• Evli

Aprilbebis 2012

tack det ska jag göra!

Sitter uppe pga. extrema magsmärtor, som började i går vid 20, när jag käkat ut med ett par kompisar, fick åka direkt hem.
    Sen har jag legat och vridit mig hela natten, men varken dåligt i magen eller kräkt, bara sååå jävla ont i magen, bebisen har rört sig hela natten så det verkar inte vara något fel med dem i allafall :(

Ska nog ringa sjukvårdsupplysningen, men sambo har gått till jobb o vi har ingen bil jag vill verkligen inte åka till sjukhuset själv :`( 

• Evli

Ja fy inget kul, är min fobi med:( men än har jag bara smärta i magen, ringde förlossningen dem trodde det var tarmarna, blev det inte bättre skulle jag ringa igen o komma upp:/ än är det inte bättre!

• Evli

Hej igen Alla!

Har nu lyckats sov några timmar, och förstoppning är det inte, magen är igång som vanligt :/
    Smärtan har fortfarande inte släppt, känner fortfarande bebisen.
    MEN borde jag åka upp till förlossningen i allafall för att utesluta att det är något med honom?

Åh känns så jobbigt, och ONT!  

• Evli

Ligger just nu på special bb på östra... Dem ville behålla mig över natten för att jag har sådan ihållande smärta! Men det såg bra ut med bebben som tur är... Dock nämnde hon att moderkakan låg långt ner!!! Vad betyder det? Den flyttar sig väl? Hur ska annars bebisen komma ut?
    Aja får väl försöka sova, svårt med alla små ynka bebis gråt om hörs, dem är ju sååå små här!

• Evli

Hej alla!
    Tack för er omtanke det värmer:)
    Jag ligger fortfarande kvar, dem vill inte släppa hem mig förrän smärtan blivit bättre pch jag har ätit i skött magen!
    Hoppas jag får sova i min egna säng i natt bara...
    Men tror precis som ni påpekat att det är i min "egna" mage och inte i bebisens hem... Magkatarr är högt upp på listan just nu!

• Evli

är hemma från Spec. bb nu, dem konstaterade att jag varit för hårt belastad och detta har lett till en inre stess som ger  mig mina magsmärtor, dem är alltså inte borta, men jag har fått åka hem nu...

Skönt, den miljön gör inte att man mår bättre,vilka historier man har fått höra!
    Låg i samma rum som en tjej som öppnat sig i v.18, där dem gått in och satt ett"snöre" kring livmodertappen, men att det ändå kommit en blåsa, så hon har varit säng liggande sedan dess, var i v.26 nu. Går bara från sängen för toalett och dusch. O så kommer det vara till bebisen är född :O

Samma för den andra tjejen som drabbat avblödningar och förtidiga värkar, som dem lyckades stoppa, v.27.

Men den värsta historien kom nog från tjejen som fått vattenavgång och mist sin ena tvilling i v.24-25 kanske? dem hade fått stoppa förlossningen flera gånger och nu kunde hon inte mer än vänta på att någon tvilling ville komma ut så kom dem andra på köpet.... FY FÖR så påfrestande, kunde inte ens ta in hennes histora, kan den ens vara sann... Galet!

Det gjorde inte saken bättre, med en stressad mage, men jag har också "bara" en stressad mage och sammandragningar och än så länge en glad bebis! 

• Evli

Ja det där med vagnar är inte lätt, kan tyvärr inte hjälpa dig, har inte tittat på den vagnen.
    Men vi har gott en del i butiker och provat ut vad vi vill ha och väntar nu bara på att det ska dyka upp ett fynd!
    Känner oss inte jätte stressade än, men det vore ju skönt att ha fixat den...

Vi är ute efter en Brio, tycker att dem är smidigare, är inte så förtjust i ex. Emmaljunga känns så stora o klumpiga. 
    Antagligen måste vagnen bäras upp två trappor varje dag :/ Vi har inga bra vagn utrymme här i huset. Litar väl inte heller riktigt på alla i detta området... Då vill jag gärna ha en smidig vagn, klicksystemet i brios vagnar tilltalar oss...

Ska till Ullared på Tisdag, sitter just nu och skriver en liten lista, ska bli såå kul att komma i väg och börja inhandlingen av bebis saker :D
    Blir mer på riktigt...

• Evli

Thelma, jag tycker att du ska kolla upp det! 

