• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • butterflower
    Plutteli skrev 2011-08-14 20:11:06 följande:
    Jo faktiskt. Det är bara av rasister/nazister jag fått höra att jag inte är svensk.
    Du tänkte att folk på gatan skulle kommentera det? Man konstaterar väl bara och går vidare.
    Jag går inte fram till folk på gatan och påpekar deras ursprung iaf. Det vore konstigt. Och man tar ju förgivet att dom vet=) 
  • Kevin2011
    butterflower skrev 2011-08-14 21:07:06 följande:
    Du tänkte att folk på gatan skulle kommentera det? Man konstaterar väl bara och går vidare.
    Jag går inte fram till folk på gatan och påpekar deras ursprung iaf. Det vore konstigt. Och man tar ju förgivet att dom vet=) 
    Vad spelar de för roll vad dom tror? Folk på gatan tror jag är ca 18 år gammal. Gör det mig till 18 fast jag är 26? Nä, precis.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-08-14 18:09:26 följande:
    Ja, det måste ju bli den enda logiska slutsatsen eftersom man ärver vad man "Är" från de som man föds av, så föds man av kineser i Sverige blir man ju kines, och då måste ju dennes barn också vara kines, och barnet efter det och efter det osv...även om varje generation stannar i Sverige.

Spännande. Då finns det inga svenskar, bara uralier, eftersom germanerna kom från Uralbergen. Klart, innan det kom de någon annanstans ifrån, och innan det kom de ju från Afrika, så vi är alla Afrikaner. Skitbra jue! ;)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-14 18:36:55 följande:

Ja, det är den enda rimliga slutsatsen man kan dra, i synnerhet som Sveriges gränser har ändrats många gånger under årens lopp. Under stormaktstiden  hörde ju Finland, delar av Norge, Estland, Ryssland till Sverige. Innan freden i Roskilde var ju t.ex. Skåne och Gotland danskt. Och människor har flyttat runt ....   

Nej nej, ingen flyttade någonstans före 1950-talet, det har SD sagt! :P
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 19:53:16 följande:
    DU kanske ser dig själv som svensk. Men folk som du möter på gatan gör det inte. 

Vad tusan vet du om vad folk på gatan tror? De flesta tror att jag är svensk, för jag ser svensk ut. Det står liksom inga etniciteter/kulturer inbrända i pannan på mig vet du.
  • Dorian Ertymexx
    Kevin2011 skrev 2011-08-14 21:27:58 följande:
    Vad spelar de för roll vad dom tror? Folk på gatan tror jag är ca 18 år gammal. Gör det mig till 18 fast jag är 26? Nä, precis.

JO!!!! :P
  • Dorian Ertymexx
    Kevin2011 skrev 2011-08-14 21:27:58 följande:

(Litet OT, men i vissa domstolsfall är det litet så just nu - en erotisk bild på en vuxen kvinna som ser ut att vara minderårig ses som barnporr numer; domaren bedömer hur gammal man ser ut att vara, om jag förstått det hela rätt.)
  • butterflower
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-14 21:28:43 följande:
    Nej nej, ingen flyttade någonstans före 1950-talet, det har SD sagt! :P
    Är du SD anhängare eftersom du gör reklam för dem i alla trådar?

• Thalis
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-14 21:28:03 följande:
    Spännande. Då finns det inga svenskar, bara uralier, eftersom germanerna kom från Uralbergen. Klart, innan det kom de någon annanstans ifrån, och innan det kom de ju från Afrika, så vi är alla Afrikaner. Skitbra jue! ;)
    Så är det -faktiskt!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • butterflower
    Thalis skrev 2011-08-14 20:17:25 följande:
    Holy crap!!!
    Så då är mina söner inte mina för de har inte ärvt något från mitt utseende, min dotter som är adopterad är sååååå kusligt lik mig när jag var i hennes ålder...... betyder det att jag är mer hennes mamma än pojkarnas?
    Shit detta blir bättre och bättre!
    Du tar det här för personligt. Det blir svårt att diskutera då.

Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?