• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Liquid
    molntussa skrev 2012-01-03 20:44:13 följande:
    Jag har en sån i vår vagn. Funkar jätte bra!! Inga problem alls med passform eller liknande..
    Tack så mycket för svar! Då får det nog bli en sån istället för Bugaboos egna.. 
  • EmmaW84

Jag har också en fråga om åkpåse, vi fick nämligen en superfin och bra åkpåse i fårskinn i julklapp och jag hoppas verkligen att den passar i donkeyn (som vi ska köpa innan månaden är slut har maken lovat).
    Åkpåsen passar bra i vår nuvarande vagn Brio Happy, tror ni att den kommer funka i Donkeyn också?  

• linaloo

Ni som har en donkey med svart bas, är den svart-svart eller är den typ svart-grå? Tycker den ser mörkgrå ut när man är inne på hemsidan och "bygger ihop" en egen. 

Väljer man t. ex svart bas och svart sufflett, så ser suffletten svartare ut en basen. Ser det ut så i verkligheten oxå? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Joddan skrev 2012-01-03 22:21:58 följande:
    Donkey-svart är svartsvart, lika svart som sufletten ^^
    Tackar!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • jean1
    jean1 skrev 2012-01-03 20:59:11 följande:
    Ikväll var vi i butik och klämde lite på Donkeyn, *me like* . Kanske lite besviken på djupet i sittdelen men på demoexet hade de en sittdyna i och det är inget vi kommer att använda så utan den känns den nog större. Reagerade också på att ramen är "oskyddad" på liggdelen om man inte har locket på, på Cam tex är den ju klädd. Annars fanns det nog inget jag inte gillade. Har tom börjat gilla tanken på varukorgen på sidan och ser fördelarna med den.

Så nu säljer vi vår älskade Cam och satsar på en Donkey, wiiii!

Önskar förresten lite smakråd...

Vill ha svart bas på vagnen men lurar på om vi även ska ha svart top, eller sittdelen med rosa top? (Har en dotter och väntar en son). Kan man välja olika topfärger s a s?  Och vad är snyggast? Enhetlig top eller svart/rosa?
  • linaloo

Man kan välja olika. Jag har en tös sen innan och vet inte vad som finns i magen, men funderar på att ta rosa topset och svart suffla. Då kan dottern ha rosa sufflett och bebis svart sufflett med rosa liggdelslock.

Hade jag vetat om det var en pojke så hade jag nog tagit blå och rosa sufflett. Gillar egentligen inte blå, men tycker den här blå var ovanligt snygg.

• jean1
    linaloo skrev 2012-01-03 23:22:44 följande:
    Man kan välja olika. Jag har en tös sen innan och vet inte vad som finns i magen, men funderar på att ta rosa topset och svart suffla. Då kan dottern ha rosa sufflett och bebis svart sufflett med rosa liggdelslock.

Hade jag vetat om det var en pojke så hade jag nog tagit blå och rosa sufflett. Gillar egentligen inte blå, men tycker den här blå var ovanligt snygg.

Håller med om att den blåa var jättefin, den färgen satt på demoexet som vi provade och jag gillade den också.
  • Tant Mutti

Hej på er! Jag håller på och försöker göra ett mönster till en sufflett, men har lite svårt att förstå hur jag ska sy kanaler till bågarna. Om jag syr ett extra framtycke i innertyget så kan jag få till kanaler till de två främre bågarna. Men hur göra jag med kanal till bågen längst in?

Nån som har sytt sufflett som kan förklara?? 

Sen undrar jag om ni har sytt "hål" för handtaget på baksidan? Hur har ni gjort då i så fall? 

Svar på tråden Bugaboo Donkey