• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Mauritius

Jag känner absolut ingenting ännu. Nar jag var gravid med vår dotter kände jag i brösten direkt och förra gången kände jag heller ingenting, den graviditeten resulterade tyvärr i MF i v 14 men det var en pojke så det kan ju finnas en chans att detta oxå är det eftersom jag inte har några symptom.. Skrattande 

• Smarkan
    Sand84 skrev 2011-08-09 11:02:57 följande:
    Jag mår ganska bra faktiskt.
    Har som en lätt träningsvärk i magen och mår lite småilla (inte så jag vill kräkas, men det ligger där i bakgrunden).
    I övrigt är jag sinnessjukt trött.
    Har knappt kännt av något i brösten dock.

Jag håller tummarna för att jag inte behöver må värre än såhär.
    Är oxå sinnessjukt trött. Nej hade en kompis som från vecka 5 till 14 med båda graviditeterna dessutom mådde illa varenda kväll. Jag mår otroligt bra tycker jag ändå. Visst känner man av det ömmar både bröst och mage. Har du fått tid hos barnmorskan för inskrivning? Känns som att det är först då man kommer fatta att det är sant=)
  • Smarkan
    Mauritius skrev 2011-08-09 11:04:49 följande:
    Jag känner absolut ingenting ännu. Nar jag var gravid med vår dotter kände jag i brösten direkt och förra gången kände jag heller ingenting, den graviditeten resulterade tyvärr i MF i v 14 men det var en pojke så det kan ju finnas en chans att detta oxå är det eftersom jag inte har några symptom.. Skrattande 
    Kanske tyder på att jag får en liten flicka då=)
  • Sand84
    Smarkan skrev 2011-08-09 11:08:03 följande:
    Är oxå sinnessjukt trött. Nej hade en kompis som från vecka 5 till 14 med båda graviditeterna dessutom mådde illa varenda kväll. Jag mår otroligt bra tycker jag ändå. Visst känner man av det ömmar både bröst och mage. Har du fått tid hos barnmorskan för inskrivning? Känns som att det är först då man kommer fatta att det är sant=)
    Jag tänkte att jag ska ringa dit idag eller imorgon. Ska bara välja om jag vill vända mig till den lokala inom komunen eller någon annan i närheten. :)
    Har du fått tid för inskrivning?
  • Sand84
    Mauritius skrev 2011-08-09 11:04:49 följande:
    Skönt att du får må bra :)
    Hoppas det håller i sig så för dig.
  • Smarkan
    Sand84 skrev 2011-08-09 11:11:20 följande:
    Jag tänkte att jag ska ringa dit idag eller imorgon. Ska bara välja om jag vill vända mig till den lokala inom komunen eller någon annan i närheten. :)
    Har du fått tid för inskrivning?
    Jo jag har fått tid den 2/9 för provtagning och 15/9 för inskrivning.
    När tänker ni berätta för nära och kära då?
    Vi vill vänta lite med. Mina föräldrar har redan 8 barnbarn (jag har många syskon) så för dom blir det ingen större förändring men för svärföräldrarna blir det första barnbarnet.
  • Sand84
    Smarkan skrev 2011-08-09 11:16:23 följande:
    Jo jag har fått tid den 2/9 för provtagning och 15/9 för inskrivning.
    När tänker ni berätta för nära och kära då?
    Vi vill vänta lite med. Mina föräldrar har redan 8 barnbarn (jag har många syskon) så för dom blir det ingen större förändring men för svärföräldrarna blir det första barnbarnet.
    Vi berättade för min mamma bara nån timma efter att vi plussat. Hon är väldigt lugn och stabil och vi har väldigt nära kontakt med henne, så det känns skönt att hon vet.
    Sambon ville gärna berätta för sin familj också, snarast, så vi får se när det blir eftersom han inte vill ta det över telefon. Det blir första barnbarnet för både hans och mina föräldrar.

Övriga nära och kära (vänner osv), kommer vi inte berätta för förrän efter vecka 12/när det börjar synas.
  • Ljushuvudet

Min mamma vet redan om det men vi kommer vänta med alla andra tills iaf vecka 10 tror jag

• Smarkan
    Sand84 skrev 2011-08-09 11:21:27 följande:
    Vi berättade för min mamma bara nån timma efter att vi plussat. Hon är väldigt lugn och stabil och vi har väldigt nära kontakt med henne, så det känns skönt att hon vet.
    Sambon ville gärna berätta för sin familj också, snarast, så vi får se när det blir eftersom han inte vill ta det över telefon. Det blir första barnbarnet för både hans och mina föräldrar.

Övriga nära och kära (vänner osv), kommer vi inte berätta för förrän efter vecka 12/när det börjar syna
    Ja det är ju upp till var och en, man ska berätta när det känns rätt. 
    Klart mina föräldrar bli glada för varje barnbarn men det blir ju mer speciellt för hans föräldrar och syster osv med första barnet.
    Jag har varit på väg några ggr att berätta till närmsta vänner då de utsatt en för frågor när vi ska ha barn eller erbjudit mig alkohol eller snus...Men vill först familjen ska veta.
  • Mauritius

Vi har inte berättta något ännu. Min kompis frågade mig igår om jag var gravid ännu men jag blåljög och sa inte vad jag vet. Oskyldig Vi kommer nog berätta ganska snart för familjen men jag vill bara inse det själv först. Har inte riktigt gjort den ännu. Mina föräldrar kommer att bli överlyckliga, det vet jag redan. Och min mans med förstås.. Glad

Svar på tråden Aprilbebis 2012