FredrikCA skrev 2012-04-10 16:51:40 följande:
Jo det är skönt om man märker det inte fungerar antar jag, Men styrkan och nackdelen med att träffa folk genom nätet är jag att man är halvt förälskad när man väl möter dom i verkligheten, Iallafall var det så sist för mig efter ett par månaders "chattande" så visste man nästan allt (Eller jag utgick ifrån att personen var lika ärlig som jag varit iallafall, Nu visade sig att det inte var så på alla sätt).
Husdjur vill jag inte ha- Jag jobbar för oregelbundet för att hantera och sköta det, Annars har jag faktiskt övervägt typ en katt eller så, En hund mår nog sämre av att vara ensam så mycket. Och katter kan ju sköta sina egna behov på ett annat sätt.
Ja krogen har man väl funderat på, Men jag vet inte. Det känns som inte förutsättningarna är riktigt rätt där egentligen, förmodligen är båda intoxikerade osv så känner sig mer osäker då både för ens egna och den andra personens känslor skulle vara samma dag(en/arna) efter.
Teoretiskt borde nätdejting vara jättebra, Men det känns som alla förväntar sig att man ska skriva som Ernest Hemingway eller något för att som sagt det ska leda till någon längre konversation överhuvudtaget.
Vissa skriver ju knappt inget på sin profil heller så man har ju ingen ledande text att gå på, Och skickar man typ "Kan du berätta lite om dig själv?" eller dyl så lär man aldrig få något svar.
Knepigt :P
Det har sällan hänt att jag mailat med någon kille en längre tid innan vi setts. Risken är då överhängande att man blir betagen i hur person skriver och oftast får man en annan känsla i verkligheten. Mitt tips är att föreslå en dejt relativt snabbt och inled inte med vad snygg du är. Blää.
Sen tycker jag du ska testa HP det är gratis och jag vill i vart fall inte betala för att nätdejta.
Det finns någon för alla, för vissa tar det lite längre tid bara. Så ge inte upp!