Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:17:12 följande:
    www.aftonbladet.se/kultur/article13544581.ab

"Vem som helst kan gå in på Flashback forum och frossa i ocensurerade trådar om allt mellan drogodling och anarkokapitalism. Teater Galeasen ordnade i går kväll en offentlig läsning av en av alla dessa trådar.

Nitton manliga skådespelare, en maratonläsning som blottar ett jäsande, hatiskt mörker. Tråden handlade om vad man ska göra med svenska kvinnor som föredrar utländska män. Ska man nöja sig med att frysa ut dem, bör man bemöda sig att

omvända dem, eller ska de helt enkelt ha ett skott i nacken?
    Kvinnohat och invandrarhat korsar varandra och stollerierna vräks ut i publiken. Kvinnor kallas genomgående för ”sliddjur”, de är rasförrädare som saknar moral och de bör i framtiden fråntas sin rösträtt. Vi i publiken lyssnar på dessa röster som om de vore djur i bur. Det är skrämmande, men också lite smutsigt och förbjudet lockande. Vi skrattar åt rösternas absurda världsbild. Ibland låter skratten igenkännande, som om vi redan har hört detta någonstans. På jobbet? På grillfesten? Trots allt. Som åhörare är det lätt att känna sig överlägsen dessa uppenbara stollar.

Då blir det mer intressant när ett antal motröster kommer in i läsningen. Enstaka personer som ger sig in i till synes hopplösa debatter med frustrerade och aggressiva antidemokrater.

Man måste beundra dessa människor, tänker jag. De ställer sig inte utanför och odlar sin egen självgodhet. De gör jobbet åt oss som är för fina för att hänga på Flashback."

Bara läst artikeln här och inte tråden på flashback, men det låter ju helt jävla barockt! Ingen kan väl hjälpa vem man blir kär i, i så fall hade olyckliga förälskelser inte funnits, då hade alla stängt av det med en knapp om kärleken inte var besvarat och letat upp ett nytt offer för sin kärlek. Det fungerar ju fan inte så, även om de flesta säkert önskat att det gjorde det någon gång under sin livstid.

OCH vadå föredrar utländska män, det är väl för tusan inte just detta att de är utländska som är avgörande för om kvinnor älskar dem eller inte, utan hur de är som människor. Sen föredrar man olika yttre faktorer så är det ju bara. Mitt ex älskade blondiner när vi träffades, allra helst med blå ögon, jag är inget av det, ändå har vi två haft den längsta relation vi bägge någonsin haft ihop med våra 4 år tillsammans. han i sin tur såg ut på ett sätt jag inte föredrar, blond och blåögd, dock inte riktigt den smalare kroppen som jag verkligen inte klarar på en blond blåögd man, men ändå inte alls det jag brukar se eller kolla efter.

Det är människan man lär sig älska, personen, själen i kroppen OCH det som är så jävla dumma i huvudet att det inte fattar det, kan fan dra åt helvete!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:34:39 följande:
    Håller inte med här heller, men det är väl för att jag är en kall, kontrollerad stenbock Skrikandes...
    Du med... Sen är jag tydligen rätt humorlös också och skall mogna sent i livet. Det ser jag fram emot! Skål
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:36:38 följande:
    Där fick du mig att falla igen. Gråter
    OM det var mig du menade så förlåt, va inte mening {#emotions_dlg.flower}
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:31:21 följande:
    Haha jo, det ÄR bullshit.

Du har väl en ganska bra uppfattning om mig efter dessa år. Gå och läs något om stenbocken och återkom... 
    På tal om tecken och allt sånt där, etanol en användare här gav mig en personlighets typ i en annan tråd igår, typ 8 och den stämde faktiskt hyfsat väl iaf.
  • HäckHäxan

Jag försöker läsa ikapp, svara och lägga näsan i blöt och jag känner mig bara mer förvirrad

• HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:54:36 följande:
    Ja vi är ju ganska stela!
    Mognar vi sent i livet? Jag trodde vi mognade när vi var typ...3. 
    Scccchhh det skulle mer eller mindre förvandla mig till övermogen fallfrukt, så snälla låt mig leva vidare i okunskap

Mmmm jätte stela och har riktigt svårt att dela med oss av tankar och åsikter, lite försiktiga och tänker alltid först!
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:53:39 följande:
    Vad kul att du säger det.
    Aynrand kom med ett liknande förslag förra veckan!
    Värmer att läsa {#emotions_dlg.flower} tack.

Ja, du har säkert rätt.
    And if there's a will there's a way.
    Påminner mig om mitt favoritcitat; Aut viam inveniam aut faciam (I will either find a way or make one).

Men vad gör du? Jobbar, studerar, glider fram på en räkmacka? 
    Grymt ordspråk, det skall jag skriva av, har försökt hitta nått latin som passar mig och den där sitter som en smäck känner jag.

Är det rättstavat? Frågar för säkerhets skull, dumt att hmm bläcka in det felstavat Tyst

Vet du förresten nån bra sida med såna där käcka latinska citat?
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 13:04:04 följande:
    Hahaha personlighetsanalystråden?

Det var den vi trashade...men kanske inte den du menade? 
    Nej man kan säga att etanol och jag trashade en annan tråd med vårt mindre seriösa snack, skall se om jag hitta den bara därför, undra om den var allvarlig, nu fick jag lite ångest här ju.
  • HäckHäxan
    bonitas non est pessimis esse meliorem
    It is not goodness to be better than the worst.

Den blev jag såld på!
Svar på tråden Trash-tråden