• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-28 18:56:02 följande:
    Ja Agri, jag säger att vi ger Yoyna skulden.
    Hon gör sina hit n runs. Givetvis är det hon som känner sig besudlad av alla bilder...
    Nej. Jag gillar mer tanken på läderbögarna den här gången.
    The hard way is the right way.
  • Agridulce
    och skrev 2012-10-28 19:02:52 följande:
    Naturligtvis gör du det......
    Naughty by nature
  • Driftwood
    och skrev 2012-10-28 19:02:16 följande:
    Ja, Anton. Så måste det bara vara.

Eller har du blivit allvarligt osams med Lövet om hur många skedar oboy man ska ha i mjölken? 
    Möjligtvis om oboy är en eufemism
  • reflections

en liten rolig text:  (nån som vet vem - utan att googla?)

"Synen är en del av känseln. Seendet inleds genom att en antenn skjuts ut ur ena ögat. Dessa antenner är fullkomligt genomskinliga för att inte själva bli sedda  och därmed störa synen. De sträcker sig fram till en gemensam punkt, en enda, i det som skall ses och möts där som när man lägger två händer över varandra, fast förenade i en spets. Det spetsen vidrör är ens blickpunkt, det viktigaste i en given syn. De kan därför ansvälla avsevärt för att kunna vidröra allt i ett rum eller landskap och kan ibland bli ett par sjömil tjocka. 
    När antennen rör vid ett  föremål reagerar det med att frivilligt avge en liten bild av sig själv. Sådana bilder, ediola, förvaras i obegränsad mängd inuti alla föremål staplade så att en bild alltid ligger an mot ytan överallt där en blick kan tänkas träffa. Genom spetsen sugs bilden upp av ögats hunger. Ögat har en ständig aptit på att se och utvinner ur varje syn små mängder av ett närande substrat, likt det in hämtar ur blommor. Ögat behöver ansenliga mängder under en dag och skaffar sig så också." 

• Rollergirl
    reflections skrev 2012-10-28 19:07:12 följande:

"Synen är en del av känseln. Seendet inleds genom att en antenn skjuts ut ur ena ögat. Dessa antenner är fullkomligt genomskinliga för att inte själva bli sedda  och därmed störa synen. De sträcker sig fram till en gemensam punkt, en enda, i det som skall ses och möts där som när man lägger två händer över varandra, fast förenade i en spets. Det spetsen vidrör är ens blickpunkt, det viktigaste i en given syn. De kan därför ansvälla avsevärt för att kunna vidröra allt i ett rum eller landskap och kan ibland bli ett par sjömil tjocka. 
    När antennen rör vid ett  föremål reagerar det med att frivilligt avge en liten bild av sig själv. Sådana bilder, ediola, förvaras i obegränsad mängd inuti alla föremål staplade så att en bild alltid ligger an mot ytan överallt där en blick kan tänkas träffa. Genom spetsen sugs bilden upp av ögats hunger. Ögat har en ständig aptit på att se och utvinner ur varje syn små mängder av ett närande substrat, likt det in hämtar ur blommor. Ögat behöver ansenliga mängder under en dag och skaffar sig så också." 
    Ranelid?

• Driftwood
    reflections skrev 2012-10-28 19:07:12 följande:

Någon från antiken?
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-10-28 19:02:52 följande:
    Mmm, jag tror jag vet vem som har betalat deras biljett hit till Svea Rike. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Driftwood skrev 2012-10-28 19:07:08 följande:
    Möjligtvis om O'boy är en eufemism
    Det är det, DW, iaf med Arla's Latte Art.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-10-28 19:15:41 följande:
    Någon från antiken?
    neeee...