• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Anton Chigurh skrev 2011-09-01 16:57:18 följande:
    Det var såklart Antons utmärkta råd som gjorde nytta, det vet vi alla, och, du behöver inte tacka mig, jag gav dig rådet enbart för att jag tycker så mycket om dig.
    Så måste det ha varit. Hjärta

Fast jag känner att jag väldigt gärna skulle vilja tacka dig på lämpligt sätt.  
  • Yoyna
    Binary skrev 2011-09-01 17:02:00 följande:
    ha ha... ok .. jag får la skriva en som jag tvingar dig att läsa då

Och DET skulle lindra frustration???
  • lille Birger
    och skrev 2011-09-01 17:23:08 följande:
    Jag väntar med spänning på att få se bilden. Solig
    Det var en bild på en tjej som hade jättetjusiga kläder på sig Glad     ..och välgödd rumpa.Skäms
  • och
    lille Birger skrev 2011-09-01 17:34:49 följande:
    Det var en bild på en tjej som hade jättetjusiga kläder på sig Glad     ..och välgödd rumpa.Skäms
    Har du fotat din mamma i smyg, igen?
  • lille Birger
    och skrev 2011-09-01 17:41:06 följande:
    Har du fotat din mamma i smyg, igen?
    Nixpix. Det var en helt annat tjej på bilden som tur var.
  • och
    lille Birger skrev 2011-09-01 18:04:48 följande:
    Nixpix. Det var en helt annat tjej på bilden som tur var.
    Jag är glad för din skull, Birger. Enklare än förra gången, med andra ord.

Välkommen till tråden, för övrigt. Skål 
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-01 09:49:45 följande:
    Det är inte så konstigt. När ett land behöver pengar ger det ut obligationer, vem som helst kan köpa dessa i spekulationssyfte. Svenska staten är "skyldig" sin egen befolkning pengar i den meningen, alla som äger obligationer har en skuld ett erfordra från staten.

Har du köpt obligationer utgivna av stat i tredje världen är de skyldig dig pengar. Stora institut i väst köper obligationer i länder där de tycker sig få bra ränta. USA är skyldig Kina en massa pengar eftersom kina köpt obligationer utgivna av USA för att täcka upp budgetunderskott bla.
    Jaha,  jävligt smart om man vill hålla vissa länder under kontroll.
    Tack för informationen. Detta har jag alltid undrat över.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-09-01 16:20:09 följande:
    Lite bättre idag, faktiskt. Solig

Alla verkar vara sjuka nu, du är i gott sällskap. Hoppas du kryar på dig! 
    Skönt att du mår bättre. Nalle
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-09-01 22:12:03 följande:
    Jaha,  jävligt smart om man vill hålla vissa länder under kontroll.
    Tack för informationen. Detta har jag alltid undrat över.
    Fast dom kan ju strunta i att betala sina skulder men precis som i privatekonomi blir det svårare att låna nästa gång, de måste lova än högre ränta på sina obligationer för att någon ska vilja köpa.
Svar på tråden Trash-tråden