• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Smarkan

Hej! Här har du en till som plussade för  drygt en vecka sedan. Jag verkar vara i vecka 7 nu och beräknat förlossningsdatum 1/4 2012.
    Usch känns som en evighet dit!! Det känns så overkligt nu att man intre tror det är sant!!
    Känner du av några symptomer eller mår du rel. bra?

• Ljushuvudet

Ja, jag kan knappt tror det men så har jag bara vetat det ett par timmar ännu jag är i vecka 4 enligt beräkningarna så väldigt tidigt. Är ganska orolig då jag fick ett tidigt missfall i juli men har bestämt mig för att njuta av denna tiden nu och försöka koppla av!

De symptom jag är illamående, kissnödighet, rapar mycket, ökade flytningar och molvärk i nedre delen av magen samt stickningar.

Vad har du för symptom?

• Smarkan

Ja försök nu och njuta och koppla av så hoppas jag det går bättre denna gång!
    Men det gör det säkert. 

Jag är illamående till och från, magen känns som en ballong och lite molande värk i nedre delen av magen.
    Men då jag har varit snusare i många år och nu bara lagt ev vet man inte vad som är abstines och vad som är graviditeten. Men man hamnar fort i knäppa situationer, Har blivit bjuden på fest två ggr på en vecka nu. Gick ena gången men körde bil den ena gången så jag hade en ursäkt att inte dricka. Sen har syrran bjudit på snus ett antal ggr. Har tagit emot men kastat ut den direkt hon tittat bort. Vi vill inte berätta något ännu för familjen men det känns som alla ser igenom en...Blir det här ditt första barn?

• Ljushuvudet

Oh, ja det är ju en delikat situation när det är såpass tidigt och man inte vill berätta för alla Jag tror inte att andra kan misstänka utan bara att man själv är så medveten om att man är gravid och tror att alla kan se det skrivet i pannan! Detta är mitt första barn, du då? Hur går det med att sluta snusa, har du haft det  jobbigt?

• Smarkan

Ja det är säkert så, man tror det står skrivet i pannan. Jo det är mitt första också.
    Jo men det har gått rätt bra med snuset. Just nu tar jag när det känns som värst till onico (nikotinfritt snus).
    Det stillar suget. Det är också en grej då man plötsligt slutar snusa. Då vi i våras flyttade in i vårt hus är det som alla väntar sig att vi ska ha barn och kikar extra noga efter tecken. Vet inte hur många ggr jag fått frågan om vi inte ska ha barn snart.

Men om du fick missfall i juli då blev du gravid direkt? Hann du gå långt eller var det riktigt i början av graviditeten?

• Saga90

hoppsan nu hade man för bråttom..

Hoppar in här med er om det är ok? :)
    Plussade igår och räknar att bf är ca 16 april, första för mig också:)

• aprilmamma44

Hej=)

Precis plussat, bf 17/4... MA i april så nuhåller jag alla tummar för att lill*n ska stanna denna ggn=)

• Saga90

Grattis Alexaa! Ja, hoppas det går bättre den här gången. 

Är den din första? 

• aprilmamma44

tack det samma=)

Ja det är min första om det vill sig väl...hoppas sååå!!! Själv då???

Svar på tråden Aprilbebis 2012