• Karisma

Aprilbebis 2012

Aaglars skrev 2012-01-17 11:29:06 följande:

VAD BRA!Glad

Eftersom jag kan ge blod till alla (praktiskt taget alla iaf) så lär ju inte mitt blod ligga och mögla i blodbanken iaf. :)

/K
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-17 13:32:14 följande:
    härligt! jag ringde nyss till fk i ett annat ärende och passade på att fråga men ingen har tittat på mina papper ännu...
    Jag tycker det är konstigt att de inte meddelat att jag fått sjukskrivningen godkänd. Skickade in alla papper 20dec. Fick i fre papper om vad min sgi blir om jag är sjukskriven, idag på fk hemsida står det att jag ska få pengar imorgon. MEN ingenstans står det om nga beslut. Konstigt enligt mig. Men glad jag får pengar till räkningarna. :)

/K
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-17 18:33:23 följande:
    Karisma skrev 2012-01-17 13:42:51 följande:
    Jag tycker det är konstigt att de inte meddelat att jag fått sjukskrivningen godkänd. Skickade in alla papper 20dec. Fick i fre papper om vad min sgi blir om jag är sjukskriven, idag på fk hemsida står det att jag ska få pengar imorgon. MEN ingenstans står det om nga beslut. Konstigt enligt mig. Men glad jag får pengar till räkningarna. :)

/K
    pengar till räkningarna är alltid en bonus :)
    såg att du skrev att du ska få snittdag, är det eget önskemål att snittas?
    det är lite min mardröm om jag måste snittas (jag ska på koll för att se så inte moderkakan ligger i vägen) vi är ju så olika allihop, vissa vill absoult inte föda vaginalt andra vill absolut inte snittas... tur det finns alternativ för det mesta...
    Det är ett måste för mig. Efter ett akutsnitt med första pojken så gjorde jag bäckenrötngen där de såg att mitt bäcken är helt runt vilket det inte ska vara. Utan mer som en amerikansk fotboll. Så det blir alltid planerat snitt efter det. :) Jag ville helst inte föda vaginalt men tanken var ändå att testa det med första men det gick ju inte alls. Så om ung en månad får jag veta när jag ska snittas. :) Tycker inget speciellt om k-snitt, litar på läkaren och än så länge har jag inte haft nga problem efter snitt.

/K
  • Karisma
    emeilee skrev 2012-01-17 21:10:12 följande:
    Har alla skaffat gravidförsäkring? är i v29 nu och det är väl dags kanske? Vad rekommenderar Ni?
    Jag har inte gjort det ännu men ska fixa det nu snart. Har trygghansa till pojkarna och fortsätter med det denna gången åxå. :)

/K
  • Karisma
    trollet83 skrev 2012-01-17 21:31:06 följande:
    Hej alla..har varit en känslosam dag för min del idag..både fått negativt och positivt besked..var på spec.mvc idag o de gjorde mitt första TUL denna grav o bebisen beräknades ligga +32 % o väga ca 1600 gram i v.28+0 så det var en del för mkt..men fick iaf bra stöd av bm o läkare efteråt men känslorna svallade iaf över hos bm innan jag gick därifrån..men ska tillbaka om 2 veckor o hoppas det planar ut sig o ska kämpa allt vad jag kan för att det ska bli bättre.. så det var det negativa..

o så till det positiva fick jag veta innan jag gick hem från jobbet på eftermiddagen då resten av dagen varit jobbig att cheferna ordnat med avstängning iaf o ska bara fylla i kompletteringen till fk för grav.penningen.jätteskönt så det innebär att jag bara har 3 veckor kvar att jobba helt underbart!
    Va skönt de ordnat med avstängning till dig. Då kan du andas ut där. :) Frågar som ngn annan frågat. Vad spelar det för roll att bebisen är stor?

