Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-06-08 12:43:50 följande:
    Kostar pengar, många VåC är väldigt restriktiva med remisser när de "kan själva".

Såklart. Dessutom är det ju onödigt att skicka någon vidare om man faktiskt kan. Men det gäller ju att inse när man kan och inte kan...
  • Cocacola

Om man skulle ut i solen lite kanske? Behöver fylla på med energi och ladda mentalt inför eftermiddagen. Eller när det nu blir... Ett kort samtal på förmiddagen visade att det kan gå att rädda upp läget utan att allt spårar ur. Nu gäller det bara att inte tappa humöret och lyckas med konstycket att tala om för någon att denne beter sig som en idiot och bör ge f-n i det. Det gick rätt bra då, men just ett sånt påpekande är ju inte det bästa att komma med när man vill få igenom något men ibland behövs det ändå.  

• Cocacola

För att vara lite ON-topic också så fick jag sms idag med en undran om när den utlovade promenaden skulle bli. Så jag kan väl inte skjuta på den mer - på gott och ont. Så det blir nån dag nästa vecka.  

• Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-08 13:19:51 följande:
    Shit, nu är jag helt förvirrad...

Har ju å ena sidan killen som jag var på dejt med förra veckan. Snäll, trevlig, rolig, vi har båda barn med funktionshinder... Vi vill träffas igen men pga olika omständigheter har vi inte kunnat göra det än, men så snart som möjligt ska vi göra det. Vi hörs via mess dagligen, han skriver saker som känns gott inombords.

Å andra sidan är det en annan kille som jag skulle på fikadejt med och som jag råkade hoppa i säng med. Skitrolig, trevlig, snäll... Vi har träffats fler gånger sen dess, vi har alltid trevligt. Han ringer mig rätt ofta och skickar söta meddelanden via Viber. Nu var han på väg till jobb på Åland och ringde mig för att prata lite. Han verkar vara intresserad, men är det för något stadigt eller bara kk... vete katten?!

Guuuuuuuuuuuuuuud. Kan det inte bara vara enkelt nån gång?????

Jadu, inte helt lätt det där... Du kanske helt enkelt får försöka känna efter vad DU vill? {#emotions_dlg.flower}
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-06-08 13:24:32 följande:
    Jag tror man gör det inte enkelt för sig om man inte fokuserar på en person i taget. Du kommer ju såra en av dom som det är nu och kanske dig själv också.

Det är inte alls säkert att någon måste bli sårad även om det såklart finns risk för det. Klart att det är betydligt enklare att fokusera på en person i taget men ibland blir det helt enkelt inte så. Speciellt när man nätdejtar...

Men om man är intresserad av någon är det ju väldigt dumt att medvetet ta kontakt med någon ny. Dock kan man ju ändå bli kontaktad av någon eller ha kvar kontakt med någon sen tidigare där det helt enkelt bara finns ett inttresse men man helt enkelt vet för lite för att veta om det blir något mer. Där man inte kan säga att man inte är intresserad heller men där det saknas något lite extra. Men visst kan man trassla till det rejälvt och det går ju att göra det lättare eller svårare för sig oftast.  
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-06-08 13:58:47 följande:
    Jahapp vad ska man köpa för skatteåterbäringen då? Ett hus, en ny bil, en helkväll på spybar?
    Ja det är frågan dom gamla grekerna funderade över. 

Gissar att min (om jag nu får någon, det vet jag inte än) går till julmat eller julklappar
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-06-08 14:22:31 följande:
    Det borde du väl sett på deklarationen? Eller syftar du på om utbetalningen kommer idag?

Nix - den är inte färdig. Har överlämnat den till proffsen som visst har fullt upp så det är uppskov på den. Får i vilket fall inga pengar förrän i december så det är ingen panik för min del.
    Niklas2k skrev 2012-06-08 14:29:39 följande:
    Det står ju annars på nätet vad man får eller vad det är beräknat att man får tillbaka.
    Gör man en massa ändringar och sånt så blir det ju lite mer osäkert men annars brukar det väl stämma. 

Min stämmer aldrig, så går det när man har saker för sig! xD Men jag överlämnar pappersarbetet till dem som kan.
  • Cocacola
    takida skrev 2012-06-08 14:31:10 följande:
    Jag vet då vad jag ska göra för mina pengar, betala månadens räkningar. Ack så kul..
    Då kom de lägligt iaf, alltid något!
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-08 13:43:00 följande:
    Ja, alltid lär man sig nåt!!

Mest av allt önskar jag just nu att jag och kille 1 kan ses igen. Se om det känns lika bra som förra gången och om vi ska gå vidare...

Då får du helt enkelt försöka se till så att det blir av! Solig
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-08 15:03:58 följande:
    Jag får också sånt skit i december. Så går det med företag.

Men det är ju sällan fel med lite extra pengar i december iaf...

Jag råkar bara äga en jordbruksfastighet och har avverkat lite skog. Men, men... Funderar till min förvåning på att faktiskt sälja. Vet dock inte om det är det bästa jag kan göra eller om jag kommer att ångra mig som fan. Obestämd 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!