• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-04-10 15:55:17 följande:
    Det är lite som när folk säger att man måste vara intelligent för att läsa till läkare. En väldigt intelligent kompis, tillika ortopedkirurg, hävdar att det är skitsnack, man behöver bara vara bra på att lära sig saker utantill. Så jag tror benhårt på att du ÄR intelligent, oavsett vad såna tester visar, eftersom många sådana tester kan man öva sig till bra resultat på om man övar på mönsterigenkänning.
    Tänk att det där är en bra komplimang till mig, att kalla mig intelligent kommer man bra mycket längre på än att kalla mig snygg och vacker!
    Om fler killar skulle köra med det på dejtsidorna så hade de fått fler svar av mig iafSkrattande
    Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-10 16:51:40 följande:
    Jo det är skönt om man märker det inte fungerar antar jag, Men styrkan och nackdelen med att träffa folk genom nätet är jag att man är halvt förälskad när man väl möter dom i verkligheten, Iallafall var det så sist för mig efter ett par månaders "chattande" så visste man nästan allt (Eller jag utgick ifrån att personen var lika ärlig som jag varit iallafall, Nu visade sig att det inte var så på alla sätt).

Husdjur vill jag inte ha- Jag jobbar för oregelbundet för att hantera och sköta det, Annars har jag faktiskt övervägt typ en katt eller så, En hund mår nog sämre av att vara ensam så mycket. Och katter kan ju sköta sina egna behov på ett annat sätt. 

Ja krogen har man väl funderat på, Men jag vet inte. Det känns som inte förutsättningarna är riktigt rätt där egentligen, förmodligen är båda intoxikerade osv så känner sig mer osäker då både för ens egna och den andra personens känslor skulle vara samma dag(en/arna) efter.

Teoretiskt borde nätdejting vara jättebra, Men det känns som alla förväntar sig att man ska skriva som Ernest Hemingway eller något för att som sagt det ska leda till någon längre konversation överhuvudtaget.
    Vissa skriver ju knappt inget på sin profil heller så man har ju ingen ledande text att gå på, Och skickar man typ "Kan du berätta lite om dig själv?" eller dyl så lär man aldrig få något svar.

Knepigt :P 
    Det har sällan hänt att jag mailat med någon kille en längre tid innan vi setts. Risken är då överhängande att man blir betagen i hur person skriver och oftast får man en annan känsla i verkligheten. Mitt tips är att föreslå en dejt relativt snabbt och inled inte med vad snygg du är. Blää.
    Sen tycker jag du ska testa HP det är gratis och jag vill i vart fall inte betala för att nätdejta. 

Det finns någon för alla, för vissa tar det lite längre tid bara. Så ge inte upp!{#emotions_dlg.flower}
  • takida

Han den killen jag mailade igår, ojoj vad det luktar desperation eller galenskap. Borde sluta ge honom bränsle och inte höra av mig mer men det är så underhållande att jag inte kan låta bliTungan ute
    Han är helt tagen av mig och skriver att han är förälskadFlört
    Observera att vi började maila igår och inte träffats! Haha

Det är inte lätt att vara mig alla gångerSkål 

• takida
    lemonina skrev 2012-04-10 19:28:10 följande:
    Förälskad efter en dag det var inte illa. Undrar om han friar om tvåFlört
    Det är nog inte långt ifrån!
  • takida
    Glädje58 skrev 2012-04-10 19:45:07 följande:
    Du har ju lagt ner mycket tid på att prata med Smecker. Hur skulle det vara om du la ner tid på att berätta mer om dig själv, vad som känns jobbigt med dejtingen, problem och lösningar...
    psykoterapeuten i farten igen{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    Madida skrev 2012-04-10 19:47:56 följande:
    Nej nu har ni skrivit så galet mycket igen. Orkar inte läsa bakåt så säg till om jag borde veta nåt. Någon jag borde tycka extra bra om idag? Nån jag inte borde tycka om idag?
    Smecker försökte hålla sig fram tills lunch med att skriva sen spårade det ut ett tag...
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-10 20:27:47 följande:
    Jag är som en kattunge idag Solig 
    Skulle inte du till J?
  • takida
    Madida skrev 2012-04-10 20:30:44 följande:
    Nämen nu fick jag ett vääääldigt charmigt mail på en dejtingsida!

"Ditt ansikte är fantastiskt sött. Du e vacker och skulle bli ännu vackrare om min sats rann ner för dina läppar kinder och haka. blir kåt av att bara se på ditt ansikte. Skulle knulla sönder dig"

Smickrande! Eller..?    
    Väldigt smickrande....
  • takida
    Madida skrev 2012-04-10 20:40:02 följande:
    Ja men jag förklarade för honom att jag redan varit på ansiktsbehandling idag..
    Haha, grymt gjort!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!