• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Delira

Silver2010: du skrev att ni höjt sufletten 5 cm. Hur gör man det?

• linaloo

EEE: jag beställde precis från pramworld (10% rabatt) £989,1 +£60 frakt (£1049,1 totalt). Beställde i onsdags och jag får den nästa vecka (5-7 dagars leverans).

Hade för övrigt oxå kravet på mig att jag skulle sälja vår brio happy och vår cam innan. Har dock inte kommit så lång ännu :)

• jean1
    linaloo skrev 2012-01-07 09:34:35 följande:
    EEE: jag beställde precis från pramworld (10% rabatt) £989,1 +£60 frakt (£1049,1 totalt). Beställde i onsdags och jag får den nästa vecka (5-7 dagars leverans).

Hade för övrigt oxå kravet på mig att jag skulle sälja vår brio happy och vår cam innan. Har dock inte kommit så lång ännu :)

EEE skrev 2012-01-07 01:53:45 följande:
    Oj vad det har velats här fram och tillbaka. Verkar som jag äntligen lyckats övertala mannen att Donkeyn är vagnen vi bara måste ha! Kravet är att vi säljer nuvarande vagnen först! 

Till alla er som beställt en duo från utlandet: Vart ifrån har ni beställt? Kostnad? Leveranstid? Vill gärna få hem vagnen så fort det bara går efter att jag sålt vår.

Finns ev möjlighet att själv hämta hem en från Spanien om priset är bättre där. Någon som har erfarenhet av att själv ha köpt en vagn i ett annat land och fraktat hem den med flyg?  
    Vi har också haft kontakt med pramworld och fick samma prisuppgift. Vi tänker också beställa därifrån OM/NÄR vi får vår Cam såld, som är en förutsättning för oss båda om vi ska kunna motivera och finansiera köpet av Donkeyn.
  • linaloo
    lillaknytet skrev 2012-01-07 14:43:14 följande:
    Hur funkar pramworld med garantier och dyligt?
    Enl. dem så är det bara att man kontaktar dem så löser dom det. Har inte hört någon som haft nå problem med dem gällande reklamationer. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • lillaknytet
    linaloo skrev 2012-01-07 14:57:50 följande:
    Enl. dem så är det bara att man kontaktar dem så löser dom det. Har inte hört någon som haft nå problem med dem gällande reklamationer. 
    Okej... Verkar vara billigt att köpa därifrån men känns lite läskigt att köpa från utlandet just med garantier..

Men där i mot ska jag beställa en Moseskorg där ifrån, det va riktigt billigt..
  • EEE
    lillaknytet skrev 2012-01-07 14:43:14 följande:
    Hur funkar pramworld med garantier och dyligt?

Vår nuvarande vagn är inköpt från Pramworld och jag vet andra som köpte vagn av samma märke men en annan modell som hade en del problem. Allt de behövde göra vara att fota batchnummer och skada/fel/problemområde så löste dem det. Ingen var missnöjd med deras mottagande eller service och dessutom fick de den nya/felaktiga delen hemskickade kostnadsfritt. Har bara hört gott hittils och därför vågar jag ännu en gång beställa därifrån!
  • lillaknytet
    EEE skrev 2012-01-07 17:41:22 följande:
    Vår nuvarande vagn är inköpt från Pramworld och jag vet andra som köpte vagn av samma märke men en annan modell som hade en del problem. Allt de behövde göra vara att fota batchnummer och skada/fel/problemområde så löste dem det. Ingen var missnöjd med deras mottagande eller service och dessutom fick de den nya/felaktiga delen hemskickade kostnadsfritt. Har bara hört gott hittils och därför vågar jag ännu en gång beställa därifrån!
    Oj men det är jättebra.. 
  • linaloo
    linaloo skrev 2012-01-07 14:57:50 följande:
    Oj, utryckte mig kanske lite klumpigt. Menade att de jag vet, som behövt reklamera/utnyttja garantier inte har haft några problem med att få det fixat. Precis som EEE skrev. 
    Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey