HäxanSurtant skrev 2011-08-28 16:26:44 följande:
Man måste få svamla och generalisera, grovt!
Visst är det som du skriver, ålder är bara siffror. Men jag letar inte efter en "äldre" man aktivt då, låter bättre va?

Sen alltså skulle jag möta någon och jag diggar honom och de visar sig att han är 45, tja då är det ju liksom ändå redan för sent. Men en smart man skulle inte pressentera sig som hej jag heter Ove och är 45 år *poff* så är jag borta, jag ger det liksom inte ens en chans. Jag klarar inte män som ser eller uppför sig gubbig, de spelar ingen roll om de är 25 eller 45, det bara fungerar inte.
Jag tror och notera nu tror, att detta hänger ihop med de övergrepp jag blev utsatt för som barn, av gubbar och just därför bara jag liksom inte klarar av det. Allt annat som hade en inverka eller påverkan på min vardag, mina livsval har jag fått bort, men inte det där.
Du har alldeles säkert rätt i din teori om varför du reagerar som du gör på just "äldre" män. Och jag beklagar det du varit utsatt för, det ska ingen människa behöva genomlida.
Om jag skulle vara singel och leta efter en potentiell livspartner (för det är stooor skillnad på att hitta en sådan och att bara hitta nån att ha lite kul eller ha sex med) så vet jag inte alls hur jag skulle tänka. Jag skulle alldeles säkert vara alldeles för fördomsfull och dömma ut folk för tidigt. Inte alls vara frisinnad och ge alla en chans!