• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-12 11:17:45 följande:
    Gör det....du kommer att få grep om det när du slappnar av......

Don´t take a quote by the point!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Haha jag tänker bara snusk när du skriver så.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-12 11:16:56 följande:
    Haha ja för det är viktiga grejer!

"Trots att" och allt det där... 
    DET ÄR MKT VIKTIGA SAKER JA!!!!!!!!!!!

det är väl det som min sidfot också tar upp....
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-12 11:18:43 följande:
    Haha jag tänker bara snusk när du skriver så.

Oh du är så fin!
    Demon

Nu har jag en lunch i stan som väntar
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-12 11:19:03 följande:
    DET ÄR MKT VIKTIGA SAKER JA!!!!!!!!!!!

det är väl det som min sidfot också tar upp....
    Den enda slutsatsen jag når är att man är dum om man inte kan tillgodose sig utbildning utan att förlora sin själ och låter sig stängas in i en låda.
    Man ska snarare se det som ett verktyg att kunna utveckla sina this n thats.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-12 11:20:03 följande:
    Oh du är så fin!
    Demon

Nu har jag en lunch i stan som väntar
    Du kan ringa mig om du vill.
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-12 11:21:31 följande:
    Den enda slutsatsen jag når är att man är dum om man inte kan tillgodose sig utbildning utan att förlora sin själ och låter sig stängas in i en låda.
    Man ska snarare se det som ett verktyg att kunna utveckla sina this n thats.

så enkelt är det inte
    hur kan man då förklara att intelligenta män från olika delar och världen kan bära med sig olika beteenden som i sin tur grundar sig på "education" som bred begrepp.............

är du naken?
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-12 11:21:47 följande:
    Du kan ringa mig om du vill.
    I will
    ...on my way!
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-11-12 11:25:40 följande:
    så enkelt är det inte
    hur kan man då förklara att intelligenta män från olika delar och världen kan bära med sig olika beteenden som i sin tur grundar sig på "education" som bred begrepp.............

är du naken?

För att citera Oscar Wilde:

"Om en man är en gentleman så räcker det. Är han inte det, så är utbildning bara till större skada"

(kanske inte ordagrant så men innebörden)
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place

Mmm.

Det är tur att så många barn i världen inte har möjlighet till utbildning och att 63 universitet i Iran förbjuder kvinnor att studera där.

Vem vet hur sjutton världen skulle se ut om alla barn hade rätt att gå i skolan liksom...

• Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-12 12:04:03 följande:
    Mmm.

Det är tur att så många barn i världen inte har möjlighet till utbildning och att 63 universitet i Iran förbjuder kvinnor att studera där.

Vem vet hur sjutton världen skulle se ut om alla barn hade rätt att gå i skolan liksom...

Ingen säger att utbildning inte är viktigt, tvärtom
    (Education is the backbone of a nation)

Men
    (But in the name of education)

vi kallar saker utbildning som handlar om indoktrinering. Det är en tuff börda att lägga på ett barn att det skall stå emot utstuderad indoktrinering.