• Juliette F

Vi som ska göra ÄD i höst!

Startar en ny tråd för oss som är på g med ÄD efter sommarsemestrarna! Skrattande.

Fick mail idag från kliniken i Brno -- de har hittat en donator till mig idag!! Solig
    Fick en tår i ögat när jag läste mailet, ren poesi i mina öron:

"We have found you a donor who perfectly matches your wish. She is 21 years old, her blood type is A and Rh factor positive.

She is 167 cm tall and weighs 54 kg. She has blue eyes and blond hair. She studies at the university to become a teacher"

Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Planerad äggplockning är 5 september, ET (blastocyster) 10 september. Det känns så otroligt spännande nu! Håller alla tummar och tår för att donatorn svarar bra på medicinerna.

Ny lista för oss som vill följas åt i höst:

Har påbörjat /väntar på att påbörja behandling inför ÄD
    Juliette F, började med östrogen 27/7. Mitt första ÄD blir på Unica i Brno, Tjeckien. Planerad ET 10 september (blastocyster).

Ruvar

Gravid

Fått barn

• Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!
  • Tjobabi

Kuan10: Kul med äggplocket! Hoppas det går bra!

Juliette: Ja det vänder väl någon dag. Känns så pressat bara. Å så är det jobbigt att vara helt själv, varken släkt eller man att räkna med. Det sätter sina avtryck.

Vad gäller ett eller två embryon så har jag bestämt mig för att sätta in två. Att sätta in två dubblar inte chansen men chansen ökar iaf. Å visst det finns en chans till tvillingar men det tycker jag det är värt, blir det två så blir det. Graviditeten kan bli besvärligare men jag får förlita mig till läkarna och tro att de kommer ha kollen. Är så pressande och jobbigt att gå igenom detta så jag vill maximera mina chanser.

• Juliette F

Sista dagen på östrogentabletter idag! Får se om nedregleringen kommer att kännas av nu då, för jag har verkligen mått toppen sen jag injicerade i skinkpartiet i måndagsSkrattande. Påbörjar Prednisone-medicinering (kortison) på måndag, för att sänka immunförsvaret. Därefter gäller det att hålla sig borta från diverse snörvlande o hostande individer :). Tack o lov inte så vanligt i aug-sept. Fördel att göra ÄD i denna årstid m a o! Solig

Kulan10, några spännande nyheter från Riga ännu? Flört  

Angående ett eller två embryor: maken är meganervös över att jag ska vilja sätta in två.. vi får väl hoppas på många över till frysen, för jag väljer nog ett embyro OM det blir minst 3 över att frysa in. Färre än så -- tveksamt..kanske väljer jag 2 trots allt. Vill inte uppleva ett trist Minus på stickan IGEN. Är så trött på minus...Hellre twins än minus! Skrattande

• Kulan10

Juliette, spännande hoppas du kommer fortsätta må bra. Själv kan jag inte påstå att jag blivit direkt pigg och uppåt av östrogenet. Jag känner mig också väldigt illamående efter att ha ätit. Men det kan man leva med :). För mig går det bra just nu, var på ett andra ultraljud idag (för säkerhets skull). Det var skönt för allt såg väldigt bra ut. Min slemhinna var nu 8 mm och började bli treskiktad. Min man kom precis hem från Riga. Vi har inte fått någon information om antalet ägg än, ska ringa till vår koordinator imorgon för att få veta hur många ägg som blivit befruktade. Nervöst... Det är i den här fasen våra IVF-försök har börjat gå åt skogen. Vi har ofta fått ut ganska bra med ägg (mina dock) men knappt några har blivit befruktade. Men denna gång är det någon annans ägg, förhoppningsvis av bättre kvalité. Hoppas hoppas. 

Min man vill också helst sätta in ett embryo, men vi får se efter beskedet imorgon. Jag håller med dig om att om bara ett par stycken är bra då sätter vi nog in två.

På söndag beger jag mig till Riga! 

