Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Aynrand skrev 2011-08-30 08:52:35 följande:
    Hej Alla och godmorgon!
    kl är 9.50 har varit på kontoret i nästan en timma och det är bara jag här...Gud vad skönt att sitta med en koppa kaffe ensam på jobbet!
    Hej hopp.

Låter helt underbart, små stunder av ro för sig själv är som rena medicinen för själen, tycker jag då
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 09:15:10 följande:
    Häckis

Jag tänkte fråga dig igår om jag fick ha det som sidfot men jag glömde. Får jag det? Du får absolut säga nej, jag blir inte ledsen. Alltså denna "Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger."

Lyssna nu på din mormor. Hon vet bäst. När hon säger att du inte är tjock så är du inte det. Förstår du?
    *Puss*

När jag var i 5:e månaden så frågade ALLA om det snart är dags och när jag var höggravid så brukade jag säga att jag väntar tvillingar för att folk inte se så fövnade ut när jag sa att det bara var en där inne. Jo, det var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Kommer aldrig utsätta mig själv för det. Aldrig. Det räcker med två gånger.

Jag måste logga ut tjejen. Ha en underbar dag. Ni andra också. Solig
    Men absolut ta den som sidfot, tycker det är roligt att du vill det

Hahhaha ja mormor vet bäst! Hon är en av mina bästa vänner faktiskt, 50 års skillnad och vi snackar om det mesta.

Min kompis hade lite samma, vi var gravid samtidigt och på sommaren, barnen skulle komma i dec så sa folk men jisses är det två där inne eller aha är det snart du skall ha osv, hon tyckte det var jätte jobbig hon med.

ha nu en fantastisk dag och tack för denna omgång
  • HäckHäxan
    Korsriddaren skrev 2011-08-30 09:43:50 följande:
    Diskriminering!
    Mmmm jag har en lite skön bild på min lillebror i kjol i mitt galleri.

så sööt så....
  • HäckHäxan
    Aynrand skrev 2011-08-30 10:21:02 följande:
    check this out!

arbroath.blogspot.com/2009/09/selfridges-laun...
    Handsome!

Fast en av de sexigaste killarna jag sett gick faktiskt i strumpbyxor när vi gick på högstadiet, nå alltså han var en av de skönaste just då och så jävla rolig. Vi brukade krascha hos samma kompis på helgerna och dela bäddsoffa när polaren hade sin flickvän hemma jag skrattade så jag tjöt första gången han tog av sig jeansen och under dessa hade batik färgade ribbstrumpbyxor.
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-08-30 10:36:00 följande:

"Distrust any enterprise that requires new clothes. "
    -Walden : Life in the Woods
    Fick mig av skum anledning tänka på den här.

Höjden av fullkomligt förtroende är, två manliga kannibaler som ger varandra en avsugning!

Oskyldig
  • HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2011-08-30 11:34:38 följande:
    Stesolid är utmärkt när du behöver slöas ner.
    ahhahahaha dom blir till och med jag lite lätt avtrubbad på!
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-08-30 11:34:36 följande:
    Var snäll mot Anton, jag har jobbat hårt på att få honom att stanna kvar i tråden.

Hej Anton Solig 
    har du???

Hade aldrig misstänk dig för att vara så empatisk och vänlig
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 11:53:06 följande:
    Tack.

Ja, jag tycker också jättemycket om mina mor/far-föräldrar och har stor respekt för.

Detta börjar bli läskig. Är din dotter född i december?

Har lunchrast så jag tänkte kika in en liten stund. Kyss
    Ja hon är född i december. Lite komiskt för jag fick ett gäng skrapor här inne när jag var gravid, för jag var ego som haft sex i mars så att mitt stackars barn var tvungen att födas i december

Njut av rasten, jag kör på total förslappning idag, känner att jag behöver det efter denna rövnatt, så jag kommer i lite bättre mental takt!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 11:49:30 följande:
    Häckis