• Evli

Ja det där med Sexet är inte det roligaste just nu kanske... så svårt att slappna av, hittar ingen bekväm ställning och sammandragningarna efter orgasm gör att jag inte riktigt vågar! 

Men men det är ju bara någon månad kvar!

Men har ni några tips på bra ställningar så säg till ;) 

• Evli

Karisma: Då förstår jag dig :) Är absolut inte heller sugen på att lägga flera tusen på en vagn :/ Vi kollar som sagt på blocket jämnt o ständigt.... Längtar tills även vi flyttar i hus, enklare med både cykel och vagn då man kan förvara det lite tryggare i allafall :)

Min sambos dotter har denna väska som skolväska kom jag på... den är ju perfekt :)
    Bra stort fack och två mindre på utsidan! Så kan man ha lite nässesärer och dyl i väskan för att hålla i sär alla saker! Att jag inte tänkt på det tidigare...! TACK! 

• Evli

Thelma 08: va skönt att du tog tag i saken, har själv FA skattsedel, inte helt enkelt:/

Jag får med sammandragningar i samband med stress och för hög puls, men nu har jag haft jullov, är lärare, och är ledig en vecka till, allt känns mycket bättre när man får vila! Hoppas du bli bättre...

• Evli
    TusenTankar skrev 2012-01-02 19:37:55 följande:
    Vart kommer ni att ha bilstolen i bilen? fram eller bak? och hur tänker ni kring det? Jag och sambon har lite delade åsikter om vad vi tror är bäst. Eftersom vi fått stolen av en bekant har vi heller inte frågat i någon affär vad som är vanligast eller hur man "bör" ha det.
    har ni airbag fram så måste man ha bilstolen bak... det har vi :( 
  • Evli

kan man koppla ur airbag på alla bilar? Eller är det bara de nyaste... 
    Vore ju så skönt att kunna ha den lille fram i stället för bak när man är ensam :/ 

• Evli

hahaha ingen fara jag får kolla med min sambo när han kommer hem...  eller ringa verkstaden :D 

• Evli

Yeeeey graviditetspenningen är i hamn och jag kan snart traska hem :) Så skönt... jobbar bara två veckor till!

Vagnen är fixad, 500.- på tradera av alla ställen, en brio sing 2008, ville egentligen ha en brio go men sing funkar med! Prioritet var att den skulle vara smidig att bära upp i lägenheten, men trodde aldrig att vi skulle få så pass fräsch och fin på tradera.... ingen annan som budade!!! 

• Evli
    lima76 skrev 2012-01-24 21:06:36 följande:
    grattis både till vagn och gp :) hur gör ni då med frakten på tradera eller bor ni så nära att ni kan hämta ist? jag vågar inte buda på tunga grejer just för fraktens skull...
    Det var här i Göteborg så vi hämtade den med en gång :D Perfekt!
  • Evli
    trollet83 skrev 2012-01-24 20:22:07 följande:
    Grattis min gp blev också godkänd fick brev hem idag så jag jobbar med i 2 veckor till!:=)
    Ja eller hur är det fantastiskt.... vad ska man nu göra alla dagar?
    Tvätta alla bebis- saker och sy lite lakan är två saker på "to do" listan i allafall :D 
  • Evli
    juskus skrev 2012-01-25 17:29:45 följande:
    Åh tack för svaren tjejer, känns så olustigt bara, det går liksom inte ens över med alvedon, har bara en olustig känsla i kroppen, men min bm har inte ens höjt ögonbrynen när jag sagt att jag har det ganska mycket....menmen bara gilla läget...

Grattis till alla som fått GP, måste kännas superskönt:)

Usch vilken gravidsvacka jag hamnat i, mår så illa och har ingen aptit, känner mig som en urvriden grå  trasa, helt utmattad:( hur mår ni andra?
    Jag har med börjat känna av gravidsymptom som jag bara trodde man kände i början, så som illamående och tröttheten från "hell" usch och fy...

Men läste att hormonproduktionen är intensiv igen nu ett tag, och det är därför man känner av symtom igen :/
    Bara att bita ihop antar jag, see-banden är på igen i allafall :/

Tänkte höra med er, vad använder ni för tvättmedel till era små? Tänkte inom kort tvätta igenom alla bebis saker och har börjat fundera på det... 
Svar på tråden Aprilbebis 2012