I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:42:03 följande:
Nej, jag kommer heller aldrig förstå. Mamma försökte under hela uppväxten att lära mig lite hyfs som du själva kallar det att tvinga folk att äta men jag lärde mig aldrig. Alltså när du går hem till någon så ska du förvänta dig att husvärden ska tvinga dig att äta annars är det oartig. Det är oartig att själv börja ta från maten utan du ska bli tvingad att äta. Har aldrig förstått det.
Håller med dig. Det är lustigt egentligen man skall äta och proppas full, men man skall också vara rädd om sitt utseende och sin kropp
Nå med människor jag känner är jag mer kolla skåpen ät vad du vill, mitt hem ditt hem typ så. Men nya människor så är det klart att jag bjuder och sånt. Men nej jag måste inte laga ihop någon mat bara för att någon tittade in och säger hej.
Däremot så erbjuder jag alltid barn något ätbart, jag har aldrig förstått de där som liksom skickar in barnens vänner på rummet medan de äter middag och sånt, min ena syrra är sån där eller kanske mer tanklös och vi andra syskon är helt tvärtom, barn skall ha mat och barn finns det alltid mat till, oavsett om du visste att de skulle komma extra barn till middagen eller ej.