• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

starchild81 skrev 2012-01-09 18:38:43 följande:
    åhh jag längtar till sommaren nu, kunna åka till Dalarna och vila upp sig......

sommartider hej hej

" target="_blank">

dalarna funkar ännu bättre på vintern ju! Riktig vinter o skidåkning, det är grejer dSkrattande
  • takida

Idag kör jag första träningspasset inför Göteborgsklassikern 2012Glad
    Heja mig, heja mig!

• takida
    Smecker skrev 2012-01-09 18:43:22 följande:
    *muttrar något ohörbart om flintisar och kyla* Jag går och sticker huvudet i brasan istället :-P
    Du är medveten om att det finns något som heter mössa?Flört
  • takida
    starchild81 skrev 2012-01-09 19:08:34 följande:
    men då åker jag ju till stugan i lindvallen ;)
    vad är lindvallen mot Romme alpin?Flört
  • takida
    Niklas2k skrev 2012-01-09 21:12:56 följande:
    Jag brände av med full vart utför backen med snowboarden när jag var där sist. I slutet på backen så ramlade jag. Det gjorde ont.
    Allt var Rommes fel!

För allas info liksom.
    men att du inte kan hantera brädan är ju inte Rommes felFlört
  • takida
    Smecker skrev 2012-01-09 21:29:34 följande:
    Så du menar att när jag lekte störtlopp (nej, kan fortfarande inte svänga) i Säfsen och använde lifthuset som stoppkloss, så var det inte lifthusets fel?!
    Just precis!
  • takida
    starchild81 skrev 2012-01-09 19:38:14 följande:
    jag har en rent hypotetisk fråga... Säg att jag skulle ha vissa speciella förutsättningar till ett rikare liv en medelsvensson. Skall man säga det till personen som man dejtar eller vänta o spela på typ fattig studentnormen.... 

Vad tycker ni?  
    Skulle jag dejta en kille som det första han gör briljerar med hur mycket pengar han har på banken skulle han gå fetbort, skulle jag dejta en kille som låtsas vara fattig för att sen visa sig ha massor med stålar skulle han oxå gå bort. 
    Så nåt mellanting kanske? men va vet jag...
  • takida
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-09 22:38:41 följande:
    Killar som gång på gång i smyg påpekar att de har pengar då?
    Att tjejen de dejtar kommer från enkla förhållanden mm och ser det som hon vill snylta till sig en resa till den där stugan som man äger fast inte talat om.

Hypotetiskt nu då.
    Hypotetiskt skulle jag bli irriterad om en kille upprepade ggr påpekar att han har mycke pengar, om jag dejtar en kille gör jag det för att jag tycker om honom inte för att jag tycker om hans pengar. Skulle se det som att han har dåligt självförtroende och väger upp det med pengar. Menar inte att det är en nackdel men tycker bara inte om att man "skryter" om pengar. Ett mer naturligt förhållningssätt kanske? 

Huruvida en person snyltar eller inte är ju svårt att säga, hon kanske bara vill åka till den där stugan för att spendera tid med dig? Men antar att man märker sånt fort. Att en person kommer från enklare förhållanden innebär inte per automatik att hon är en snyltare.
  • takida
    Glädje58 skrev 2012-01-09 22:55:33 följande:
    När jag märker att det är ett seriöst förhållande så är det väl naturligt att berätta om sin ekonomiska status. I alla fall om man bor ihop. Är det ett särboförhållande så är det en annan sak. Då behöver man inte redovisa varje krona
    Håller helt med!
    Men om man från början "låtsas" att man i princip är fattig så blir det svårare att sedan berätta, oops älskling glömde jag berätta att jag är miljonär?

• takida
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-09 22:58:32 följande:
    Du hängde med och förstod precis vad jag ville få fram
    Med en gång också, det var imponerande.

Jag tänkte också på att man vill spendera tid tillsammans
    Mer imponerad av att någon fattade mitt svammelFlört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!