Inlägg från: pusskalas |Visa alla inlägg
  • pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Jo det kanske är så , Sara,,,man kan ju alltid hoppas :)

Jag måste oxå säga att jag haft en väldigt lätt graviditet! Jag har mått fantastiskt hela tiden. Så man får väl försöööööka va positiv o tänka på de.. men visst är det svårt att va positiv när de är så här?????
    Har otroliga jobbiga humörsvängningar.. grinar över ingenting.. är lättirriterad o blir arg över småsaker...
    Har en son på ett år oxå o får så dåligt samvete att jag inte orkar med hans tempo :(

Josefine heter jag :)

• pusskalas

O jag kan inte kopiera, våran tangentbord är lite halvskadat pga busunge som gillar att pilla på knappar....
    men någon kanske kan hjälpa mig där

pusskalas: Josefine heter jag, 24 år. Bosatt i ett hus i Örebro med min kille Stefan o våran son Wille 17 månader. Väntar nu andra barnet, bf 6/9.

• pusskalas
    {#emotions_dlg.flower} "Medlemslista" {#emotions_dlg.flower}

ÖnskarHoppas: Jag heter Ulrika, är 34 år, bor i Uppsala med min man och en dotter på 3 år och väntar nu 2a barnet. BF 31/8 enligt UL.

Saranen: Jag heter Sara, är snart 27 år, bor strax utanför Uppsala med min make och 2 katter. Väntar första barnet. BF 10/9 enligt RUL.

CarolinaloveTobias: Jag heter Carolina, 21 år, Bor i Dalsland med min sambo & hund =) Väntar första barnet Bf 25/8 enligt UL.

pusskalas: Josefine heter jag, 24 år. Bosatt i ett hus i Örebro med min kille Stefan o våran son Wille 17 månader. Väntar nu andra barnet, bf 6/9.
  • pusskalas

jag fick visst till det ändå :P

• pusskalas
    Mliic skrev 2011-08-21 18:49:06 följande:
    Hej tjejer! Nu har jag läst hela tråden och vi sitter ju i samma båt så att säga!

Får jag hoppa in här? Jag har BF om  exakt 14 dagar, hoppsan höll på att bli 114 dagar haha kanske inte skulle passat denna tråd då=)

Jag har haft mycket förvärkar dom senaste dagarna, särskilt idag! magen blir steeenhård och molande värk=/

Detta är mitt andra barn ,jag har en son innan som blir 3år i dec. han kom BF+9 så jag vill verkligen INTE gå över tiden denna gång! 
    välkommen hit!!! :)

hade du mkt förvärkar med första barnet oxå?
    jag väntar oxå mitt andra men hade inte en endaste förvärk med första så denna gången är det helt annorlunda för mig.... så jobbigt att kroppen luras hela tiden!!!!!
  • pusskalas
    Mliic skrev 2011-08-21 18:57:57 följande:
    Pusskalas: nej inte en enda va jag kan minnas, så nu nät det kommer riktiga förvärkar som verkligen känns så tror jag varje gång att NU måste det vara på G men icke... Börjar bli smått less på det nu!

Tålamod borde finnas att köpa på burk, då skulle jag fått köpa upp hela lagret haha!

Gick du över tiden förra gången?
    han kom 5 dagar innan bf... så denna gången blir det ännu tidigare.. kanske 15 dagar innan (imorn alltså)
    har liksom bestämt det.. jag tänker ju integå över iaf.. NEJ NEJ försjutton!!! ;)

Ja en sån burk skulle jag oxå behöva.. eller två :D

Va gör ni ikväll då brudar??
    Jag kollar på bingolotto.. hmm.... har ingen lott men kollar ändå.. är sugen på glass!!!
    äter ni mkt gottis?? Jag har inte varit överdrivet sugen denna grav men nu på slutet har jag världens sug hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GODIS GLASS O FIKA :D
  • pusskalas
    emsika skrev 2011-08-21 19:10:41 följande:
    Får jag vara med och gnälla ? Tungan ute Hade bf i torsdags med andra barnet men än händer inget mer än de förbannade sammandragningarna. Har sen i tisdags haft regelbundna sd varje kväll, max 10 min mellan, men de gör "tyvärr" aldrig ont. Fick hinnsvepning i onsdags och var då öppen 3 cm och ca 2 cm kvar av tappen. Det enda resultatet var dock att sd blev värre, men ingen bebis inte. :( Ligger varje kväll och tänker att NU, nu är det snart dags att ringa barnvakt och åka till bb, men nej, jag tror nu att bebis tänker stanna till jul! 

Förra barnet kom på +14 efter hinnsvepning dagen innan, så jag var väl visserligen mentalt inställd på att gå över, men ändå. Försöker även intala mig att det är enklare så länge bebis är kvar i magen eftersom sonen bara är 22 månader och jag nu kan fokusera mer på honom, men nä, det hjälper inte. Jag vill till bb nu!

absolut!! Gnäll på bara... de är det vi gör här.. haha :D
    Fy sjutton va jobbigt det måste va att gå över tiden! Jag försöker oxå tänka att jag ska "njuta" så länge den är kvar i magen så jag kan fokusera på sonen... men jag vet inte..man längtar ju järnet o är grymt trött på att va gravid oxå!!

Men om du börjat öppna dig såpass borde det väl inte dröja så länge, eller?
  • pusskalas

Som mig då.. jag har nog gått upp 10 kg denna vecka... tröstäter! Kommer snart leverans med glass hit ... heheh..de fanns INGENTING hemma.. tur att man har en snäll sambo :D Stackarn!

Hoppas du slipper bli smittad med nån förkylning Ulrika.. det skulle ju verkligen va så olägligt de bara går ju :(

• pusskalas
    Saranen skrev 2011-08-21 19:48:00 följande:
    kom på en grej...

Ni som fått barn förut...har ni märkt något av att det blivit lugnare på bebis i magen mot slutet eller strax innan förlossningen dragit igår???
    jag minns inte hur det var förra gången för mig... ångrar att jag inte la märke till mer så man kan jämföra med denna gången. Jag bara levde som valigt sist. Var inte alls stressad att få igång förlossningen..
    den bara startade av sig själv6 dagar innan bf. Hade haft myskväll med film kvällen innan, somnade på soffan..
  • pusskalas

ja nu är vi många som kan föjas åt o klaga o gnälla..peppa o ge råd. treeeeeeeeeeeevligt :D

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(