• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Merde

Finns det någon i tråden som tar upp beställningar på att sy bumperskydd?
    Min symaskin är bara halvt om halvt fungerande och nu orkar jag inte krångla med den mer.

höstäpple skrev 2012-02-08 16:24:21 följande:
    Vet du någon annan förutom original som passar bra?
    Nej, men jag skulle bra gärna vela veta själv (har nyss fått vår Donkey och den enda åkpåse vi har och någonsin haft är just en retro revolution från Elodie).
    Som sagt, den funkar att använda men hade definitivt kunnat passa bättre.
  • EEE
    spigg skrev 2012-02-08 14:01:37 följande:
    Du skulle beställt från W H Watts eller Moeders Mooiste istället, bägge verkar ha den i lager! Hoppas de får in den snabbare än beräknat då, tycker synd om dig som är utan vagn. Du kan inte köpa en superbillig syskonvagn att ha så länge då?

Skulle kanske ha gjort det men är annars så nöjd med PW(köpte vår första syskonvagn från PW) och har bara hört gott om dem hittills så jag valde väl dem för att det kändes som ett tryggt val. Nu är vagnen iaf beställd så jag får snällt vänta. Har kollat runt en del på blocket och även mejlat på en annons, dock en singelvagn. Om det blir något köp är en annan femma för jag har svårt för begagnat när jag inte vet vem det kommer ifrån. 
  • linaloo
    Merde skrev 2012-02-08 22:13:15 följande:
    Finns det någon i tråden som tar upp beställningar på att sy bumperskydd?
    Min symaskin är bara halvt om halvt fungerande och nu orkar jag inte krångla med den mer.
    Jag kan fixa, skicka PM. :)
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Jaja88

Min vagn är på utkörning nu! Sitter på helspänn här hemma och bara väntar :)

• Namnis

Ändrar min fråga litegranna =) 

Hur länge kan man ha sittdelarna till donkeyn?
    Tills barnen är 3, 4 år? eller ännu mer?

Sedan undrar jag med.. Om man skulle vilja ha roliga sufletter, är det någon här som syr sådant eller vet något bra ställe?

( blir mer och mer sugen på vagnen...=)

• spigg
    Namnis skrev 2012-02-09 13:43:24 följande:
    Ändrar min fråga litegranna =) 

Hur länge kan man ha sittdelarna till donkeyn?
    Tills barnen är 3, 4 år? eller ännu mer?

Sedan undrar jag med.. Om man skulle vilja ha roliga sufletter, är det någon här som syr sådant eller vet något bra ställe?

( blir mer och mer sugen på vagnen...=)
    Ålder är inte så väsentligt, snarare storlek på barnet. Maxvikten är 17 kg, maxhöjden är väl någonstans mellan 100 och 110 cm. Men det beror också på hur kinkig man är med utrymmet. En del barn/föräldrar bryr sig inte om ifall barnet sitter tight så länge det inte är för tight. Min son blir 3 år om en månad, han är knappt 1 m lång och väger cirka 14 kg, han ryms fortfarande bra och kan även sova i Donkeyn.

All typ av försäljning är förbjuden i trådar på FL, om saker och ting köps och säljs i den här tråden så kan den bli stängd och borttagen. För sådana frågor får ni hitta ett annat forum! Gruppen jag länkar till i min sidfot har 850 medlemmar, där går det alldeles utmärkt att köpa och sälja Donkey-tillbehör (och alla andra vagnar & tillbehör också förstås). Men snälla, inget sånt i den här tråden! 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Jaja88

JAA! Nu står den i hallen, min åsna :)

Dock i kartongen men det blir det ändring på när sambon dyker upp!

• LyckligMamma83

Hej! Beställde en donkey till mina 2 skruttar från Holland och bara efter att betalningen gjordes var den leveransklar, så jag bör fp den i morgon eller på måndag- längtar!!! Nu till min fråga; skulle vilja ha en mjuklift till liggdelen. Finns det någon som passar???

Svar på tråden Bugaboo Donkey