LillWilden skrev 2012-01-06 16:44:12 följande:
Visst är det jobbigt med lågt blodtryck! Jag är bara så glad att jag äntligen har listat ut vad det är. Kunde förstås ha researchat lite mer om det, men det var först när jag nämnde det för mamma som hon sa ”det är lågt blodtryck! Jag hade samma när jag var gravid!” som jag förstod. Sen har jag läst vidare på nätet om det. Precis som du beskriver så är det jobbigt att stå still länge, museum skulle jag nog aldrig orka med. Det är så hemskt när man börjar känna av symptomen. Jag blev alldeles snurrig efter en att ha stått still i en varm textilaffär där jag och min fästman kollade igenom massa tygexemplar. Han tyckte jag överdrev och bara hittade på för jag ville därfirån, blev så arg på honom. Om han bara visste hur skakig och svag jag kände mig, ben som gelé. Nu vet han bättre!
Ja, vi fick två bilder, gratis faktiskt. Bebisen låg så konstigt igår att vi var tvungna att komma tillbaka imorse, därför var sonografern så snäll och gav oss bilderna gratis. Han är så söt, lille Pytte som vi kallar honom.
Vad jobbar du med? Blir lite nyfis nu. Måste vara så skönt att slippa resa i rusningstrafiken.
Du får höra av dig om NCT-kursen, hur det är!
Jag har alltid lagt blodtryck sa jag har nästan tyckt att det har varit lite skönt att kunna "skylla" pa graviditeten när jag maste sätta mig/inte kan sta sa länge. (folk har liksom lite mer förståelse för en gravid kvinna med lagt blodtryck) Förstår att du blev arg pa din fästman i tygaffären!
Brukar man fa betala för UL-bilder? Vara har också varit gratis varje gang.
Jag jobbar med marknadsundersökningar, fokusgrupper, vet inte om det säger dig sa mycket! :) Vad jobbar du själv med?
LillWilden skrev 2012-01-10 11:13:16 följande:
Tack! Det känns bra. Men nu oroar jag mig igen för jag är inte säker på om jag känner lillplutten röra på sig. Gjorde det igår, men idag har jag känt mindre, om ens något. Vet att man inte behöver känna varje dag så tidigt som vecka 20, att det beror på hur bebisen ligger, men ändå jobbigt. Vill bara veta att han lever och har det bra i magen.
Jag bor i södra London, SE27. Skönt att kursen är så nära er! Vår är en tågstation från oss. Kommer vara nervös inför första gången

Jag kände absolut inga fosterrörelser i vecka 20, jag var jätteorolig eftersom jag hade läst överallt att man brukar känna i vecka 20. Pratade med min midwife och hon sade att när man är förstagangsmamma sa känner man ofta ingenting förrän vecka 23-24. Sa du ska inte oroa dig! (och vad bra att du har känt bebisen idag!)
Jag bor ocksa i södra London fast väster ut! (SW7)