• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mamma Tes

jean1: Jag valde rosa suffla till ena sittdelen och svart suffla + liggdelslock till den andra delen. Har flicka sen innan, ut kom en flicka till i sep. Storasyster har den svarta sufflan (och en fin blommig dyna) och lillasyster har rosa suffla och svart liggdelslock. Finns bild på våran vagn i bildtråden.

• jean1
    Mamma Tes skrev 2012-01-04 17:43:35 följande:
    jean1: Jag valde rosa suffla till ena sittdelen och svart suffla + liggdelslock till den andra delen. Har flicka sen innan, ut kom en flicka till i sep. Storasyster har den svarta sufflan (och en fin blommig dyna) och lillasyster har rosa suffla och svart liggdelslock. Finns bild på våran vagn i bildtråden.
    Tack för tipset, var in och tittade på din vagn och det var en jättefin kombo! Älskar rosa och i synnerhet cerise. Vi har cerise suflett på vår Cam som vi ska sälja och det tar emot att bli av med den , därför jag är lite sugen på cerise suflett även på Donkeyn (på dotterns sittdel) men kan ändå inte avgöra om det är snyggast med enhetliga topfärger i längden.... Å andra sidan lever man bara en gång och rosa är ju rosa
  • linaloo

Jean1: Du kan ju alltid köpa/byta med någon om du skulle lessna på rosa. 

Beställde äntligen Donkeyn idag!! Bara betalning och det som ska fixas imorrn.
    Gjorde så som jag tänkte, rosa topset och svart suffla, men tänkte att dottern får ha rosa sufletten och bebis rosa liggdelslock och svart sufflett. Tror det blir skitsnyggt.

Är det förresten nån här som är duktig på att sy suffletter?  

Freja 7 april 2011 ♥
  • Lillebror12

Idag kom vår Donkey- tjoho! Monteras i detta nu . Puffar för Tant Muttis frågor- jag vill också gärna sy suffletter om jag får lite tid över!

• Mamma Tes

jean1: Jag har kört vagnen nu några månader och har då fortfarande i te stört mig på att sufflorna inte är i samma färg. Jag tycker det är skitsnyggt! Däremot skulle jag vilja ha en till rosa OCKSÅ nu då det blev en till tjej som tittade ut så skulle jag vilja kunna köra den med 2 rosa sufflor om jag känner för det.

• Lillebror12
    Mamma Tes skrev 2012-01-04 19:26:24 följande:
    jean1: Jag har kört vagnen nu några månader och har då fortfarande i te stört mig på att sufflorna inte är i samma färg. Jag tycker det är skitsnyggt! Däremot skulle jag vilja ha en till rosa OCKSÅ nu då det blev en till tjej som tittade ut så skulle jag vilja kunna köra den med 2 rosa sufflor om jag känner för det.
    Jag skulle kunna tänka mig ett rosa set till min flick-/pojkduo- jag och min man gillar ju rosa så varför inte? Nu valde vi vit ändå, är så nöjda med vår OFW ltd ed Cam .
  • jean1

Kanske får bli en rosa/svart duo då Drömmer. Kommer ju mest köra vagnen som mono och då med lillebror i och som helsvart, så jag borde inte lessna på den rosa utan bara tycka att sittdelen med rosa suflett piggar upp när den används !

• Mamma Tes

jean1: Hade jag haft en av varje kön så hade jag absolut tagit en blå och en rosa. Sett bilder på det och tycker det är jätteläckert! Men det är jag det dessutom är dom röda sufletterna jättefina också. För många val

• jean1
    Mamma Tes skrev 2012-01-05 07:53:21 följande:
    jean1: Hade jag haft en av varje kön så hade jag absolut tagit en blå och en rosa. Sett bilder på det och tycker det är jätteläckert! Men det är jag det dessutom är dom röda sufletterna jättefina också. För många val

Rött är jättefint också men hade Camen helröd ett tag och kände att jag tröttnade på röd efter ett tag (tyckte även den var känslig för att bli solblekt), så har jag inte kännt med rosa . Men lillebror får nog leva med svart, två färger på vagen känns lagom...! Men, för att det ska bli en Donkey så ska Camen bli såld först....
  • Duffyn

En fråga. Jag måste pumpa däcken men jag får inte in pumpen på bakhjulen. Pumpen verkar inte passa.. Känns som ventilerna " gått ner" i hjulen. Någon som har tips på hur man får ut dem? Kan man ta bort bakhjulen?

Svar på tråden Bugaboo Donkey