• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Catox9
    memo skrev 2011-09-15 21:45:50 följande:
    Catox9: har inte heller haft någon Bugaboo tidigare. Åkpåsen ser kanske stor ut men den sitter mkt bra åde i sitt- och liggdelen. Har inte några mått, men ill du så kan jag mäta.

Är det så! Åh vad bra!!! De ser verkligen jättestora ut på säljbilderna i affärerna på nätet.. Sen när man kollar beg på tradera/blocket så ser de mycket mindre ut! Men det kanske är för att de oftast är den gamla sorten, jag vet inte..

Återstår bara att kolla vilken/vilka färger vi vill ha :)
    Men det vore nice att kolla någonstans där de har alla för att kunna jämföra.
    Den gula ser jättefin ut på bild, men det kan vara sån skillnad från bildskärm-verkligheten...

Sen tror jag att jag vill ha en cocoon oxå till lillskrutten som kommer i feb -12, hoppas bara den passar i vagnen men det verkar lovande när jag har ställt frågan förut :D     
  • Xina

Catox: tror färger på Åkpåsar o sittdynor går att se på bugaboos hemsida. Jag funderar också på att köpa en cocoon..

• Fujji

Ny suflett i rosa nästan färdigsydd! Har fått till en bra mall så nu gick det riktigt bra att sy! :) Roligt är det också, (när inget barn skriker eller tråden trasslar...)

Catox: Roligt att du fått hem vagnen! :)

• CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-15 21:58:31 följande:
    Är det så! Åh vad bra!!! De ser verkligen jättestora ut på säljbilderna i affärerna på nätet.. Sen när man kollar beg på tradera/blocket så ser de mycket mindre ut! Men det kanske är för att de oftast är den gamla sorten, jag vet inte..

Återstår bara att kolla vilken/vilka färger vi vill ha :)
    Men det vore nice att kolla någonstans där de har alla för att kunna jämföra.
    Den gula ser jättefin ut på bild, men det kan vara sån skillnad från bildskärm-verkligheten...

Sen tror jag att jag vill ha en cocoon oxå till lillskrutten som kommer i feb -12, hoppas bara den passar i vagnen men det verkar lovande när jag har ställt frågan förut :D     
    Den gula ÄR verkligen jättefin! Riktigt varmt solgul :)
    Tycker att färgen på bilderna gör sig rättvisa.
  • wiesio

Vad intressant att höra vad du tycker FlakeZ. Min man reagerade också på att vagnen var rätt ranglig när han drog ut handtaget. Jag hade kollat på vagnen tidigare men inte lagt märke till det men jag är rätt kort och har inte behövt dra ut handtaget så mycket. Vi ska köpa syskonvagn och jag tycker det är så svårt att välja (efetrsom ingen är riktigt bra). Vi har funderat på urban jungle duet men jag provade med min kompis sex månader gamla bebis idag och han fick knappt plats i liggdelen. Så det blir kanske en donkey ändå... Är du sugen på en annan syskonvagn eller tror du att ni kör på singelvagn om ni köper en ny?

• spigg
    wiesio skrev 2011-09-15 22:58:31 följande:
    Vad intressant att höra vad du tycker FlakeZ. Min man reagerade också på att vagnen var rätt ranglig när han drog ut handtaget. Jag hade kollat på vagnen tidigare men inte lagt märke till det men jag är rätt kort och har inte behövt dra ut handtaget så mycket. Vi ska köpa syskonvagn och jag tycker det är så svårt att välja (efetrsom ingen är riktigt bra). Vi har funderat på urban jungle duet men jag provade med min kompis sex månader gamla bebis idag och han fick knappt plats i liggdelen. Så det blir kanske en donkey ändå... Är du sugen på en annan syskonvagn eller tror du att ni kör på singelvagn om ni köper en ny?
    Jag kör bara vagnen med handtaget på högsta läget. Hur menar ni med ranglig? Låter iofs inte min 2,5-åring klättra upp i den själv men eh, det är mest för att jag inte vill att den ska bli skitig. När han gjort det bakom min rygg har vagnen faktiskt stått helt stabilt!
  • htsny2001

Det börjar bli dags att bestämma vilken syskonvagn ska vi beställa. Var nästan säkert att vi ska köpa Donkey, men börjar fundera om det är verkligen rätt val. Min dotter blir 2 år och 3 månader när bebisen kommer. Har provat Donkey med dotter i och hon får plats i den, men sittdelen är på gränsen att bli för små. Är inte säkert om dottern får plats i Donkey med vinteroverallen på. Vet inte hur ska vi göra. Har börjat fundera på Phil & Teds verve.

• memo

wiesio, FlakeZ: förstår inte vad ni menar med ätt vagnen blir ranglig med utdraget handtag. Jag är lång och kör hela tiden med helt utdraget, har som spotta inte känt ätt vagnen blir mer ranglig då...kanske har tur som fått bra exemplar då inget krånglar (än) hoppas bara inget börjar nu....

• memo

Såg nu stavningen, ursäkta den, tittade ej vad mobilen satte in för ord....ah, dessa ordböcker...

• Xina

Jag tycker inte vagnen är ranglig oavsett hur långt vi har ute handtaget. Men att sittdelen "vajar" lite med stora killen liggandes i den, dock inget som varit ett problem enligt mig. Han väger 13-14kg, är drygt 2 år o får plats bra tycker jag. Är fortfarande mkt nöjd o glad för min vagn, snart kommer lilla bebisen ut o får åka i den också. :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey