Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:23:23 följande:
    Gokväll på er. {#emotions_dlg.flower}
    God kväll förresten, glömde helt av artigheten Solig
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:31:23 följande:
    Jag sa nej säkert femtigånger ikväll men inte en kotte lyssnar på en utan domhäller bara ännu mer mat. Okej, dom själva hade ju varit fastande hela dan så jag förstår att dom var hungriga men jag var inte ett dugg hungrig ändå fick jag äta en hel tallrik med ris, kyckling, kebab, fisk,samose och efter det fick jag en stor bit baghlavah. Åh, jag vill kräkas.
    Jag hade gärna tagit baghlavahn.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:42:03 följande:
    Nej, jag kommer heller aldrig förstå. Mamma försökte under hela uppväxten att lära mig lite hyfs som du själva kallar det att tvinga folk att äta men jag lärde mig aldrig. Alltså när du går hem till någon så ska du förvänta dig att husvärden ska tvinga dig att äta annars är det oartig. Det är oartig att själv börja ta från maten utan du ska bli tvingad att äta. Har aldrig förstått det.
    Håller med dig. Det är lustigt egentligen man skall äta och proppas full, men man skall också vara rädd om sitt utseende och sin kropp Obestämd

Nå med människor jag känner är jag mer kolla skåpen ät vad du vill, mitt hem ditt hem typ så. Men nya människor så är det klart att jag bjuder och sånt. Men nej jag måste inte laga ihop någon mat bara för att någon tittade in och säger hej.

Däremot så erbjuder jag alltid barn något ätbart, jag har aldrig förstått de där som liksom skickar in barnens vänner på rummet medan de äter middag och sånt, min ena syrra är sån där eller kanske mer tanklös och vi andra syskon är helt tvärtom, barn skall ha mat och barn finns det alltid mat till, oavsett om du visste att de skulle komma extra barn till middagen eller ej.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:45:23 följande:
    Mmmm...ska försöka äta två/tre citroner och se om det hjälper.
    Tack.
    Om inte annat så är citron ruskigt gott! Tycker jag. Mina syskon åt apelsin som barn och jag åt citron.
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 21:58:15 följande:
    Den där Afrikatråden knullar min hjärna.
    Barn dör av svält och man läser "de har själva satt sig i den situationen", "de får väl rycka upp sig och ta tag i sina problem",  "de får väl flytta".

Alltså...FOLK  
    Jag la ner, blir så ledsen, var en redigt puckad människa där förut som räknade allt i % och bla bla, jag pallar inte sånt. Även om man inte kan hjälpa osv så är de fan fel i huvudet på de som inte har någon empati eller sympati, tycker jag då!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:46:44 följande:
    Baghlavah är så äcklig Fet. Dessutom brukar dom här människorna vi var hemma hos göra baghlavan på djurfet vilket gjorde det hela ännu mer äckligt.
    Kräks Det lät mindre gott, har aldrig ätit med djurfett alls. Men jag älskar dock de söta slemmig och en stor kopp kaffe.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:13:42 följande:
    Ja, jag vet inte hur dom tänker.

Med mina närmaste vänner så är det precis som du säger men komer det hem folk så går jag automatisk och börjar lagar mat. Det sitter väl i tror jag.

Barn ger jag alltid mat till. Tycker det är en självklarhet att barn ska få mat när dom är här och vi äter.

Min batteri börjar ta slut här......
    Ja de gör nog det, är lite samma med den äldre generationen svenskar faktiskt alla verkar de anse att mat det löser allt

Du får ladda dig!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:15:53 följande:
    Dom flesta baghlavah man köper i arabaffärer är gjorda på animalisk fett. Jag kommer inte ihåg vart du bodde men det enda stället som gör baghlava utan djurfett är konditoriet i Husby som jag nu har glömt bort namnet på. Man märker verkligen skillnaden.
    Det kanske är så, nu kommer jag tänka på det jämt! Får hålla mig till sån där baklavha liknande nudelröra med nötter i då
  • HäckHäxan

Nä nu skall jag hoppa in i en dusch och tvätta bort dagen!

• HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:22:13 följande:
    Ja, en mycket bra  beslut. Ska också hoppa in snart. Ska bara försöka tvina  mig ett glas pressad citron till sen ska jag också duscha.
    Jag skall dricka upp mitt kamomill te och gå ut och ta ett bloss och rasta hunden, sen dusch.
Svar på tråden Trash-tråden