Ja, kriget var hemsk. Det är många sår som fortfarande blöder i många familjer där folk har förlorat sina nära och kära. Jag kommer aldrig glömma hur glad och överlycklig jag blev när jag såg mormor komma hem med honom. En av mina bästa minnen från barndomen. Vi var små så det tog inte många dagar innan allting var som "vanlig" igen. Visst, han var ledsen över att ha förlorat sina föräldrar och jag hörde honom gråta sig till sömns varje kväll och hur många gånger per natt han vaknade, skrek och mormor fick trösta honom men när vi väl på dan var tillsammans så var allting som vanlig igen. När vi blev större så hade han bara mig. Det var jag som lyssnade och tröstade honom. När vi flyttade till Sverige så tog det hårt på honom men vi pratade varje kväll och åkte till Cypern/Bulgrien varje år så vi kunde få träffa honom och mormor men han kunde inte hantera sorgen. Han började sakna sin mor oerhört mycket i vuxen ålder och kunde helt enkelt inte stå ut med tomheten. Gråter

Det låter hemsk det som har hänt din kusin men det låter som att du hanterar det bättre än vad jag gör. Jag kan inte. Jag vill inte glömma bort allt. Min sorg är det enda jag har kvar efter honom. Bearbetar jag min sorg så finns det ingenting som påminner mig om det hemska som hände hur ologisk det än låter.

Jag älskar också livet. Jag älskar mina söner och min man. Jag är oerhört tacksam över att kunnat bilda en familj. Att jag har två friska barn, en underbar man som har stått med alla mina brister under alla dessa år. Det ska jag tacka honom så länge jag lever men jag saknar min kusin så det gör ont i hela mig.
    Stackars kille!

Det är olika dagar som jag hanterar det bra och mindre bra på. Min kusin blev utförsäkrad, hade precis köpt hus, skulle börja högskolan. Lyckats reda ut och upp sitt liv, då han varit grov missbrukare av allsköns droger innan, äntligen på rätt köl. Men FK vägrade ge honom hans sjukersättning för 2 v under sommaren då han inte var utskriven, detta pga att vårdcentralen var stängd. FK tyckte han borde åkt buss till närmsta storstad och fått sin sjukskrivning. Tills saken hör att han hade två trasiga diskbråck och kunde knappt stå än mindre sitta på en skranglig buss, han väntade på operation och fick den strax innan midsommar, ändå vägrade FK betala. När han dog och detta är helt sjukt, då kom allt de han skulle haft i ersättning, inom två veckor fick hans syskon hans pengar, pengar som han hade behövt att betala hemförsäkring och husförsäkring med. Alla i släkten hjälpte ju honom och hans bror med mat och sånt medan kusinen stred, men försäkringarna fanns det inte pengar till och han sa inget tror han ville reda ut allt själv, var tacksam över maten och sånt, men gillade det inte alls. Så zipp nada fick lillebror ut för förlorade saker, minnena efter mamma i all ära men han förlorade ju även allt annat också.

Japp jag är bitter, satans bitter ibland, kan hata systemet för det föll, för ingen hjälp ficks, för min kusins stolthet att inget säga om försäkringarna, ja för allt, en sån onödig död, så jävla menlös. Jag kan ibland önska att han dött när han ändå var en pundare, det hade känts mer logiskt att förlora honom med en kanyl i armen än såhär och det låter säkert jätte brutalt, men jag kan inte sluta tänka.

Min kusin borde fått vara här, han borde fått krama min dotter, ta ut henne och åka kanot, segla allt sånt där som inte är min grej, allt det där förbannar jag, förlorad tid. Mitt sista minne av min kusin i livet är på hans stora systers födelsedag när vi firade midsommar samma år, han var ny opererad och såg på framtiden med ett bättre ljus, mindre smärta, drömmar. Han var min motsats, så lugn, tog allt med ro, det ordnar sig sa han alltid med ett snett leende, som en mysgubbe, det ordnar sig, lugna ner sig lite Han var cool, tänkte innan han talade, dömde aldrig andra, min totala motsats, där jag hamnade i slagsmål så medlade han, där jag blev galet arh och vrålade talade han lugnt, jag kan inte tänka på min barndom utan att han är delaktig. Vi slogs som syskon, bodde på samma gård, gick i samma klass hade samma vänner, finns nästan inga bilder  våra album där vi inte är med bägge två. Min dotter ser och frågar, jag förklarar att han är i himlen, att han är borta, älskade han mig frågar Freja, ja han älskade dig enormt. Mama kan vi inte leta efter en my little ponny med vingar och hämta honom från himlen Hjärta Vad säger man, hur förklarar man för en treåring? Hon är inte dum, hon måste ju känna och veta om mitt stora sår, fast jag inget säger så ofta.

