• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-05-06 21:36:40 följande:
    Det där har jag också reagerat på. Vissa säger det väldigt lätt. Och du kan omöjligt älska någon efter 1 mån - om det inte är ditt barn. Älska är ett väldigt starkt ord och beskriver en känsla som tar tid att uppleva..
    Alla har inte samma känsla och uppfattning över att älska någon. Det är ju färgat av vad man som person har upplevt tidigare. Känslan av att älska någon är förstås väldigt personlig.

Den kärleken jag känner för mina barn.. den sortens kärlek trodde jag inte fanns innan barnen kom.

Vem vet? Någon dag kanske det dyker upp en tjej som jag känner att jag älskar på ett sätt som jag aldrig har gjort förr?....... 
  • Nicke

Yppar någon ordet "jag älskar dig" efter en månad så är det nog för att personen faktiskt gör det helt enligt sin personliga definition av vad älska är för något.

• Nicke
    magus skrev 2012-05-06 21:52:19 följande:
    Jo men är det då inte bättre att uttrycka sitt gillande med att : jag gillar dig, tills man lärt känna varandra bättre säg över en 3-4 månaders period.. ? Träffat dennes kompisar, släkt osv osv och fått den där tilliten som behövs..
    Det beror ju på vad man känner. Man kan väl diskutera hur länge man ska hålla inne med att säga att man älskar någon om man nu gör det.
  • Nicke
    Madida skrev 2012-05-06 21:53:01 följande:
    Fast läste du verkligen det jag skrev? Jag menar att, enligt mig, kan man inte älska någon efter bara en månad. Jag tror att folk lätt får för sig att de älskar någon är de egentligen är helt galet kära. Att älska är för mig djupare, starkare och tryggare.
    Ja, det gjorde jag. Jag kan se varför folk säger det inom en månad. Jag skulle troligen inte göra det men alla är inte (och känner inte) på samma sätt som mig.

Om man efter en månad upplever det där djupa, starka och trygga så kan man väl älska? 
  • Nicke

Hur lång tid måste det gå innan man får säga det? Finns det en magisk gräns?

• Nicke
    Madida skrev 2012-05-06 21:55:32 följande:
    Fast vänta - när är jag med på hur du tänkte. Men då  hoppas jag att jag träffar en man som verkligen har älskat, som har en lång relation bakom sig och vet vad det innebär.
    Fast du vet ju inte hur han har känt tidigare så det kan du aldrig veta.
    Ok, han kanske säger att han aldrig har känt så starkt för någon tidigare men det kanske han säger till nästa.. och nästa.. och nästa... och varje gång så inser han att han inte har älskat "på riktigt" eftersom att han upplever starkare känslor igen.. och igen och igen.. eller nåt  
  • Nicke

Eller så HAR han verkligen älskat alla han har sagt det till.. men man kan ju älska mycket mer än vad man älskade någon tidigare.. osv osv osv. :-P

• Nicke
    Legacy skrev 2012-05-06 21:52:42 följande:
    eller efter 4 månader Skäms
    Ja, men det kan ju gå bra.. och han var väl bra då?

Vi förlovade oss rätt snabbt och gifte oss på årsdagen av förlovningen.. men nu sitter jag ju här. Skild och singel. Man får chansa lite i livet helt enkelt.
  • Nicke
    Legacy skrev 2012-05-06 22:02:49 följande:
    ABsolut, alltså ibland känenr man ju så, och då tycker jag det är rätt tid. Jag har haft ett par sådanna under min listid där det kom väldigt fort, nu var det ju J som redan efter en månad sa att han trodde att han älskade mig, nu är det något han faktiskt säger att han gör. Jag tycker det känns okej för det verkar som han menar det och då är det inget fel tycke rjag i att använda uttrycket.
    Nej, precis.. och det är ju hans personliga uppfattning om vad "älskar" är.
    Att man säger "jag älskar dig" till varandra innebär ju inte att man känner exakt samma sak för varandra. 

"Hur mycket älskar du mig?"
    "Tja, så här mycket? *måttar med armarna*"

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!