• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

emeliee: Det tycker jag var en ganska konstig definition av kolik du fick.. På alla "officiella" ställen står att kolik är när barn utan förklarlig anledning skriker mer än 3 timmar per dag mer än tre dagar i veckan. Alltså tre timmar sammanlagt under dagen. Många kolikbarn mår ju dessutom som värst just på kvällen..

• Miss Giggle

Min skriker inte, beklagar sig dock mkt.
    Men hon har sådan problem m magen. Helt stopp. Kan inte bajsa riktigt. Hon får numera lactulos både morgon och kväll men det gör inte så mkt. Man blir ju lite orolig när de inte kan bajsa.

• trollet83

Usch vad jobbigt med kolik..är så glad vi slipper det denna gången..första sonen hade kolik det var inte kul han skrek både kvällar, nätter och dagar..men det blev bättre då jag slutade med mjölk och fil samt vi gav specialersättning från apoteket utan mjölkprotein..så lider med er som har kolikbarn!

Själv funderar jag mer o mer på detta med återbesök hos mvc, har någon av er andra blivit kallade för det eller måste man ringa själv?Är ju nu 2 månader sedan sonen föddes..

• grästuva

Trollet tror det bara är efter första barnet man blir kallad sen får man ringa själv (?) jag ska boka tid med min BM nu tänkte jag, ska ta cellprov och måste hitta preventiv medel

• trollet83
    grästuva skrev 2012-05-20 00:12:43 följande:
    Trollet tror det bara är efter första barnet man blir kallad sen får man ringa själv (?) jag ska boka tid med min BM nu tänkte jag, ska ta cellprov och måste hitta preventiv medel
    Ok, ska ta o ringa imorgon då..behöver också preventivmedel men kan man börja med det innan första mensen?Mensen kan ju utebli jättelänge vid amning så behöver ju trots allt något innan dess iaf..
  • grästuva

Oj det vet jag inte, minns inte hur jag gjort tidigare. Är det någon här som använt sig av pessar?

• Poppee

Man har ju äl en gång innan mensen börjar.. jag har också tänkt på p-medel. Någon som har erfarenhet av p-spruta?

• misstuva

Tänkte bara säga det att det nu finns en förlossningsberättelse i min blogg här inne för er som vill läsa.. 
    Är kanske inte så detaljrik o så men skrev det igår när jag var som tröttast. Vi har fått börja ge Hugo lite ersättning emellanåt. Han gick inte upp i vikt så bra som dem på bvc ville.. men detta fungerar väldigt bra. 
    Dock har väl mängden i brösten kanske minskat något eller så är det för att Hugo vill ha mer än jag har o ge just nu..

Får ni sova på nätterna o så eller är det mycket amning för er?
    Vissa nätter sover Hugo 3-5 timmar och det är så skönt. Nu har han vaknat vid 03 o vill ha lite mat när han sedan somnar kan han lätt sova till 07.30 vilket oxå är väldigt skönt.. då brukar jag ligga o amma i sängen o han somnar om
    o vi sover tillsammans fram till ca 9.30 =) Är så himla mysigt med honom. Men oj vilket humör han har.. hehe är nog lik mamma o pappa skulle jag tro =)

• Miss Giggle

Floff; hur har det gått m koliken?

Vi misstänker stt M har det med. Hon är missnöjd hela dagen, inget hjälper än att bära och mellan 18-21 är hon otröstlig varje kväll. Tufft!

• Floff

Miss Giggle: Ja du.. Vi har ju varit på akupunktur med Felix 6 gånger nu och jag kan nog tycka att han har aningens längre glada stunder och de där otröstliga panikskriken har helt klart minskat. Så där set jag en förändring. Dock är han fortfarande en väldigt missnöjd bebis överlag, och ibland är det svårt att veta om det är bara för att han är sån "som person" eller för att han mår dåligt. Jag tror nog att magen fortfarande inte är helt hundra men iaf lite bättre.

Nånting jag verkligen kan rekommendera är en kolikgunga eller sovgunga. Där lägger vi F när han är som värst otröstlig och det verkar lugna magen på något sätt.

Hoppas det blir bättre för er! Vill du veta mer om akupunkturen så kan jag berätta det också.

• Smarkan

Hallå!! Har en fråga som inte har med barn att göra men ha för mig att någon eller några var från Lycksele i denna tråd, stämmer det?? Tänkte bara höra med er då min sambo blivit erbjuden jobb där hur det är att bo där? För/nackdelar? Känns lite skrämmande att flytta nu när man precis fått bebis och allt men hans nuvarande arbetsplats läggs ner och ett jobb måste han ju ha.

Svar på tråden Aprilbebis 2012