• Evli

Aprilbebis 2012

Hej tjejer!

En någon intim fråga, men jag har under några dagar har VÄLDIGT vattniga flytningar, känns som det "rinner" hela tiden... Inte alls som flytningar egentligen mer som vätska! Helt luktfritt...

Någon som varit med om något liknade? 

• Evli

Ja jag kanske ska göra det... Tar alltid i mot, har inte ringt henne någon gång! 

Ja rikliga flytningar, men har iofs alltid haft mycket flytningar men nu är dem mer som vatten, och kommer ganska ofta :/

Ahhh inget kul, jämnt oroar man sig för något! 

• Evli

hahaha ja jag förstår vad du menar... BM finns där helt enkelt ;) Har lämnat ett meddelande på hennes telefon nu.

Nej det kommer inte vid något speciellt  tillfälle, kan "rinna till" precis när som helst!

Men Bebisen är i full gång i allafall, känns inte som den sover många gånger per dag inte :D 

• Evli

Charlotta1: Nej antagligen behöver man inte oroa sig, men tyvärr är det nog något som kommer med graviditeten, denna nojja över att något inte står rätt till...

Precis som Grästuva skrev bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite...

men jag håller med, flytningarna har inte varit vad dem brukar vara sedan i somras!

Vi kan nog vara lugna :)  

• Evli

jag går in i v.24 i helgen...
    Jag har börjat känna lill killen varje dag flera gånger om dagen nu, mysigt! Men det är egentligen först denna veckan som det är tydligt flera gånger om dagen!
    Har med moderkakan i framkant, så det tog ett tag innan jag kände något över huvudtaget, så tror inte ni ska vara så oroliga!

Ang. mina "vattniga problem" idag så sa barnmorskan att det inte var någon fara, bebisen börjar bli större och trycka mer på urinblåsan så hon trodde att det kanske kunde vara urinläckage? blev det värre skulle jag höra av mig igen... så det var ju skönt i allafall! Bara att gå på toa oftare och lägga lite mer krut på kniiiiiiiip övningarna som jag är SÅÅÅÅÅÅÅ dålig på! Svårt att få till det...

Nej nu ska jag bege mig ut i blåsten för en fika på stan, ha en skön fredag allihopa! 

• Evli
    fjälla skrev 2011-12-13 22:59:22 följande:
    Hej! Längesen jag var här inne och kikade runt. Läser lite om andras viktuppgång... Jag äger ingen våg men misstänker att jag har gått upp typ 6-7 kg, får se när jag ska till bm om en vecka. Är en ganska tanig typ från början, 58-59 kg på 174 cm. Så det finns plats för dem. Räknar med att gå upp mellan 12 och 15 kg.

Hur högt går era magar i v 23? det står att man ska kunna känna livmoderkanten ett par cm ovanför naveln men min har som stannat av i naveltrakten. Känns oxå som att bebisen ligger långt ner. En kompis sa att det kanske var för att jag är ganska lång? 
    Ang. Livmodern, tror absolut att din längd kan spela roll, jag har tvärtom, är väldigt kort särskilt i överkroppen och min bebis har redan börjat sparka på mina revben och i bland känns det som om han ligger under dem?!

Nu har min mage enbart plats att växa utåt, gaaahhh hur ska detta sluta? :/  
  • Evli

Usch stackars alla er som mår dåligt :(

Jag mår helt okej, får pulsrusningar i mellan åt, men antar att det kan beror på järn brist? började med att ta järntabletten två gånger dagligen i dag, får se om det blir bättre, ska träffa BM nästa vecka!

Sen har jag drabbats av sammandragningar så fort jag får upp min puls, och det är inte så lätt när man är danslärare :( Sitter just nu med min Gravidpennings  papper och hoppas på att få gå hem lite tidigare...
    Gud va mycket det är att fixa när man ska skicka in alla papper :/ Hoppas inte handläggningstiden är allt för lång, kommer nog få in dem precis innan jul... 

• Evli

Jag fick mitt moderskapsintyg skickat till mig efter RUL, skickade sedan till försäkringskassan, och fick tillbaka ett papper att fylla i! Men gravidpenning papper hittar man på nätet...

30dagar men det låter bra, då ska det nog hinnan med även om jag skickar det nästa vecka!

Ja wow va svårt och stressande det är med alla papper:/ jag har två anställningar och eget! MYCKET Papper...

• Evli

Liteniapril: Härligt :) Ha en fortsatt bra dag! 

• Evli

Hejsan Tjejer!

tänkte hör om ni har lite tips på bra pappa böcker?
    Jag tänkte nämligen köpa en till min sambo i Julklapp, men vet inte vad för någon...
    Har ni något förslag?

Hoppas ni har en härlig lördag!

Svar på tråden Aprilbebis 2012