• Karisma

Aprilbebis 2012

lima76 skrev 2012-03-29 09:54:23 följande:
    det hade jag aldrig fixat.. just nu känns det som om jag släpar mig igenom dagarna. har fått ont i hela bäckenet igen och tycker att allt känns obekvämt och jobbigt... blä...
    jag lånar ut en tumme åt din pojke och hoppas också att han vinner ;)

Jag kommer få igen för det sen det vet jag. Vaderna kommer vara ännu fetare (om det nu är möjligt) och jag kommer ha enorm värk i höften. Men det är sista matcherna för denna säsongen i innebandy så jag bara måste vara där. :P Han är född 04 och spelar i ett lag med pojkar födda 02-04 och de har spelat i 02 serien hela vintern. Denna cup har tränarna valt att enbart 03-04 ska spela och då mot andra 03or. Därför extra spännande att se hur de mäter sig mot dessa grabbar. :) Känns bra att du lånar ut en tumme, känner på mig det kmr hjälpa dem. :) Denna veckan har jag gjort absolut ingenting för att kanske kunna vila upp mig lite inför helgen. (Hade en tuff helg förra helgen åxå med mkt inbokat)

/Kristina 
  • Karisma
    4 små skrev 2012-03-29 11:46:13 följande:
    tack för all grattis!! Såå mysigt att ha en bebis i huset igen

Har gått ned 2kg från igår till idag -i bara vätska. Så det blir till att fortsätta stjälpa i sig vatten och te! 

Åhh hoppas själv på att minst 15kg vätska försvinner första veckan. :P Möjligt? Vem vet... haha
  • Karisma
    Floff skrev 2012-03-29 12:12:43 följande:
    Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!
    Grattis. :)

Vilken liten rackare du fått, mmins när jag jämförde min klump på 4090g med de som vägde runt 2000g. Stoor skillnad. :)

Gud så mysigt..... Längtar, nu är det bara max 2v kvar innan min skrutt kmr. :)    
  • Karisma

Lima76: Fortsätt gärna hålla tummarna. Pojkens lag vann båda matcherna idag. Blev 9-1 och 19-0. :)  Dessutom blev Liam utsedd till matchens lirare i den första matcehn. Stolt morsa är man nu. :)

Men nu blir det liggläge för denna dam då mina ben ser allt annat än fräsch ut, snacka om att inte ha nga vrister. Ryggen behöver åxå rejäl vila, men vad gör man inte för sina små yrväder. :)

/K

• Karisma

Kollade mitt midjemått för nga dagar sedan, ligger på 124cm. :P De ni är inte att leka med. ;) ligger på +21kg och har stått stilla sista tiden så hoppas det inte ökar nå mer. :)

/K

• Karisma
    Poppee skrev 2012-04-02 15:44:22 följande:

Precis som mig haha! Snart gått upp 25kg och har också 124cm runt mig haha

Haha men så skönt att höra. Vågar nog inte mäta magen igen OM den hunnit öka ngt. :P  Tror helt ärligt jag kmr öka iaf 2kg till, jag  har godis och kakförbud från 16april så det gäller att smaska på nu. ;)

/K
  • Karisma

Grattis Lovis och Evli till era små underverk. :)

Lepanden, gud så spännande. :)

Jag börjar åxå bli nojjig inför snittet på fredag. Inte just att snittas eller att bebisen kommer utan att ligga på BB!! Hatar verkligen det och jag får ju som inte åka hem samma dag då jag snittas. :( Har legat bredvid jobbiga kvinnor de två första graviditeterna och med min tur så blir det väl likadant nu. Då man ligger i en tvåsal är den ju som så liten och man kommer inte ifrån den andra om man inte riktigt kommer överrens. Som tur var är personalen i umeå kanonbra, efter första snittet flyttade de faktiskt mig till en enkelsal till slut då kvinnan jag dela rum med var helt omöjlig.

