket svartsjuk liten tjej dock Flört Bits som fan!.

hihi en liten sotisgoja. Flört
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-11 13:41:13 följande:
    Känner jag mig själv rätt är jag nog mer intresserad av honom som vän, men vem vet jag kanske förvånar mig självObestämd
    Jag ska bli bjuden på middag idag, hoppas bara att han kan laga matGlad
    Ja man ska aldrig säga aldrig. Jag blev kär i mitt X efter två år och jag hade alrig i mitt liv trott innan att jag skulle kunna få sådana känslor för honom.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!