• Karisma

Aprilbebis 2012

Oliver min yngsta är född i aug så största delen av amningspeioden var när det ändå börja var kallt ute så då körde jag nog bara med sweatshirttröjor som döljde allt. Men nu är det ju sommar och man är mer avklädd. Och jag har aldrig själv tänkt på att offentlig amning skulle störa vissa då det är en nödvändighet att amma offentlig om man inte ska behöva stänga in sig totalt i hemmet. 

Men testade nu med en vanlig sjal och säkerhetsnål och det fungerar ju galant. MEN ska sy en poncho iaf för nu vill jag ju åxå se om jag klarar att sy en för det verkar ju så enkelt. :P

Satte mig i soffan just och det kändes precis som världens krystvärk och att ungen var påväg ut. Men det var nog bara rejält värk i blygbenet för det gick över när jag ändra ställning. Men rädd hann jag bli,ingen unge ska ju ut nu ju. :P

Annars verkar ju tröttheten ha slagit in rejält, vill sova dygnet runt, är ungarna och alla måsten som håller igång mig.

/K   

• Karisma

Alltså det finns bra människor på försäkringskassan. :) Maila min handläggare och undra om det var extrainsatt pengar för 17-20 jan eftersom jag hoppat upp på 100% sjukskrivning efter jag redan fått pengar för 50%. Såg  nämligen att AFA inte gett mig 100% för dessa dagar.

Hon bad så väldigt mkt om ursäkt och hoppades att hennes miss/glömska inte ställt till det för mig. Har pengarna imorgon på mitt konto. :) 

Tänk om man kunde få behålla denna handläggare resten av livet. :P   

Vad tråkigt för alla er som måste ligga inne på sjukhus, och spännande för er som de ska sätta igång och att bebisen blir ett marsbarn och inte ett aprilbarn. :)

Nu är jag sååååå redo att få ut denna unge, finns ju ingen plats kvar i magen längre och dessutom har jag ökat 18kg!!!! Kommer säkert öka 2g till innan detta är färdigt. :(   

/K

• Karisma
    Juskus: Ja det är första handläggaren som varit lika snabb som denna. Hon fixar allt direkt jag fråga om ngt. :) Inte för att jag haft problem tidigare men den här tjejen är extra snabb. :)

Läntan efter 3: Nja tror det är fullt i min mage, av de 18kg jag gått upp så MÅSTE ju bara ungen väga minst 12kg. Kan inte tänka mig ngt annat. ;P

4små: Men va värdelöst för dig, två månader är ju ganska länge att gå och vänta på pengar. :O Men va surt att missa showen. Ni får ta igen allt det där senare. :) Jag hoppas innerligt att vi hinner gå på restaurang och käka innan bebisen kmr den 13e april. Bara det att det är så jäkla mkt inbokat varje helg framöver. Pjkens övernattningskalas och sen innebandycup samt vanliga innebandymatcher. :P Fast det är kul han håller igång. :) Måste prata med min far och planera in ett datum med dem om att gå ut och käka. :)

/K  
  • Karisma
    lima76: Ja efter mitt första barn där jag gick upp hmmm 40kg Tungan ute så ställde jag mig gladeligen på vågen ngn dag senare och hade tappat ung INGENTING! Då förstod jag att det kommer ta tid för "lilla"mig att gå ner till normalvikt. tur var väl att det var första ungen så jag kunde planera min dag hur jag ville, nu har man ju som två till som ska passas upp. :)

Jag börja med att gå ner 5kg vilken var en jäkla tur för mig. Närmar mig just nu !!!!!!100kg!!!!! med stormsteg och det är INTE OK! Bara att börja promenera direkt så man tappa 35kg så fort  som möjligt! :P

längtan efter 3: Självklart kmr det ut 2st 12kg bebisar. :P Vilken dröm att tappa 24kg i ett svep. :)  

/K
  • Karisma
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-16 09:48:58 följande:
    lima76: Absolut är det underbart :)) Men vill ha dom på utsidan nu ;) Jag kommer föda vaginalt, han ligger fixerad och hon ligger med huvudet neråt... så det är bara att köra på. (hoppas jag) ;)

Karisma: Ja, det hade ju varit en dröm att tappa all vikt på en gång. Drömma går ju :P Men har hela sommaren på oss att vandra runt med barnvagn :))
    Jag som ska till Gekås i slutet av Juni (om allt går enligt planerna). Hoppas på minus 35kg tills dess. Drömmer 

Åhh är pojken fixerad. Min bm trooor  pojken ligger med huvudet neråt och han ligger fortfarande väldigt högt. Och kommer nog inte åka ner nå mer då han inte lär ta sig igenom. :P

/K
  • Karisma

Thelma08: Vad spännande. :)

Åhh nu börjar det verkligen vara riktigt nära för mga av oss. Och inte länge kvar innan vi alla fått våra småttingar. :)

/K

• Karisma

Det här med rakning är ju ett helt projekt, nu i veckan gav jag upp och ropa  Joooooooooooohan i ilska då magen bara är i vägen. Han fick hjälpa och får göra det hädanefter. :) Benen MÅSTE jag ta i veckan, hatar håriga ben men är än värre att raka dem då allt är så jobbigt. :P Min kommentar varje gång jag duschar är hur i friden kan man välja att vara så här tjock, är ju ett helt projekt att bara torka sig efter en dusch, armarna är som för kort. :P Men snart är ju magen borta så då är det problemet löst. :)

Mkt flytningar har jag som de flesta andra har, så trosskydd är ett måste. Och svullen och tryck neråt har jag trots att min bebis inte ens är fixerad eller i läge utan ligger väldigt högt uppe. :) Bara att kämpa nu sista tiden.

Ikväll blir det att plocka fram spjälsängen samt ta fram alla kläder som redan är tvättade och lägga ner i byrån. När det är klart så kan jag slappna av en stund igen runt bebisen. Sen har vi ju en massa renoveringsprojekt som man bara vill få gjorda innan bebisen kmr. Återstår att se om de blir det. :P

/K

• Karisma

Grästuva: Va tråkigt det med din mamma. Inge roligt då sånt händer. :( Har själv förlorat min mor och det är tungt.

4små: Grattis till Nathaniel. :)

Skönt att höra att man inte är den enda om detta enorma tryck neråt. Man får ju ibland tvärstanna bara för attd et är omöjligt att röra sig framåt. Blir spännande att sitta en hel helg på olika sporthallar. Min äldsta pojk (8år) ska spela i UmeåCupen. Hoppas verkligen de vinner sin åldersgrupp. :)

/K   

Svar på tråden Aprilbebis 2012