LillWilden skrev 2012-05-16 19:59:24 följande:
Tack sa mycket for tipset! En del av sketcherna i "Hogklackat" ar verkligen klockrena
Jag bakar brod, scones och nu senast toscakaka. Himla gott! Sconesen gjorde jag med finriven morot och dinkelmjol, blev ratt lyckat om jag far saga det sjalv. Brodet har jag fryst sa vi ska ha sen nar bebis kommer.
Var får du tag på jäst? Eller bakar du utan jäst?
LillWilden skrev 2012-05-16 19:59:24 följande:
Igar var jag hos barnmorskan, forhoppningsvis sista kollen innan det ar dags, men jag ar helt installd pa att ga over tiden. BF ar 25 maj, alltsa nasta fredag, men nar folk fragar sager jag manadsskiftet istallet och det ar vad jag forestaller mig (aven om jag hoppas pa att det blir tidigare). Hade med mig min birth plan/forlossningsbrev till barnmorskan igar, den som man fyller i pa NHS hemsida. For forsta gangen nagonsin var det en manlig barnmorska som hade hand om mig och det var nagot pinsamt nar han kom till delen i min birth plan dar jag skrivit att jag helst inte vill ha male trainee staff/male students under forlossningen. Nu var ju han Head of Midwifery Unit, sa ingen student direkt, men anda pinsamt.
Vad pinsamt, jag skulle också ha varit jättegenerad och försökt hitta en massa (bort)förklaringar. Vad typiskt att det skulle vara en manlig just den gången som de kollar din birth plan!!!
Re vitaminer igen så var jag iväg med min bebis till en pediatrician (känns så skumt här att man träffar en vanlig GP och inte en barnläkare tycker jag) och han sade att man ska inte ge några vitaminer alls innan de är 3 månader. Suck, suck, det är verkligen väldigt olika besked överallt. Jag fortsätter nog med mina D-droppar i alla fall.
Re mage: Min mage var fortfarande ganska stor, men livmodern drog ihop sig ganska snabbt. (särskilt när jag ammade kunde jag känna det, inte så skönt) Nu är det sååå skönt att inte ha kvar magen (hm...i alla fall en mindre mage), men jag har fått ganska mycket ryggproblem istället.
LillWilden skrev 2012-05-25 19:31:41 följande:
Jag har nu gatt upp 14-15kg allt som allt och hoppas att de forsvinner nagorlunda snabbt, men jag tanker inte stressa. Oroa dig inte for dina sista fem kilon, de forsvinner nog inom sinom tid. Eller sa far du helt enkelt ga pa en shoppingrunda, inget mer med det egentligen

Jag vet inte riktigt hur mycket jag gick upp, vågade inte väga mig. (men 14, 15 kg är ju lite tror jag, jag tror jag gick upp mer än 20 kg...)
Du kanske har fått din bebis nu!!! Du måste skriva och berätta!