Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Trash-tråden

ulfsas skrev 2012-10-29 15:36:46 följande:
    Haha. Smickrare där.
    Det är limit på torr bana på en Boeing 737 NG utan winglet för då är det bara 33 knop.
    På Boeing 767 som jag flög förut så var det 40 knops sidvindslimit.
    Rätt speciellt att flyga in manuellt då för nosen pekar då så mycket åt sidan upp mot vinden att landningsbanan ser man i sidorutan beroende på vindriktning och var man sitter.
    Automatiken klarar inte av att landa då.
    På våt bana som idag är det Max 25 knop i sidan.
    Det räcker när det är halt.
    Jag menar allvar, Ulf, jag är fan imponerad, det är inga dåliga grejer du presterar här. Tror inte folk begriper hur jävligt det kan va....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2012-10-29 15:38:34 följande:
    Jag menar allvar, Ulf, jag är fan imponerad, det är inga dåliga grejer du presterar här. Tror inte folk begriper hur jävligt det kan va....
    Här, gottfolk, är ett litet smakprov på vad Ulf kan få tampas med en vanlig dag på jobbet..

">

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-29 15:49:14 följande:
    Nej. Ibland är det tufft.
    Lägg då till regn/snöfall, låga moln, natt/mörker,dimma, kraftiga vindbyar och olika fel på planet så är det helt klart krävande. Som tur är så är ju planet oftast helt.
    Start i ner till 75 m sikt och landning i 200m.

Another day at the office som det heter.
    Man blir helt klart svettig ibland.
    Rätta mig om jag har fel Ulf, men visst är kravet att sikten skall vara 400 meter, fast duktiga piloter oftast landar i betydligt sämre. Men skall reglerna följas till punkt och pricka är det 400 meter som gäller !!!
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-10-29 16:27:54 följande:
    Ok. Jag hade tänkt skriva något annat baserat på ditt tidigare inlägg.

Men jag ändrar det till att du INTE behöver fråga chans på mig.

Anton?? Havrefras?! 
    Kaffe och glass med Noisett sk nötsås. Och bästa tänkbaraHjärta sällskap till det. 
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-29 16:43:17 följande:
    Anton: nej då. 200 meter vid en CAT 3 landning.
    Okay, intressant, Ulf, jag var med om en landning när jag kom hem från Azorerna, och jag ljuger inte när jag säger att sikten var max 20 meter, det var knappt det gick att urskilja landningsljusen vid sidan om banan, och piloten meddelade efter landning , en danskt pilot förövrigt, att vi just gjort en 'Fully Automatic landning - tror jag han kallade det - "för dom som är intresserade av aviation", mycket trevligt initiativ av våran DANSKA pilot. Tycker jag.

I alle fall så var det roligt att på veta att vi precis landat utan att piloterna gjort ett jävla skit, alltså inte rört instrumenten, bara övervakat systemen. Otroligt att det funkar, men tydligen är det tillåtet att landa med i princip noll sikt under dom förutsättningarna. Om jag fattat saken korrekt.

Och det var fanimej bland top tre när det kommer till mjuka landningar. Touch down kändes min själ knappt.

• Anton Chigurh
    PrimitivMan skrev 2012-10-29 19:00:00 följande:

Sväljer du och tar den i tvåan så låter du som en perfekt kvinna .
    Precis, PM, självklara standardkrav. Bondage, ug, och ATM är lika självklara, men jag tror Kakaa är helt med på noterna...
  • Anton Chigurh
    Kakaa skrev 2012-10-29 19:12:28 följande:
    NG är också fin.. men .. jag känner hur jag gräver in mig i ett hörn så jag tiger.
    Målar, Kakaa, målar !!!
  • Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2012-10-29 19:17:28 följande:
    Såhär kan jag tänka mig att det ser ut på damernas invägning hos de lite mindre etablerade MMAorganisationerna:

Vad tror du Anton?
    Mycket intressant, Birger, men jag måste avvika en stund, jag svär och lovar heligt som helvete att meddela dom i ärendet lite senare. 

• Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2012-10-29 19:17:28 följande:
    Såhär kan jag tänka mig att det ser ut på damernas invägning hos de lite mindre etablerade MMAorganisationerna:

Vad tror du Anton?
    Underbara Anton tror att han skall se på möjligheten att extraknäcka hos en av de lite mindre etablerade MMAorganisationerna. 

Jag tycker både dom med likaledes dom utan uniform verkar behöva assistans. Och jag är rent jävlig på att assistera. Fast i ärlighetens namn kommer jag agera enväldig arbetsledare här. Med rätta. Det ser du väl inget fel med. Birger ???

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-29 21:29:24 följande:
    Mm min bror har rekommenderat den
    Ska absolut se den. 
    Är den lika bra som "Medan vi faller" ???
Svar på tråden Trash-tråden