Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-08-29 18:28:20 följande:
    Ta 5 kycklingfile, strimla, krydda med presscitron, ingefära, chilipeppar, vitlök, stek dom tills dom har fått fin brungulfärg och blanda med thaiwok. Brukar hälla på en halvdeciliter vodka men det kan du/(ni) hoppa över). Gött.

Nej bäst och sätta igång så jag blir klar innan maken kommer hem.
    Lät riktigt gott! Tack det där skall jag testa. Kan man ha kyckling buljong istället för vodka kanske?? Har ingen färsk vitlök hemma, men de borde gå med vitlökspulver också antar jag
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-08-29 18:30:18 följande:

Det är bara för att du tänker på , It's A Sin när du hör PSB eller hur?

10 poäng!
  • HäckHäxan
    Inima skrev 2011-08-29 18:32:27 följande:
    Aha, vet precis hur det är.
    Jag hatar också att flytta, jag och min sambo flyttade ihop, min lägenhet var på 79 kvm och hans på 101 så det var jävligt att städa dem samtidigt. Nu flyttar jag från en 3:a till en 4:a med inflytt och utflytt + städ på samma dag, överjävligt.

Så jävla jobbigt att packa, bära, köra, packa upp.
    Mindre roligt är det. Nu när vi flyttade så fick ju komma in här lite tidigare, så lasset gick 20 dec, men så kom jul, tösens födelsedag, städa ur gamla lyan som en tok, lämna nycklar och smack nyår.

OCH det var kallt, seriöst ett hus som stått tomt sen oktober utan nämnvärd värme på blir utkylt, sen öppen dörr hela dagen. trodde vis skulle frysa ihjäl, ända gången jag varit tacksam över att ha pälsdjur och jag nästan låste in dom med oss i sovrummet för att få värme!

Är dock otroligt tacksam för mina syskon och vänner, utan dom hade jag nog tagit livet av mig de senaste två flyttarna. Nu känner jag att jag vill inte flytta på mig om jag inte måste. Jag tror det blir kanon här efter nästa år när 45:an utbyggnad är klar och bullerplanken på plats
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-08-29 18:35:05 följande:
    Rose verkar ha vodka i det mesta, det kanske blir glada barn av det
    Tror de är för barn sover så gott på vodka... fast rom fungerar också, de tvingade jag i min lillasyster när jag var 12-13 och hon vaknade när jag hade lite partaj hemma (mamma jobbade natten)
  • HäckHäxan
    Inima skrev 2011-08-29 18:40:04 följande:
    Fy fan alltså, jag känner att det är lite läge att flyta klaga för mig del nu
    Ähh man måste få klaga. Jag brukar alltid tänka att de finns alltid någon som har det värre och så känns inte mina saker så hemska sen

Jag är helt enkelt en STOR otursfågel på just sånt och jag lyckas tydligen med bragden att flytta mitt i vintern. Flyttade hemifrån i dec när jag var 18, snöstorm, skit kul!

Flyttade till ett annat hus när jag var 21-22, hyrde mitt barndomshem av mamma, och jippie det blev tidigt vinter och alla grusvägar var som isgator, sen blev det köldrekord över 30 minus, jättekul..

4 flyttar och 3 av dom i december Tyst aldrig mer december!
  • HäckHäxan
    Aynrand skrev 2011-08-29 18:45:42 följande:
    På tal om sidospår så vill ag avskaffa höst och vinter.
    det är 2 årstider som suger big time.
    Jag håller inte med alls, däremot borde regniga höstar och vintrar förbjudas eller så borde jag få tillräckligt med pengar insatt på mitt konto så jag inte behöver bry mig utan kan åka någon annanstans när det infaller
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-08-29 18:47:25 följande:
    Nä, hösten är ju jättemysig. Fina färger och härlig luft.
    Håller med dig, jag går konstant runt med kameran och fångar världen
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-29 18:50:32 följande:
    Jag tror Aynrand gillar sin luft som han gillar könsdoft. Tung och fuktig...

• HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-29 18:54:49 följande:
    Haha men jag vet att det är sant
    Alltså att han gillar sådan luft haha... 
    Ja vissa levande ting trivs ju bäst i fuktig miljö, den är till och med ultimat för deras överlevnad.
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-29 19:02:05 följande:
    Ja inte på det sexiga, dominanta sättet, utan på det bitchiga, elaka sättet.
    Småhåren i nacken eller tinningarna kanske? 
    hehe för mig hade det där varit ren njutning faktiskt.
Svar på tråden Trash-tråden