• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • oOOo  oOOo
    Anton Chigurh skrev 2012-10-30 10:31:05 följande:
    Varnas det för lite redig blåst bör man, om man är klok och redig, som mig ungefär, anpassa sig därefter.
    Mr Blackadder always says

"When the going gets tough, the tough hide under the table!" 
  • reflections
    Aynrand skrev 2012-10-30 10:11:35 följande:
    ser ni poesi i denna bild?
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin

ja.
  • Aynrand
    oOOo oOOo skrev 2012-10-30 10:23:37 följande:
    Oh ja, Felix Baumgartner, no?
    yes
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-10-29 19:07:22 följande:
    Okay, intressant, Ulf, jag var med om en landning när jag kom hem från Azorerna, och jag ljuger inte när jag säger att sikten var max 20 meter, det var knappt det gick att urskilja landningsljusen vid sidan om banan, och piloten meddelade efter landning , en danskt pilot förövrigt, att vi just gjort en 'Fully Automatic landning - tror jag han kallade det - "för dom som är intresserade av aviation", mycket trevligt initiativ av våran DANSKA pilot. Tycker jag.

I alle fall så var det roligt att på veta att vi precis landat utan att piloterna gjort ett jävla skit, alltså inte rört instrumenten, bara övervakat systemen. Otroligt att det funkar, men tydligen är det tillåtet att landa med i princip noll sikt under dom förutsättningarna. Om jag fattat saken korrekt.

Och det var fanimej bland top tre när det kommer till mjuka landningar. Touch down kändes min själ knappt.

20 meters sikt är mycket ovanligt och det mest troliga är att det du uppfattade som 20m var betydligt längre. Vi har speciella siktmätare på flygplatserna som vi går efter och mycket starka banljus som vi piloter ser. Men i den sikt som vi landar i kan man knappast köra en bil på vägen i.
    Autoland som jag kör när sikten är ner till 200m och då måste jag senast se banan på 15 meters höjd, annars får vi dra på igen.

Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-30 11:12:09 följande:
    20 meters sikt är mycket ovanligt och det mest troliga är att det du uppfattade som 20m var betydligt längre. Vi har speciella siktmätare på flygplatserna som vi går efter och mycket starka banljus som vi piloter ser. Men i den sikt som vi landar i kan man knappast köra en bil på vägen i.
    Autoland som jag kör när sikten är ner till 200m och då måste jag senast se banan på 15 meters höjd, annars får vi dra på igen.

Men vad säger reglementet, alltså, finns det tillfällen när ett plan inte kan/får landa på grund av extrem tät dimma. Nu menar jag såklart  på flygplaster som har ILS av sk Cat III typ då....

Och följs reglementet till punkt och pricka, Ulf ??? 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-10-30 11:27:03 följande:
    Men vad säger reglementet, alltså, finns det tillfällen när ett plan inte kan/får landa på grund av extrem tät dimma. Nu menar jag såklart  på flygplaster som har ILS av sk Cat III typ då....

Och följs reglementet till punkt och pricka, Ulf ??? 
    Ja, det är händer att plan inte kan landa i tät dimma. Då får de flyga till sin alternativa flygplats. Detta även vid CAT3a- 15m i höjd och 200 m sikt
    CAT3b- 6m och 75m
    CAT3c- 0m/0m

Planet skall vara godkänt, piloterna tränade och flygplatsen skall ha CAT3 sedan så har olika flygbolag olika tillstånd. Ett nytt bolag får inte flyga CAT 3 med en gång. Så var det när inte Goodjet och Flyme kunde landa och vi gjorde det ändå.

Flygplatserna stänger när de inte har sikt tillräckligt för att operera. Om man som pilot flyger läger än sitt minima så riskerar man sitt jobb samt allas liv. Vi är ju två som kollar varandra.
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • Aynrand
    ulfsas skrev 2012-10-30 12:23:36 följande:
    Ja, det är händer att plan inte kan landa i tät dimma. Då får de flyga till sin alternativa flygplats. Detta även vid CAT3a- 15m i höjd och 200 m sikt
    CAT3b- 6m och 75m
    CAT3c- 0m/0m

Planet skall vara godkänt, piloterna tränade och flygplatsen skall ha CAT3 sedan så har olika flygbolag olika tillstånd. Ett nytt bolag får inte flyga CAT 3 med en gång. Så var det när inte Goodjet och Flyme kunde landa och vi gjorde det ändå.

Flygplatserna stänger när de inte har sikt tillräckligt för att operera. Om man som pilot flyger läger än sitt minima så riskerar man sitt jobb samt allas liv. Vi är ju två som kollar varandra.
    Gubbar, här har ni en landningsbana ..............................

• PrimitivMan

NG, angående det vi diskuterade igår (och även tidigare), dvs det där med den utåt pryda "affärskvinnan" med undertryckt slynighet. Jag tror du har fel att det är en typisk manlig fantasi.

Jag tror det är en minst lika vanlig bland kvinnor. Inte att det är något undertryckt, men en önskan att mannen skall se den passionerade, heta, kinky kvinnan under den korrekta fasaden. Utan att behöva berätta det. Lite också en ansvarsfrihet, att få leva ut sina kinkysidor utan att behöva uttala det (även om det kan tvingas ut givetvis). Att njuta av tanken att det finns mer än det man normalt ser. Och njutningen när någon ger henne en blick som säger "Jag vet vad du är och jag gillar det". Det är ju också en rätt bra första sållning. De som ser "the slut inside" är antagligen också mer kapababla att hantera henne.

Det många män tänder på (iaf jag om jag nu skall analysera mig själv) så är det nog varken tanken att betvinga den svala affärskvinnan eller ta hennes "oskuld". Sen är det väl kanske inte just "affärskvinnan" utan snarare den starka, självständiga kvinnan. Det kan lika bra vara en dagisfröken. Dock är det väl lite fetish tänkande i det hela. Korrekt strikt klädsel, kåt slyna inunder. Det upphetsande ligger i kontrasten mellan rollerna. Och att se igenom fasaden, upptäcka det bakomliggande. Det är mer upphetsande än med någon som är mer direkt utåtlevande i klädsel och uppträdande (även om det i sig är upphetsande också; men på lite annorlunda sätt). Men att det är att släppa loss hennes undertryckta fantasier, nja det är det ju inte egentligen. Det är nog väldigt få kvinnor där det finns en okänd slyna att upptäcka (även om jag varit med om det en gång; fast hon var ju oskuld på riktigt också).

(uttråkad på jobbet; märks det?).

Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-10-30 14:35:52 följande:
    Gubbar, här har ni en landningsbana ..............................

Detta är er kapten som talar. Vi närmar oss nu landningsbanan. Var vänlig fäll upp stolsryggarna och ta på er säkerhetsbältena. Landningsbanan ligger i en djup dalgång och det kan bitvis bli en del luftgropar. Vi vill förbereda er på att landningen kan bli hård. Tack och välkomna tillbaka att flyga med flight PM-666.
    Is sex dirty? Only if it's done right