• Juliette F

Wow Kulan10, nu är ni verkligen på G!! Låter toppen med treskiktad 8 mm slemhinna! Det är väl optimalt, eller?Håller tummarna för att det blev en rejäl äggskörd till er - ni är på god väg mot ett Plus tror jag!

Vet du hur gammal din donator är? Hoppas det ska bli många befruktade ägg o fina embryor -- jag önskar dig superlycka till på söndag!! Solig

Och trevlig resa, om vi inte hörs innan! {#emotions_dlg.flower}  

• Kulan10

Tack så mycket! Jag vet inte om det är optimalt men läkaren verkade nöjd. AVA-kliniken sa att de sätter in embryot om slemhinnan är tjockar än 6 mm. Åh, hoppas verkligen att du har rätt och att det leder fram till ett plus. Tack för all positiv energi!

Vår donator är 25 år och har ett barn. Min man tittade efter henne på kliniken men såg ingen som stämde in på det vi har fått reda på. Kanske lika bra... Hur gammal är din donator? 

• Juliette F

Kulan10, ja men då så! Din är på 8 mm och treskiktad dessutom. Låter finfint! 25 år är ju en bra ålder, och hon är bevisligen fertil då hon redan har ett barn. Kan inte bli bättre.

Vår donator är bara 21 och har ännu inga barn.. men vi får väl anta att de flesta 21-åringar är fertila, om inga fysiska problem föreligger. Så det är bara att hålla tummarna nu.Solig

• Kulan10

Nu har vi fått besked, det blev tyvärr bara 5 befruktade ägg Rynkar på näsan. Hoppas att de utvecklas fint vidare men nu blev jag lite orolig. Min man tycker att jag oroar mig alldeles för mycket och att jag måste börja tänka positivt. Hoppas hoppas vi har 5 fina embryon på måndag. Jag vet tyvärr inte hur många ägg dem fick ut. Det var min man som pratade med koordinatorn och han tror hon sa 5 men jag ska fråga dem på måndag. Hur många ägg brukar man få? Jag antar att det kanske är svårt att säga eftersom jag själv fått ut allt mellan 6 och 19. Det finaste embryot fick vi fram när vi fick ut 6 ägg. Se där, en positiv tanke Skrattande.

Juliette, Hur mår du nu när du slutat med östrogenet? 

• Juliette F

Kulan10 - grattis ändå till 5 befruktade ägg! Solig Hoppas att guldägget finns bland dessa...Baby.

Det är nog väldigt olika hur många ägg man brukar få - beroende på flera saker. Hur lätt-/svårstimulerad man är, om man gjort korta eller långa metoden, slumpen, ja en mängd faktorer. Jag har iaf alltid fått höra att det inte är kvantiteten som räknas, utan kvaliteten. Själv fick jag ut 3 ägg vid mitt IVF förra året, alla 3 befruktades o delade på sig till dag 3. Då fick man kassera ett som slutat dela sig, de andra två var bra och sattes in. Men det blev ju ändå tyvärr inget Plus :((.

Tror att du kommer ha flera embryor på måndag -- håller tummarna!  {#emotions_dlg.flower} Du behöver bara ett bra för ett plus..

Jag mår (fortfarande) jättebra! Detta är ju piece of cace hittills, jämfört med IVF:et förra året, som var SkrikandesDöd!
    Kom nyss hem från en långpromenad med maken, lite tröttar än vanligt är jag kanske men mår bättre än för en vecka sen. Väntar nu in tanten, som enl schema bör komma på måndag typ..har iofs haft spottings i en vecka nu, som allt mer gått över till tant röd "light". Ska börja med Estrofem på 4:e mensdagen iaf. Börjar närma sig nu..Glad

• Tjobabi

Kulan 10: Jag hoppas allt går bra för dig idag!! Skriv och berätta så snart du kan!!
    Kram

• lillamy75

Hej, är ny här i tråden men ska starta min ÄD nu i dagarna på Akademiska i Uppsala. Är jätteglad över att äntligen vara framme i kön. Det är vårt första försök så det ska bli skönt att komma i gång! Ska börja att nedreglera snart för att synka donator! Hoppas att det är okej att hänga med i tråden lite!
    ;)

Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!