• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • MissMollis

Jag menade såklart i texten ovan att det inte är ovanligt med så blödningar i början, ifall någon tolkade att ja syfta på mf.....

• Mauritius
    pinkiepie skrev 2011-08-10 11:36:34 följande:
    fan jag blöder är så rädd att de är mf igen väntar på att läkaren ska ringa
    Åh, nej hoppas inte det. Rynkar på näsan Stackars dig!
  • aprilmamma44
    näää gumman=( håller tummarna för att det är en ofarlig blödning!!
  • Smarkan

Nu börjar vi bli rätt många här på tråden=) Vad roligt att så många plussat.
    Jag ringde barnmorskan för en vecka sen, Hon skulle då skicka hem informationsbrev om lite av varje. Har fortfarande inte kommit. En del här verkar ha fått tid nästan direkt hos bm, är det för att ni tidigare haft mf eller fungerar det så där ni bor? Jag ska på provtagning vecka 10 och vecka 12 inskrivning.
    Jag har redan gått upp lite i vikt och magen är uppsvullen och hård. Känner ni av något sådant?

• Ljushuvudet
    Nej, usch. Jag håller tummarna för dig nu och hoppas att det bara är en o´farlig blödning!!!
  • Smarkan
    Behöver inte vara något. Håller tummarna att allt är som det ska!!
  • NINACRT

Jag har inte ringt bm än. Hur snabbt brukar man få tid? har glömt sen förra grav. kommer inte ens ihåg vad de gör! Jag känner lite "dragning" i nedre delen av magen/ låren... brösten är lite ömma.. inte mkt mer.

• Smarkan
    NINACRT skrev 2011-08-10 13:19:58 följande:
    Jag har inte ringt bm än. Hur snabbt brukar man få tid? har glömt sen förra grav. kommer inte ens ihåg vad de gör! Jag känner lite "dragning" i nedre delen av magen/ låren... brösten är lite ömma.. inte mkt mer.
    Jag ringde förra veckan och har tid om ca två veckor för provtagning och sen tre veckor för inskrivningen.
  • Milljor
    Smarkan skrev 2011-08-10 13:13:42 följande:
    Nu börjar vi bli rätt många här på tråden=) Vad roligt att så många plussat.
    Jag ringde barnmorskan för en vecka sen, Hon skulle då skicka hem informationsbrev om lite av varje. Har fortfarande inte kommit. En del här verkar ha fått tid nästan direkt hos bm, är det för att ni tidigare haft mf eller fungerar det så där ni bor? Jag ska på provtagning vecka 10 och vecka 12 inskrivning.
    Jag har redan gått upp lite i vikt och magen är uppsvullen och hård. Känner ni av något sådant?
    Jag har haft ett X förut och nyss ett MF..så iom det så får jag komma direkt upp till gyn på sjukan för ett först koll. Sen får man väl vänta med inskrivning till vecka 10-12 om jag förstått rätt :)

Jag har lite ömma bröst annars inga speciella symtom önskar gärna att jag kunde må lite illa :) det är ju liksom ett bra tecken att det händer ngt i kroppen!!!
  • Milljor
    Har du hunnit prata med läkaren fått någon tid? Som många skriver är det vanligt med blödningar så ta inte ut något i förskott.  *håller tummarna*
Svar på tråden Aprilbebis 2012