• Evli

Aprilbebis 2012

Hej Alla :) 
    Har inte varit aktiv på några dagar, och har nu läst ikap era fina diskussioner  :D

Har en fråga, har ni ont i ryggslutet?
    Jag får det om jag står eller går mycket, och dem sista dagarna har det blivit värre :/ Vad kan det bero på?
    Foglossning sitter väl inte där?

• Evli

Lovis 1: Usch det låter inte kul, hoppas inte jag får det så illa... Men vad kan man göra åt det? Finns det något att göra? 

• Evli

Godkväll!
    Jag är i v.17 och har med känt den där "kittlande" känslan som ni beskrivet, Härligt!
    Men längtar något enormt efter 16 april och RUL för det känns som en stor milstolpe, och efter det kan man börja tänka mer på vad man behöver till den lill* :D
    Men i dag var jag hos en vän och fick med mig en STOR kasse med kläder :) Mest pojkkläder men en del könsneutrala också :)
    Men vi tänkte kolla över könet den 16:de om det går att se så då får vi se om kläderna funkar :P
    Ha en skön kväll...
    /E 

• Evli

Tokstolla: Detta är väl kanske inte det svar du vill ha, men är inte alla graviditeter olika, tror inte du ska jämnföra så mycket med din förra, även om jag kan förstå att det är lätt hänt...

Det där med att alla symptom försvinner, har jag med varit med om, det hände över en natt och var extremt läskigt! men nu har jag vant mig och njuter av dagar då jag är fri från illamående och inte alls lika trött längre, den obligatoriska powernappen på eftermiddagen är nu ut bytt mot annat pyssel :D

Men som den massa andra säger, ring barnmorskan, inte ska du gå o vara så orolig! 

• Evli
    Lepanden skrev 2011-11-06 13:15:24 följande:
    På tisdag är det dags för ultraljud :) är både förväntansfull och lite rädd...dumma tankar som "tänk om det bara är tomt och uppblåst istället för bebis", ändå har jag ju känt den. Eller att bebisen ligger där men tyvärr inte lever längre. Blir man såhär knäpp av första graviditeten? :P
    Åhhh va härligt... Vill med!
    Kan förstå att det är blandad förtjusning, håller alla tummar o tår att allt är perfekt där inne i ditt nya bo :D
    Lycka till!!!! 
  • Evli
    Lepanden skrev 2011-11-06 21:41:38 följande:
    Förlåt Evli för att jag vände de sista bokstäverna i ditt namn...

Och det är väl så man borde tänka, att det är normalt att vara lite nervös och orolig. Men efteråt tror jag att jag kommer njuta mer av graviditeten, när man liksom sett pyret också och vet att allt är väl och den har det bra :)
    eh du är inte den enda och jag reflekterade inte ens på det :)
    Evelina är egentligen mitt namn ;) och Li står för efternamnet...

Nu kan det inte vara långt kvar, håller en tumme för dig i dag!

Ha en skön dag allesammans!
    Stor Kram 
  • Evli

gud va härligt med alla RUL som gått bra :)
    Längtar till mitt, nästa onsdag är det dags, yeeeeey 

• Evli

Har precis fullkomligt tryckt i mig en påse med popcorn, precis som i går kväll.... hoppas hoppas inte detta är en Crawing.... :/

Annars har jag nog ingen då, grape var något jag åt jämnt för någon vecka sedan på kvällen, den hjälpte väldigt bra mot illamåendet! 

• Evli

Ja guuuud ja det där med Humörsvägningar, helt galet va irriterad jag kan vara i bland, ALLT Sambon gör retar mig.... Tur att det bara är någon dag då o då och att Han så istället för att bli arg kramar mig när det behövs, han är bäst helt enkelt :)

Dock har jag konstigt ont i nedre delen av magen, är rädd för att det är UVI, kissar inte mer än vanlligt, men det kommer bara små skvättar :/
    Min sambo till sjuksköterska tog med stickor hem i dag så jag tänkte gå på toa o se om det visar något nu!

Någon annan som har ett "tryck" ner mot urinblåsa typ? 

• Evli

Stickorna visade inget, men fortfarande ont i urinblåsetrakten och obekväm känsla innan och efter toalettbesök...

Någon som känner igen detta?
    Kanske ska gå till doktorn i allafall:/ ???? 

Svar på tråden Aprilbebis 2012