• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-01 22:16:15 följande:
    Fast dom kan ju strunta i att betala sina skulder men precis som i privatekonomi blir det svårare att låna nästa gång, de måste lova än högre ränta på sina obligationer för att någon ska vilja köpa.
    Så du menar att Afrika kan strunta i att betala sina skulder och använda pengarna dom får in till att bygga upp landet? Hur mycket tror du på det du säger?
    Den dagen väst avskriver skulderna kommer jag sluta ge dom skulden för all ondska som råder i Afrika.
    Den dagen väst slutar att handla av Afrika och ställer krav på hur handeln ska gå till kommer jag att sluta ge dom skulden för allt men det är bara önsketänkande från min sida. Lär väl aldrig bli verklighet.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-09-01 22:19:07 följande:
    Så du menar att Afrika kan strunta i att betala sina skulder och använda pengarna dom får in till att bygga upp landet? Hur mycket tror du på det du säger? 
    Det är det Grekland höll på att göra. Förlora all kreditvärdighet.
    Den dagen väst avskriver skulderna kommer jag sluta ge dom skulden för all ondska som råder i Afrika. 
    Jag menar inte att väst skulle avskiva några skulder. Jag menar att de helt enkelt inte batalar.
    Den dagen väst slutar att handla av Afrika och ställer krav på hur handeln ska gå till kommer jag att sluta ge dom skulden för allt men det är bara önsketänkande från min sida. Lär väl aldrig bli verklighet.
    Det var där vi började diskussionen
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-09-01 22:14:41 följande:
    Skönt att du mår bättre. Nalle
    Tack, ja. Solig

För övrigt orkar jag inte komma med kloka inlägg, men visst är det väl så att et inte går att avskriva skulderna, eftersom banksystemet skulle kollapsa i väst om man gjorde det? 
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-09-01 22:30:58 följande:
    Tack, ja. Solig

För övrigt orkar jag inte komma med kloka inlägg, men visst är det väl så att et inte går att avskriva skulderna, eftersom banksystemet skulle kollapsa i väst om man gjorde det? 
    Sorry, fastnade i en svensktest.

Jag vet inte hur det där funkar. Jag bara påpekade att när man gnäller att alla dessa pengar somman skänker till Afrika inte kommer något vart är för att länderna har så enorma skulder till väst så allt som dom får in ger dom nog tillbaka istället för att kunna hjälpa invånarna.

Nej, jag måste logga ut och sova. Är dötrött. Har varit med Nik på basketträning och känner att jag är helt slut.

Natti.
  • HäckHäxan

God morgon Fredag

Helg!!!!!!

Idag skall vi antasta mormor under eftermiddag och kväll, pappa helgen blev inställd. Så jag tänkte utnyttja min mormors badkar och skumma mig bort lite

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-09-02 08:25:10 följande:
    God morgon Fredag

Helg!!!!!!

Idag skall vi antasta mormor under eftermiddag och kväll, pappa helgen blev inställd. Så jag tänkte utnyttja min mormors badkar och skumma mig bort lite
    Morning häckis. Kyss

Låter underbart med en dag hos mormor. Vi ska lämna ifrån barnen ikväll och pappa ska hem till sin flickvän så vi får lägenheten för oss själva hela helgen. SKa bli skööööööööööööönt.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-09-02 08:49:37 följande:
    Morning häckis. Kyss

Låter underbart med en dag hos mormor. Vi ska lämna ifrån barnen ikväll och pappa ska hem till sin flickvän så vi får lägenheten för oss själva hela helgen. SKa bli skööööööööööööönt.
    Jag tror dig hoppas ni får det hel mysigt.

Nu måste jag börja klä mig här och rasta hunden innan vi skall gå iväg, känns lite för ruggigt ut för en snabbpromenad i morgonrock!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Aynrand

Hallå därinne!

debatterar ni skuld nu?

det är fredag, solen skiner. detta är kanske de sista fina dagarna...skit i skulderna idag och njut!!!!!!

• I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-09-02 14:24:16 följande:
    Hallå därinne!

debatterar ni skuld nu?

det är fredag, solen skiner. detta är kanske de sista fina dagarna...skit i skulderna idag och njut!!!!!!
    Jag har fastnat i religion-diskussion. Det var länge sen.
Svar på tråden Trash-tråden