Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Korsriddaren skrev 2011-08-30 13:25:45 följande:
    Hallå! Är du inte  i fel tråd? Detta är ekonomitråden.
    Nädu detta är inte ens nästan ekonomiskt, så varför muttrar du om plusgiro för?

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 13:57:11 följande:
    Ja men det behöver du inte be om ursäkt för. Jag har inte kunnat tänka på något annat under hela dan. Känner mig som en levande zombie. Har fått en hel del arbetsuppgifter jag måste hinna med innan jag ska hem men har absolut ingen motivation alls....
    Gahh jobbigt läge. Är så svårt att liksom få gjort nätt när man är helt off i huvudet. Hoppas du får fixat det så du kan känna dig nöjd med dagen och inte ha det hängande över dig iaf.
  • HäckHäxan
    på tal om typer då, nu när jag fick hjälp att hitta de så postar jag det, för annars glömmer jag och tappar bort det, mitt livs historia, glömt eller borttappat!

Från etanol!

Få se här nu...
    Förbättrare, hjälpare, presterare, individualisten...där kanske...nej...undersökaren, den lojale, entusiasten, utmanaren, medlaren..

Utmanaren, det är du tror jag, nr 8. Beskrivning;
    Personer med Åttans personlighetstyp är ofta de i Enneagrammet som är lättast att känna igen. De är energiska, intensiva, ”allt-eller-inget-typer”. De är rättframma människor som är ärliga om vad de tycker i olika sammanhang. De har naturlig pondus och märks ofta, även utan ansträngning. De är uppmärksamma på rättfärdighet och sanning och är beredda att kämpa för det de tror på. De är naturliga ledartyper, varför de ofta återfinns i ledande ställning på arbetsplatser. Som chefer kör de med rak och tydlig kommunikation och känner ansvar för sina anställda och står upp för dem.

Åttor vill vara starka och undviker därmed svaghet - både sin egen och andras. Då de använder rak och fysiskt påtaglig kommunikation kan de verka skrämmande. De bedriver en ständig kamp för att få sin vilja igenom, vrede är för dem ett naturligt uttrycksmedel. Deras behov av intensitet leder till att de använder för mycket energi och blir slutkörda. För dem är det självklart att livet är en kamp så de kan driva sig själva mycket hårt. De tenderar också att objektivisera omvärlden, vilket ger dem en begränsad syn på människor och gör att de kan behandla andra med viss ”hårdhet”.

För att bli stark på ett äkta sätt behöver Åttan bejaka sin egen svaghet och våga visa den mer. En annan sak är att välja sina strider – vad är viktigt egentligen?

Googlade, sök på  Enneagrammet så får du upp den..ja alltså inte DEN, upp DEN...utan upp länk till sidan där det där stod..*host*...fan..

• HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 14:05:19 följande:
    Jo, det ska väl gå att hinna med det innan jag slutar. Hoppas jag.
    Jag ska svara på ditt inlägg senare ikväll när vi kom hemmer hem eller imorgon. Börjar jag svara nu så lär jag förstöra sminket igen som jag gjorde för nån timme sen. Din berättelse har verkligen berört mig enormt.
    Var rädd om sminket kvinna! Har man väl orkat få dit det så är det dumt att sabba Jag är impad varje gång jag ser sminkade människor, kan för mitt liv inte förstå hur det orkar. Jag suger på sånt där.

Svara du när du kan och har lust. Berörd är alltid bättre än oberörd tycker jag, för man vet att man lever då Hjärta
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 14:23:57 följande:
    Jag kan ju inte se ut som en vandrande död på jobbet. Jag är kritvit så jag måste ha färger i ansiktet annars lär jag skrämma bort kunderna härifrån. har sminkat mig två gånger idag. Efter ditt inlägg så var det att tvätta bort sminket och lägga på nytt....

Så sant så...
    Är rätt vit jag med, men jag bara orkar inte, för mig är tid framför spegeln tid som jag slösar bort genom att göra något ovettigt när jag kunde gjort något vettigt istället.

