• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag skulle inte ha tagit ut en semesterdag, som du skriver, det är ju en rättighet att vara ledig för antenatal classes! Är det nagon annan kvinna som har varit gravid pa ditt jobb, hur har de gjort? Kan du fraga din chef hur h*n tycker att du ska göra? 

• Cannelle

LillWilden: vad bra att det fungerade med din knapp! Jag går också på gravidyoga men jag måste nog säga att jag är lite besviken, men det handlar nog mycket om vad man får för instruktör. Dels har jag tyckt att det har varit alldeles för "mjukt" och sedan hade jag uppskattat om det hade handlat lite mer om att "connect" med bebisen, vi hade en vikarie en gång och hon bad oss att sätta händerna på magen och försöka "connect with the baby", men alla andra instruktörer som jag har haft nämner inte alls bebisen. (och jag har gått på 3 olika studios!!)

Sedan hade jag önskat att man fokuserade lite mer om olika typer av andning och hur det kan hjälpa till under förlossningen. Jaja, det kanske är jag som har för höga krav! :)

Förresten, är det någon som kan rekommendera en bra restaurang? Jag är så dålig på att rekommendera bra restauranger och nu har några vänner till minan föräldrar bett mig om restaurangrekommendationer i London... de enda jag kan komma på är "Barbecoa" (en av Jamie Olivers många restauranger) och restaurangen i Oxo Tower, då har man i alla fall fin utsikt! 

• Cannelle

Tusen tack Vaniljkex och Tänkertill! "Poule au pot" har jag faktiskt gått förbi flera gånger, det är en liten marknad på Orange Square varje lördag som jag brukar gå till ibland. 

• Cannelle
    LillWilden skrev 2012-01-20 12:10:52 följande:
    Vad tråkigt att dina yogaklasser har varit sån besvikelse hittills. Som sagt, det här var min första, men jag tyckte hon var jätteduktig. Det handlade väldigt mycket om att connecta med bebisen, vi övade andning inför förlossningen och alla ställningar vi gjorde så berättade hon varför vi gjorde dem och hur de eventuellt skilda sig från klassiska yogaställningar för att bebisen skulle ha så mycket uttrymme så möjligt. Om något var det kanske lite för mjukt, men jag tror det är för att jag är rätt vig av mig (skryt, skryt) plus att jag fram till ett par månader sedan både tränade på gym och red flera gånger i veckan. Så för mig kändes det som en väldigt lugn träningsform... men väldigt skönt på sätt och vis. Jag tror jag har tur som har den här klassen runt husknuten, och £10 per 1.5 timmes klass känns helt okej att betala.

Vad gäller restauranger så gillar jag Andrew Edmuns och Yauatcha i Soho. Busaba Eathai är också hyffat billigt och gott. Älskar sushi och går gärna till Kulu Kulu, Itsu eller So Japanese, alla finns i West End. Finns ju massa bra restauranger, men kan inte komma på vad mina stammisställen heter just nu, typsikt. Bäst att undvika turistfällorna som Angus Steakhouse och Aberdeen Steak eller vad det heter... huja.   
    Din yogaklass later mycket bättre (och billigare!) än min. Jag fortsätter och tränar spinning, men försöker att inte sta för mycket, annars har jag slutat med all annan träning pa grund av min foglossning. (jätteirriterande, saknar verkligen att kunna träna!) 

Tack för dina restaurangtips, har sparat ner alla nu i datorn, men man lär väl inte ha tid att ga sa mycket pa restaurang framöver...  
  • Cannelle

Välkommen Notting Hill mamma! Tar gärna dina tips på restauranger, tusen tack! (jag har också BF i mars!)

Hur mycket har ni andra köpt in till era bebisar? Vi har i stort sett inte köpt någonting och nu är det mindre än 2 månader kvar till vår bebis kommer så det känns som att det börjar bli dags...jag är bara så förvirrad, hur har ni andra gjort/tänkt göra t.ex. med säng? Det verkar som många i Sverige tar bort ena spjälsängens långsida och sedan ställer spjälsängen längs med sidan av föräldrarnas säng, jag tyckte att det verkade praktiskt. Men idag när vi var och tittade på sängar så sade de att så kan man absolut inte göra för att underdelen på sängen skruvas fast i sänggavlarna och att det blir ostabilt om man tar bort en långsidan.

Min man tycker vi ska köpa en « moses basket » och ställa vid vår säng, så är det enkelt att ta ur bebisen och lägga tillbaka den vid amning på natten. (jag är själv lite skeptisk, man använder den en sådan kort tid och sedan står den bara och tar plats, vi har inte så stor lägenhet…)

Jag var förresten och hälsade på på förlossningen idag, det var verkligen intressant att se. (och vilken skillnad mot « One born every minute », inga skrik och rummen var faktiskt riktigt trevliga!)

• Cannelle

Oj Zalla, mindre än en manad kvar, vad spännande och skönt att allt sag bra ut pa growth scan.

Kan inte du länka till en sadan säng som ni har köpt? (blir bara lite rädd när du säger att ni fick saga till den, vi är totalt ohändiga och äger inte ens en sag!)

• Cannelle

Tack för länken Zalla, ja det var verkligen ett bra pris. Det enda jag funderar pa ar hur enkelt/svart det är att fa fast langsidan, jag läste nagonstans att det är lite krangligt/att den maste skruvas av och pa, kanske inte optimalt om man vill kunna skruva fast langsidan när bebisen sover middag etc. 

• Cannelle

Notthing Hill mamma: nu har jag kollat in er säng, verkar väldigt praktisk. Jag ska faktiskt till John Lewis idag, de lyckades boka in mig för en "nursery advice appointment", sa nu kommer de väl försöka sälja pa mig hur mycket som helst... Jag hoppas de har nagon bra lösning för skötbord i alla fall, vi far absolut inte plats med nagot skötbord i badrummet. 

• Cannelle

Jag gar mest till John Lewis för att det ligger en inte sa langt fran där jag bor och för att jag inte vet var jag ska ga annars... (har mest bara sett sma designbutiker här runt omkring som definitivt är ännu dyrare!) De har deras eget märke ocksa som inte är sa dyrt. 

LillWilden: du har ju fortfarande ganska god tid pa dig, sa tror inte du behöver känna dig stressad! (som jag skrev tidigare sa har vi inte köpt nagonting än förutom lite kläder, i värsta fall är det tydligen 6 veckors leveranstid pa vagn, men ofta 5 dagar, hos JL i alla fall)

Zalia skrev 2012-01-26 15:54:27 följande:
    Jo, John Lewis är dyra, men vagnen vi ville ha (iCandy Cherry) kostade lika mycket på alla ställen vi kollade (och kan inte köpas online) så det fick bli John Lewis som var närmast. De råkade skicka med fel car seat adaptors så de skickade hit en kille från affären att byta dem, snällt av dem.
    Annars har vi köpt det mesta online där det varit billigast... Och skötbord från ikea. Vagnen är helt klart det dyraste vi köpt!
    Jag stod ocksa och tittade pa iCandy idag! Annars verkar precis varenda människa i London ha Bugaboo, men jag vet inte... Tycker de ser sa laga ut, och att Cameleonen är sa stor, men att Bee nästan ser för liten ut. iCandy verkade vara en bra kompromiss. (tittade pa "Peach", den som har höj- och sänkbart handtag)

Annars skulle jag gärna köpa en begagnad vagn om jag hittar nagon. 

Svar på tråden Någon mer gravid i London?