• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Smarkan
    Ljushuvudet skrev 2011-08-09 11:28:48 följande:
    Min mamma vet redan om det men vi kommer vänta med alla andra tills iaf vecka 10 tror jag
    PÅ ett sätt vill man skrika ut det till alla, men samtidigt inte för att det kanske inte går som det ska.
    Vi har också planerat att berätta kring vecka 10 för familjerna. Det blir roligt att berätta för familj och vänner men känns lite jobbigt att gå till chefen på jobbet. Vill ju hon ska veta före det sprids ngt rykte på jobbet.  
  • Mauritius

Chefen är alltid värst tycker jag..Obestämd Vi hade berättat för alla när vi fick MF i v 14 och på sätt och vis var det ganska skönt att alla visste eftersom det var så fruktansvärt jobbigt och jag var ganska labil efteråt. Man kan ju aldrig vara säker på hur det går trots att man gjort KUB och NUP och allt vad det heter. Det har jag fått lära mig..

• NINACRT

Hej på er!
    Jag tog ett (sticka) test idag och fick ett tydligt men ändå svagt streck. Vågar inte hurra än, men i helgen tar jag ett CB test och uppdaterar er. Är bara på ÄL +12. När plussade ni?

• MonaM

Hej, hoppar gärna in här! Är gravid med mitt andra barn, har redan en liten tjej på 20 månader. Beräknat BF är enligt FL 27/3 men med flickan gick jag över 16 dagar så det känns som jag tillhör april-gruppen nu ändå Glad

Mår än så länge helt ok, är trött emellanåt och lite öm i brösten och SVULLEN om magen. Är ju bara i v. 7 men har redan fått en liten putmage.

Ska försöka lägga in mig i BF-listan...

• MonaM

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Gravid

27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)
    1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)
    7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)
    8/4 Sand84 (första barnet, 27år)
    9/4  pinkiepie    (andra barnet, 33 år) 
    14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)

• Smarkan
    NINACRT skrev 2011-08-09 12:00:00 följande:
    Hej på er!
    Jag tog ett (sticka) test idag och fick ett tydligt men ändå svagt streck. Vågar inte hurra än, men i helgen tar jag ett CB test och uppdaterar er. Är bara på ÄL +12. När plussade ni?
    Jag har alltid varit för ivrig med att testa mig. Vi påbörjade bebisverkstaden för tio månader  sedan och blev lika besviken varje gång mensen kom. Många grav.tester har gått åt kan jag säga. Trodde tillslut det var något fel på oss. Så jag hade väntat mig att mensen skulle komma som vanligt denna gången oxå men den gjorde inte det. Väntade fem dagar innan jag vågade testa mig. Köpte då ett digitalt test som klart och tydligt visade Gravid. Vi har aldrig använt oss av ÄL-tester utan jag har har haft så regelbunden cykel att jag känt direkt jag varit nära ÄL.  
  • Lepanden

Hejsan, ännu en som väntar aprilbebis. Är i vecka 6 och har BF runt 11/4. Har känt molvärk en del men just idag är det inte så mycket. Anade redan innan jag tog testet att jag nog var gravid...mest på att jag var så jäkla genomvarm helatiden trots att jag inte var sjuk. Nu har jag som sagt lite molvärk då och då och brösten är lite ömma men inte så illa som jag förstår att vissa har det, kanske kan bero på att mina var ganska stora från början. Är inte jättetrött heller måste jag erkänna...min syster är i 4månaden och hon var från början helt utpumpad hela tiden och är fortfarande det, antar att det är individuellt hur mycket man påverkas. Vill bara att det skall bli den 13/9 för då har vi nästa besök hos BM. Spännande...det är första barnet för vår del. Jag är 32 och sambon 27 :)

• Ljushuvudet
    NINACRT skrev 2011-08-09 12:06:08 följande:
    Har ni använt er av stickorna?
    japp, förra graviditeten så använde jag mig av testlagrets stickor som jag fick svaga streck på och sen starkare. Denna gång har jag använt cb men inväntar stickor från testlagret då jag vill se mer fina plus

Jag plussade på BIM-4 så ganska tidigt

Grattis till plusset
  • NINACRT

Mitt streck var synligt, men inte lika mörkt som det översta... men det kanske räcker..? Ska försöka vänta till torsdag med CB testet! Men det är svårt.
    Tack!

Svar på tråden Aprilbebis 2012