• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Wizla85

Hej Alla!
    orkar inte läsa igenom alla sidor.. MÅNGA!!

Undrar bara hur den är att köra i lite "terräng", typ grusvägar och liknande. Vi bor på landet och tycker det är svårt att hitta syskonvagnar som fynkar bra både i stan och på grusvägar, samt har separata sittdelar som går att ha vända mot sig.

Kände på en bugaboo cameleon när vi skulle ha vagn till vår första, men upplevde den som väldigt "ranglig" i handtaget, är det samma på denna? Den ser ju rejälare ut på bild iaf.. Vi har ings återförsäljare precis i närheten, men vill gärna höra om det är någon ide att åka och spana in dom.
    :)

Tack på förhand!

• EEE

Vår liggdel dippar också framåt, ganska rejält. Har inte tänkt på om sittdelen gör det. En vän till mig upplevde samma sak med sin Cam.

• Stefanie
    Wizla85 skrev 2012-03-13 14:41:51 följande:
    Hej Alla!
    orkar inte läsa igenom alla sidor.. MÅNGA!!

Undrar bara hur den är att köra i lite "terräng", typ grusvägar och liknande. Vi bor på landet och tycker det är svårt att hitta syskonvagnar som fynkar bra både i stan och på grusvägar, samt har separata sittdelar som går att ha vända mot sig.

Kände på en bugaboo cameleon när vi skulle ha vagn till vår första, men upplevde den som väldigt "ranglig" i handtaget, är det samma på denna? Den ser ju rejälare ut på bild iaf.. Vi har ings återförsäljare precis i närheten, men vill gärna höra om det är någon ide att åka och spana in dom.
    :)

Tack på förhand!
     Donkeyn har stora lufthjul vilket gör att den tar sig fram lätt. Den väger relativt lite vilket också är en fördel om man vill ha en lättkörd vagn. Den åker fint på grusvägar och lite "terräng", mycket tack vare hjulen. Jag kan absolut rekommendera er att ta er en närmare titt!
  • Naimis

Hej,

Tänkte höra mig för lite innan de blir dags att beställa en åsna.
    Vad har ni för skötväskor? Vilka passar?
    Sen undrar jag om nån vet när Blue petrol färgen kommer?

• Wizla85
    Stefanie skrev 2012-03-13 21:20:32 följande:
     Donkeyn har stora lufthjul vilket gör att den tar sig fram lätt. Den väger relativt lite vilket också är en fördel om man vill ha en lättkörd vagn. Den åker fint på grusvägar och lite "terräng", mycket tack vare hjulen. Jag kan absolut rekommendera er att ta er en närmare titt!
    Det är mycket för dom stora fina lufthjulen som jag allt mer har börjat tänka buga... Nackdelen är ju definitivt priset.. men men...
  • Jose
    Wizla85 skrev 2012-03-14 17:27:22 följande:
    Det är mycket för dom stora fina lufthjulen som jag allt mer har börjat tänka buga... Nackdelen är ju definitivt priset.. men men...
    Det är dyrt, beställ från england. Tror de flesta verkar ha gjort det och när du väl får hem vagnen; ååhh det är ingen summa då;) Jag hade gjort det igen och igen... För vi är sååå nöjda med vagnen. Hur ENKEL som helst att ha och göra med, fälla ihop till ensits osv.
  • linaloo
    Naimis skrev 2012-03-14 07:34:21 följande:
    Hej,

Tänkte höra mig för lite innan de blir dags att beställa en åsna.
    Vad har ni för skötväskor? Vilka passar?
    Sen undrar jag om nån vet när Blue petrol färgen kommer?
    Har precis fått hem min nya skötväska och jag älskar den!
    Blev en Oioi black leather hobo.
    Skitsnygg! 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • mrsbarry
    Jose skrev 2012-03-14 19:43:38 följande:
    Det är dyrt, beställ från england. Tror de flesta verkar ha gjort det och när du väl får hem vagnen; ååhh det är ingen summa då;) Jag hade gjort det igen och igen... För vi är sååå nöjda med vagnen. Hur ENKEL som helst att ha och göra med, fälla ihop till ensits osv.

Beställde ni från pramworld? hur länge sen va det ni beställde? anledningen jag undrar är för man kan få hem ngn typ skatt eller så, inte tull men att företagen skickar ngt till sverige så skickar sen skatteverket ut ngn faktura eller ngt.. har ni  fått ngt sånt?
  • Plly

Idag är det JULAFTON hos oss! Resterande Donkeydelar som jag väntat på läänge har kommit nu så imorrn ska dottern få åka vagn hela dagen oavsett hon vill eller inte Moahhahha!
    Har hittat underbara tyger på Ebay oxå som jag tänkt beställa, vill försöka mig på att sy egen färgglad suflett så fort som möjligt

Svar på tråden Bugaboo Donkey