FredrikCA skrev 2012-04-11 12:48:34 följande:
Nej det behöver det nog inte göra, Jag har bara lite svårt att förstå varför det är attraktivt med personer som inte vill utvecklas. Har man inställningen att man duger som man gör så kan man väl inte anstränga sig speciellt mycket om det är något inte fungerar?
Alla har ju möjlighet att lära sig, Att träna sig både fysiskt och psykiskt hela livet. Varför ska man stanna när man är runt medel (eller över/under) om man fortfarande kan bli bättre på något?
Jag säger inte du inte får ha dina åsikter, Jag försöker bara förstå varför- För mig känns det fullständigt irrationellt att vara nöjd när man kan optimera sig och sträva mot att utvidga sina sinnen till sin maximala kapacitet.
Sen förstår jag att det är svårt att få tiden att räcka till att kunna koncentrera sig på allt.
Jag kanske är för mycket tävlingsmänniska och förskadad för att förstå detta ur en annan synvinkel.
Men det ena utesluter ju inte det andra. Att jag är nöjd med vem jag är innebär ju inte att jag slutar att utveckla mig själv. Jag är också en tävlingsmänniska men jag går inte runt och jämför mig med andra på daglig basis.