/K

• Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-18 10:48:31 följande:
    Sitter med pappren till fk om graviditetspenningen och funderar på om man skall skriva mer än dom där få raderna som finns för att skriva i hur min arbetsdag ser ut.
    Jobbar inom vården så det är ju rätt mycket man gör. Men jag har skrivit det väsentliga tror jag, tunga förflyttningar, våld kan förekomma mm mm.
    Måste dom ha mer utförligt tro??

Jag har alltid skrivit bilagor på hur min arbetsdag ser ut och har fått igenom alla 3 ansökningar. De två senaste skrev jag två A4 papper, dataskrivna. Bara så de inte skulle ha nga frågor alls ang vad jag gör på dagarna. Mins inte hur mkt jag skrev då jag jobbade inom hemtjänsten men skrev en bilaga även då. Jag skrev mkt på en gång för att det inte skulle finnas nga frågor från fk som skulle göra att allt drog ut på tiden mer.

Jag skickade in: ansökan, papper om omplacering från chefen, hennes bilaga på vad jag gör på dagarna (bara i stort), papper om lönen från lönekontoret, moderskapsinttyg, bilaga om min arbetsdag. 

För mig tog det en vecka bara för dem att ta beslut denna gången. :) De andra har det tagit nga veckor.  

/K   
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-18 11:10:51 följande:
    ok.men vad är det för papper från chefen? Jag har bara gett henne två och dom var om omplacering och några rader om vad jag gör om dagarna. Jag får nog skriva lite till då så det går igenom. Men det är ju så svårt att förklara vad man gör på ett äldreboende eftersom det kan variera en del:/

Då skriver du in allt möjligt om vad du gör. :)

Jag skrev minsta lilla grej som kunde ha betydelse. Hon tyckte det var så lite plats att skriva om min arbetsdag så då skrev hon 1/4dels A4 dataskrivet åxå. Hon skrev att vi testat att jag jobbar bara 50% men att det inte ger ngt heller. Och att hon har svårt att se att jag skulle klara av att prestera i jobbet under resten av graviditeten. Sen är det ju ingen garabti att man får godkänt för att man skriver mkt en det har fungerat för mig.

/K  
  • Karisma
    juskus skrev 2012-01-18 14:02:12 följande:
    I v 25 hade jag 21, allra längst ner på kurvan men nu i v28 hade jag 26, så nu ligger jag på nomalt igen, men jag har ganska liten mage för att vänta 3:dje barnet:) usch, måste få beklaga mig lite, har fått sån klåda och illamående sista veckan, jag håller på att bli galen på klådan, har tagit prover men inget svar, hoppas för guds skull att det går över snart, annars bryter jag seriöst ihop, nån annan med klåda här i tråden....

Nej ingen klåda men har hört att min chefs systers dotter har klåda över hela kroppen och som jag förstod det som att det inte skulle försvinna förrän hon fått sin bebis. Men hoppas såklart för din skull att hon missuppfattat allt.

/K
  • Karisma
    hemmakatten skrev 2012-01-19 11:58:25 följande:
    Hej Sockerbrallan! Kul att höra från dig! Hur är allt? Hur går det..?

BF-listan i trådstarten stämmer, du kan lägga till bildtråden om du vill:) Många som frågar efter en sådan som är nya!

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html 
    Stämmer verkligen bf-listan? Många där man inte ens känner till. Eller som jag inte alls känner igen nicket på. Skulle va kul med en helt ny bf-lista men kanske bara jag som tycker det? :P

/K  
  • Karisma
    hemmakatten skrev 2012-01-19 12:18:10 följande:
    Förlåt! Kollade på helt fel BF-lista! Den här är nyss uppdaterad så den kan läggas till i trådstarten?

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861.html 

Men den är ju kopplad til en helt annan apriltråd? Eller? som sagt om alla i denna tråden använder den så fungerar ju det. Är väl jag som är snurrig och inte känner igen mga namn i den listan heller. :P

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012