Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

MrsAssault skrev 2012-02-22 20:53:08 följande:
    Jag har bestämt mig för att bara prata med folk som har samma nick som innan. Förutom lille birger, dig kommer jag prata med ändå för du är så söt! Solig
    Ååh, tack! Glad
    Yoyna skrev 2012-02-22 20:38:32 följande:
    Hur mår du själv?
    Jag mår bra, men jag är trött efter att ha gjort läxor 2 dagar i sträck.

När jag kom hem från skolan igår överraskade mamma mig med att bjuda på semla! Tungan ute
  • lille Birger
    sär skriven skrev 2012-02-22 21:49:43 följande:
     Vad hette du innan attacken?
    Då hette jag något helt annat, nämligen Birger Jarl. Direkt efter att jag bytt smeknamn meddelade jag alla kompisarna i tråden att jag var Birger Jarl, så att de inte skulle bli rädda av att någon främling helt plötsligt skrev till dem. Solig
  • lille Birger

Det var en tjej som skrev att hon aldrig lagar mat åt sina barn.Rynkar på näsan Tur att min mamma inte är sån. Glad

• lille Birger
    sär skriven skrev 2012-02-23 15:46:37 följande:
    Jag är färdig om typ tre månader, då får jag min filosofie kandidat i psykologi *nöjd*. C-uppsatsen färdig i alla fall. Har precis idag blivit erbjuden, och tackat ja till, ett jobb. Dock i äldreomsorgen, men det är bättre än inget jobb alls och man kan alltid söka nytt när man väl har ett jobb.

Du då? 
    Jag skriver också en uppsats, i skolan. {#emotions_dlg.flower}
  • lille Birger
    sär skriven skrev 2012-02-23 16:20:34 följande:
    Stort och brett ämne!
    hehe ja!

...fast egentligen skriver jag om vad som är vanligast att säga av; dove och divedSkäms I Engelskan alltså.
  • lille Birger
    sär skriven skrev 2012-02-23 16:31:03 följande:
    Hahaha! Du menar tempformerna av "dyka"? Jag har aldrig hört någon säga "dove" i annat fall än när fågeljäveln avses. 
    Du kanske läser/lyssnar mest på Brittisk engelska.

Dove är vanligare där iRose bor, tror jag.
  • lille Birger
    sär skriven skrev 2012-02-23 16:51:16 följande:
    Åh mest på amerikansk faktiskt, har en väninna som nyss flyttat hit från New York (jävla utlänningar!). Men vi har i och för sig inte diskuterat simning eller dykning. Slog upp det på tyda.se men naturligtvis finns det dialektala avvikelser =0).
    Hon kanske är akademiker. Min undersökning visar att dove är dubbelt så vanligt som dived, generellt i amerikansk engelska. Medan i akademisk amerikansk engelska är dived dubbelt så vanligt.
  • lille Birger
    Agridulce skrev 2012-02-23 23:46:59 följande:
    Är ni vakna än?
    Jag somnade vid lunch...... En smula ofint när man är mötesinkallande.
    Oj. Blev du väckt av de andra när mötet skulle börja?
  • lille Birger
    Agridulce skrev 2012-02-24 07:54:04 följande:
    Nope, när mötet slutade.
    Låg du uppe på bordet och sov?
Svar på tråden Trash-tråden