När jag fick beskedet om hans död, så ringde jag hennes pappa och sa, du måste ta henne, Lelle har dött, jag måste få rasa, han hämtade henne på rot och just då var jag tacksam över att vi bodde grannar. Min mammas bästa vän var den som kom till mig, den som satt med mig medan min mamma tog sig hit från norrland. det är en av få gånger jag bett om hjälp och fått den, men han visste också om vår relation.

Jag tror det kommer finnas ett hål i mig under resten av mitt liv, ibland kan jag le åt de fina minnena, åt saker man gjort, puberteten och allt vi retade varandra med och om, vägen till vuxen livet, kampen för att få honom drogfri, en kamp där jag stod mitt i kläm då jag vägrade sälja min kusin till övriga släkt som krävde att få tag på honom, att jag skulle ringa och få honom att säga vart han var så de kunde åka dit. Jag vägrade, jag sa ja kan ringa och han kommer svara, men jag kommer inte sälja honom till er, glöm det, men jag kan be honom ringa upp er.

Jag avskyr augusti, för mig är det en jobbig månad som jag gärna varit utan. Påsk är inte heller något kul, storhelger har tappat sin lyster för mig. Jag älskade dessa innan, man samlade släkt och familj, mös, umgicks, fick ses och slappa ihop, äta gott, spela kort ja allt. Idag är jag nöjd om jag får upp några tomtar och lite gardiner, jag försöker, jag vill ge mitt barn samma magi som jag kände över julen, men det fattas för många för att jag skall hitta den inom mig. Skittrist!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:09:34 följande:
    Jag tror jag har hittat min "tvilling" här på FL efter 2,5år.

Min äldsta son är också född i december (15december). Skulle ALDRIG i mitt liv byta ut honom  mot någon annan. Decemberbarnen är en av lugnaste och intelligenta barnen som finns. Han kommer på så många frågor som är för STORA för hans ålder. En helt underbar kille. Ja, jag hade nog också sex i mars men vi firar nyår i mars och har ledigt då. Shoot me!!!!

Min lillskit är annars något helt unik. Den killen är så busig så han kommer ge mig hjärtinfarkt inom en snar framtid. Han är född i mars och är väduren.

Du? När är du född? Vilken månad?
    Min är född 27 men skulle kommit den 17 och vägrade envist, envishet är ett genomgående drag här Min är också sådär fenomenal, när vi var på ettårskontroll så sa bvc att hon ligger ett år före, så jag har tänkt att okej ett år ja de är lugn, men förskolan säger nu att hon ligger närmare 2 år före sin tid. Jag är mkt tacksam för vår förskola för de låter verkligen barnen utvecklas i sin takt. Min fick gå 50% på lilla avdelningen och 50% på den stora långt innan hon skulle flyttas över, så hon var på förmiddagen på lilla och resten på stora, hon hade inget gemensamt med de små som inte pratade så mkt, när de små sen sov middag så var min vaken och fick då gå över till de andra, som hon kunde prata med bättre. Låter så jädra skrytsamt men så är det iaf, hon skriver sitt namn, räknar, vet hur siffrorna ser ut men kan inte skriva dom. Igår ville hon lära sig klockan

Hon frågade hur lång tid hon kunde kolla på film innan maten var klar, 10 minuter svarade jag och fortsatte greja. Mamma vad är klockan nu och hur ser kl ut när de gått tio min? Jag visade och förklarade. Jaha sa hon då går jag och tittar på film i 10 min sen kommer jag tillbaka ner, gör du så hjärtat. Men vilken treåring vill ens lära sig klockan? Alltså jag var rätt tidigt med mkt och vi är otroligt lika säger min mamma, hon är väl den som ser det bäst. men jag var liksom 6 år när jag kunde klockan, vanliga och digitala och de sa ändå folk var tidigt då iaf Obestämd

Jag är född i januari, den 12, men jag skulle varit född den 28 dec 79, men det passade mig tydligen inte alls Så vi är två stenbockar här hemma OCH det är inte utan att det märks. Jag fasar över hennes pubertet och har en massa beslutsångest där om hon skall få hormon sprutor som stoppar upp den så hon blir senare och väger nackdelar och fördelar inom mig angående detta just nu.

Lite som med skolan, alla säger vänta till året efter så slipper hon fylla år sist, jaha, men om hon är skolmogen året innan då? Skall jag hämma henne och neka då eller vad, hur gör man?
Svar på tråden Trash-tråden