• Evli

Aprilbebis 2012

Hej!

Jag hoppas gärna med in i er tråd, om jag får?!  Drömmer
    Har försökt hitta en tråd om uppdaterar mer än en gång varannan dag, man vill ju diskutera ALLT ;)
    Detta är mitt första barn som jag väntar den 17 April, jag och min sambo bor i Mölndal tillsammans med min sambos dotter varannan vecka... Hon är ÖVERLYCKLIG att äntligen få bli storasyster efter flera års tjat ;)

Jag har precis gått in i dem efterlängtade "spökveckorna" men nu vet jag inte om jag tycker att dem är så speciellt häftiga trots allt, tänk om jag inte ens är gravid? jag kanske inbillade mig, och mådde pyton dygnet runt för ingenting? Aja bara att passa på att njuta, den 16 nov, får vi allafall svar på våra frågor då det är dags för RUL!

Har inte läst i er tråd (det kanske jag borde, gör det senDrömmer) så frågan kanske redan diskuterats, men i allafall, ska ni ta reda på könet? Och hur är det på Östra (göteborg) får man reda på det där? har hört så olika....

Ha en fortsatt trevlig lördag!

• Evli

Jasså är vi fler från Mölndal? Kul:) när ska du ha?

Åhhh det låter lovande, att dem har ändrat sina rutiner på östra:) yeeey

Sitter nu o bölar till "allt för min syster" på tv 4 den är såååå bra! Inte bra för mina hormoner;)

• Evli

Grästuva: Vi har lite tvärtom problem här hemma, min sambo är sjuk sugen på att veta, jag är lite mer avvaktande men ju närmre dagen vi kommer desto mer nyfiken blir man ju :)
    Oj jag hade aldrig kunnat hålla mig från att råka säga "han" eller "hon" om jag visste, tror jag!

Just nu är jag så väldigt fundersam, man läser om spökveckor hit o dit men ändå känner jag mig inte helt lugn...
    Jag har tappat precis ALLA Graviditetssymtom, och det har kommit smygande, i dag så känner jag absolut INGET; inte ens hungrig när jag vaknar och i går åt jag inte mer än innan jag var gravid, jag som varit konstant hungrig sedan augusti månad. Och även magen känns borta, vad är det som händer?
    Tidigare senast för någon dag sedan så kunde jag känna en luftballong liknande känsla ta i mot när jag böjde mig fram, nu har jag inga problem längre!!!

VAD ÄR DETTA? Väldigt obehagligt, någon som känt samma? Jag vill ju känna mig gravid ju... :( 

• Evli

Jag går in i v.16 i morgon... har inte känt något speciellt, tycker dock att något fladdrade till som en fisk för någon vecka sedan men inget nu :(

Dopplern? Var fixar man en sådan? Är det lätt att höra hjärtljuden? Har inte alls varit nojjig innan för missfall o liknade innan v.12 som annars är vanligt, men nu dem två sista dagarna har jag inte kunnat tänka på annat:(

Rädslan bottnar nog i att denna graviditet inte var planerad och att vi tvekade ett tag på hur vi skulle göra, men nu är vi lyckliga som få över livet i magen, men är rädd att något ska gå galet enbart för att barnet inte var lika önskat från start :/

Gud va töntig man är, var kommer denna nojjighet i från? 

• Evli
    Grästuva: Hahaha Evli eller evil, tänkte inte ens på det :) Evelina är mitt riktiga namn... 

Tänkte med att angelsound borde göra en mer orolig om man inte skulle hitta hjärt ljuden, det är väl egentligen bara att njuta av denna tiden utan illamående helt enkelt :) Och tack för den energi man helt plötsligt fått :D Var kom den i från lixom ;)
    Städat o fejjat o ska snart ge mig på en fiskgratäng, mannen kommer vara glad när han kommer hem från jobbet då det har varit han som skött det mesta den sista tiden, då jag mest legat och gnällt Skäms 

Hoppas att du får kika på den lille när du ska till BM.

Vicki83: Hej, kul då är vi två från Mölndal och samma ålder har vi med om jag utlläser ditt nickname rätt vill säga ;) Vilken BM går du till? Var i Mölndal bor ni? Jag är relativit nyinflyttad så jag har inte så bra koll än :P 
  • Evli

Förresten tack för det fina välkomnande jag har fått och kul med en aktiv tråd :)

• Evli

Karisma:  Gravidpenning tror jag det heter, det tänkte jag med söka, jobbar som danslärare och vet inte hur länge man orkar vara fysisk :/ 
    Tror man måste vänta på mordeskapsintyget som man får efter rutinultraljudet, vad jag har förstått i allafall?
    Sen är man väl skicka in en massa papper, *phu* men lika bra att göra det så snart som möjligt eller?

Min plan är att fortsätta jobba till februarilovet v.7 sen förhoppningsvis gå hem... är det 60 dagar som mest man kan få? 

• Evli

Hm.. jag har egentligen inte så bra koll om jag ska vara ärlig Tungan ute
    Men att man behöver ett moderskapsintyg vet jag i allafall, så ja det blir nog först i dec, ska på RUL den 16 nov :)
    Ska bli såååå kul att få se det lilla livet igen! Just eftersom det är skit märkligt att det ens finns något som växer där inne :)

Så vi får helt enkelt ge oss till tål och kolla upp så mycket fakta vi kan innan, så vi skriver papperna "rätt" Flört 

• Evli

ahhh okej, så du menar att det vore bäst att skicka in papprena så snart som möjligt? Även om jag bara är i v.16?

• Evli

nej det har jag inte, men det får man väl inte förrän man har gjort RUL? Eller?

Svar på tråden Aprilbebis 2012