Det är lite därför jag är inne på att skaffa långt hår, för då slipper jag fixa nån frisyr bara att kasta in i en snodd eller nån klämma och tjoho färdigt, inte massa produkter och sånt för att få håret att vara som jag vill. Men ja klipper väl av det som vanligt för de är i vägen, jobbig, fäller och allt vad jag nu tycker. Ingen av mina vänner tror mig tror mig längre när jag säger att jag funderar på lång, jaha så fnissar dom
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 14:36:08 följande:
    Häckis

Lyssna på
    Toni Braxton - Unbreak my heart
    Bra text, men jag har aldrig riktigt gillat den låten alls, inte ens när den var poppis och alla gick runt och sjöng på den...
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 14:45:59 följande:
    Jag går aldrig ut genom dörren utan att märkera ögonen. Kan skita i allt annat men eyeliner och ögonpenna ska jag ha.

Jag passar inte i kort hår. Ser helt koko ut. Har alltid haft långt hår och lär inte klippa av mig håret. Om inget annat så lär maken få fnatt.
    hahahah min mamma gick inte ut utan mascara förr även om hon så bara skulle kissa hunden kl 05 och inte en jävel var vaken

Sen blev hon som jag är nu, för praktiskt Nu är hon sådär chick och ganska feminin, ibland undrar jag om en ailien tagit min mamma. Kvinnan som gick i flanellskjortor och jeans är som spårlöst borta Eller så är de jag som tagit över med min jeans, t-shirtar, munktröjor och gummiskor För det är vad jag helst går runt i! Alternativt linne under munktröjan då.

Jag är så icke feminin att jag ibland nästan skäms, om jag bara hade haft vett på det. Skäms

Jag passar nog i det mesta eller folk säger det iaf. Men kort är praktiskt, samtidigt så är det opraktiskt för man måste klippa sig ofta eller iaf jag om ja skall ha någon frisyr alls, det växer som ogräs, självklart, hår och naglar växer som ogräs på mig! Men min frisör sen 12 år tillbaka har rätt god koll på precis hur lat jag är och hur lite tid jag vill lägga och brukar lösa det väl, han får alltid fria händer, det är bara hår för mig, inget livsavgörande alls, det växer ut.

Den dagen en man lägger sig i hur jag ser ut är den dagen han på allvar kan packa och dra och mer eller mindre dra åt helvete. jag ser såklart ut som jag trivs och mår bäst med duger inte det så finns det inget mer att snacka om. Kan förklara varför jag är singel Oskyldig När jag träffade Frejas pappa första gången så var jag rakad faktiskt, hade kanske 2-3mm hår på skallen, så de lär ju egentligen knappast vara håret som är det stora som avgör
  • HäckHäxan
    Yoyna skrev 2011-08-30 18:50:31 följande:
    Nu, kväll och jag är ensam hemma... Lägga barnen och underhålla me, myself and I?
    Vet hur det är. Jag skall utfodra min strax, sen dusch och sen är det väl sängen här med
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 19:07:07 följande:
    Detta är undrbart. Lax, bulgur, bönor, vitlök, broccoli, lite paprika, cayennepeppar och lite annat gott. I love!!!
    Lyckades slänga ihop det, distraherad å det grövsta, av en skön man.
    Vilken tur att man är kvinna och kan multitaska.

Åhhh såg gott ut. Jag får aldrig till bulgur alls, blir bara kladdigt typ.
  • HäckHäxan
    Binary skrev 2011-08-30 19:24:50 följande:
    nehepp .. en kaffe, en red bull och fixa i ordning den där jävla rackservern som gick igår.. eller stanna och göra ingenting.
    Kaffe kaffe är aldrig fel, det dricker jag nu. Snart spola av mini me och bädda ner, idag bara skall hon i säng innan 20:30 så är det!
Svar på tråden Trash-tråden