Håller tummarna att det är många läkare som jobbar, bebisen och jag är frisk och att minst en läkare har tid att skriva ut mig på lördagen iaf. :P  

/K

• Karisma
    Lovis 1 skrev 2012-04-10 21:03:20 följande:
    Karisma: Jag förstår att det känns jobbigt inför bb-tiden. Det har med varit min värsta ångest inför allt... Det jag gjorde var att skrev ett bb-brev i punktform där jag försökte berätta om mina önskemål och behov. Jag skrev typ vikten av att få ligga i ett enkelrum och att pappan får ligga kvar eftersom jag snittas, och eftersom jag har så lätt att få ett "stresspåslag" i hjäran vilket gör att jag inte kan sova...

Därför tog även bb-personalen Ebbe 4 nätter av fem, åt mig, och kom in med honom när jag skulle amma... För att annars somnade jag inte eftersom han skulle ligga jämte mig i sängen och eftersom jag ej kunde vända mig, var jag tvungen att ligga åt samma håll, och då skulle han ligga utanför mig och det var för osäkert... (rädd att han ramlade ut). Plus att jag fick en halv sömntablett för att somna. (vid bb-tid år 2006 sov jag ej på 9 nätter, över huvud taget, vilket gjorde att hjärnan gick in i ett stresstillstånd och jag blev helt disklokaliserad typ så de fick skicka in akutpsyk till mitt rum men det enda som behövdes var 2 sömntabletter och en 6 h sömn på raken för att bryta det.) Alltså man var rädd denna gången för att samma skulle ske...

Det jag fösöker berätta är nog eg att man kan ju påverka sin situation på bb till en viss gräns och ni som ev har jobbiga händelser med er i bagaget från bb/förlossning sedan innan så kan ni skriva det i ett brev till bb. Ta upp dt med bm också och så kan ni skriva att "det här brevet är skrivet i samförstånd med MVC-barnmorska och MVC-psykolog) exempelvis om ni även träffat ngn sådan.

Nog om det.

Mitt brev förändrade hela min bb-tid i vilket fall och jag blev helt annorlunda bemött. Jag blevv SEDD och de var noga med att försöka uppfylla mina önskningar..

Tack ni andra för alla grattis!!! Idag har vi vart på KK på Storken och vägt Ebbe, han har passerat sin födelsevikt med 45 gram så det känns väldigt skönt!
     Jag har inga problem att sova på bb och karln vill jag inte ha där. :P Han kan sova hemma. Jag satsar istället på att tjata ihjäl personalen så de skickar hem mig fort. :) Så fort jag fått ta bort katetern, visat att jag kan kissa själv och inte är "förlamad" i benen så finns ingen anledning att stanna. Finns ju som inget att göra där, mer rörelse hemma. Karln är ju ändå ledig från jobbet i två veckor och sköter allt hemma. :) 

Låter som att du gjorde absolut rätt i att skriva ett bb-brev eftersom du mått som du gjort. Man ska ju se till hur man själv är som person. Jag är väldigt lugn av mig och trivs bäst hemma på landet. :P Jag hoppas på vettiga rumskamrater på bb. :) Och då är jag inte lättirriterad men dessa senaste två brudar var speciell enligt mig.

/K
  • Karisma

Grattis Grästuva. :) 

Idag har vi varit på inskrivning på förlossningen, var där mellan kl.10-15.30. Alla vi skulle träffa verkade vara upptagna på annat håll. Ja en timmas lunch mellan 12-13 fick vi. :P

Träffade helt underbar personal, både barnmorskor, undersöterskor och läkare. Känns väldigt tryggt! Läkaren som ska snitta blir troligen han som snittade mig då jag väntade Liam 2004. Sen lekte han visst chef 2008 när jag fick Oliver annars kanske det hade varit han då åxå. :) Älskar när personalen pratar bondska, då känner jag mig lugn och hemma. :P

Så imorgon smäller det och barnmorskan påpekade att nu är det nytt bb och man har typ familjerum så jag får eget rum. :P ISf kanske man får fundera över om man ska stanna till på sön för att slippa åka 12mil på mån för att göra läkarkoll på pojken. Blir det delat rum och jag känner mig uttråkad så får karln kidnappa hem mig på lör. :)

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012