• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-04-10 22:22:41 följande:
    J????

Jag då?! Jag älskar ju dig!!! 
    Jag som trodde du älskade mig????Gråter
  • takida
    Madida skrev 2012-04-10 23:17:34 följande:
    Nej söta du, det gör jag inte.

Dig avgudar jag! 
    Ännu bättre{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    Madida skrev 2012-04-11 08:31:22 följande:
    Och så får det minsann förbli. Jag jobbar hela dagen och har en väldigt jobbig sak att göra på kvällen. Så dyker nog inte upp innan 22 ikväll (förutom för nån snabb-titt) Så skriv nu inte så mycket så jag inte hänger med. Och håll tummarna för mig ikväll trots att ni inte vet vad jag ska göra och inte vill berätta det just nu. Sänd mig en styrketanke.
    Håller alla mina tummar och tår!
    {#emotions_dlg.flower}
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-11 11:59:52 följande:
    Jag blir mer och mer konfunderad över det här med självförtroende; Förstår faktiskt inte alls varför det skulle vara positivt att måla upp sig själv som världens bästa (om det inte finns belägg för det).

Självkänsla däremot kan jag gå med på, Att man inser sin kapacitet och sina begränsningar. 
    En besserwisser vill jag definitivt vara utan men det är inte synonymt med självförtroende. Jag var på dejt med en kille som i en timme gick på om att jag absolut inte skulle kunna gilla honom för han var ju inget att hänga i granen. Han hade uselt självförtroende och det går verkligen helt bort, för mig.
    Killar som däremot står upp för sig själva och är nöjda som de är, det är min melodiTungan ute
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-11 12:28:31 följande:
    Jo det förstår jag. Men samtidigt om man är nöjd så har man väl väldigt dålig självinsikt? Det finns ju alltid saker man kan utveckla och bli bättre på?
    Nej det håller jag inte med om. 
    Jag är nöjd med mig själv precis som jag är men har samtidigt bra koll på mina fel och brister. Jag är långtifrån perfekt men jag duger som jag är!
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-11 12:48:34 följande:
    Nej det behöver det nog inte göra, Jag har bara lite svårt att förstå varför det är attraktivt med personer som inte vill utvecklas. Har man inställningen att man duger som man gör så kan man väl inte anstränga sig speciellt mycket om det är något inte fungerar?
    Alla har ju möjlighet att lära sig, Att träna sig både fysiskt och psykiskt hela livet. Varför ska man stanna när man är runt medel (eller över/under) om man fortfarande kan bli bättre på något?

Jag säger inte du inte får ha dina åsikter, Jag försöker bara förstå varför- För mig känns det fullständigt irrationellt att vara nöjd när man kan optimera sig och sträva mot att utvidga sina sinnen till sin maximala kapacitet.
    Sen förstår jag att det är svårt att få tiden att räcka till att kunna koncentrera sig på allt.

Jag kanske är för mycket tävlingsmänniska och förskadad för att förstå detta ur en annan synvinkel. 
    Men det ena utesluter ju inte det andra. Att jag är nöjd med vem jag är innebär ju inte att jag slutar att utveckla mig själv. Jag är också en tävlingsmänniska men jag går inte runt och jämför mig med andra på daglig basis. 
  • takida

TjohoooSkrattande Jag inte bara klarade min tenta utan fick VG! Fan va grym jag ärGlad
    Inte nog med det, jag har en dejt inbokad på fredag också:)

• takida
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-11 14:45:53 följande:
    Grattis! Kul att det gick så bra med tentan och berätta mer om dejten!
    Tack!
    Vad ska jag säga om dejten tro. Troligen inte min typ, han ser ut som en riktig bratz, haha.
    Men han verkar trevlig med fötterna på jorden. Jag tror ju inte det lär bli mer än en dejt men jag ser fram emot en trevlig kväll i gott sällskapGlad
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-11 14:50:57 följande:
    Takida: Grattis till tentan !!! Åh nu saknar jag skolan bara för det
    Tack! 
  • takida
    Madida skrev 2012-04-11 18:56:50 följande:
    Nu blir det snart väldig jobbigt för min del. Jag räknar med att ni skickar massa bra tankar så jag fixar att vara den bad ass jag kan och bör vara!
    Du kan räkna med oss! Sänder dig en massa tankar{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!