• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 14:48:49 följande:

Ja, flera gånger 
    Ja, samma här. 
  • Driftwood
    reflections skrev 2012-11-13 14:49:39 följande:
    Ja, samma här. 
    Det är en sådan bok man gärna går tillbaka till.

Charmig, inspirerande och innehåller en hel del visdom  
    Most gulls don?t bother to learn more than the simplest facts of flight
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 15:08:48 följande:
    Det är en sådan bok man gärna går tillbaka till.

Charmig, inspirerande och innehåller en hel del visdom  
    absolut. jag tycker att den är så vacker att läsa. en vacker upplevelse. 

jag gillar dock absolut inte "Illusioner". en helt annan grej.
  • Driftwood
    reflections skrev 2012-11-13 15:12:26 följande:
    absolut. jag tycker att den är så vacker att läsa. en vacker upplevelse. 

jag gillar dock absolut inte "Illusioner". en helt annan grej.
    Illusioner har jag faktiskt inte läst. Lite märkligt med tanke på att jag gillade Måsen så mycket.
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 15:17:33 följande:
    Illusioner har jag faktiskt inte läst. Lite märkligt med tanke på att jag gillade Måsen så mycket.
    Det är inte samma stil, den är mer spirituell och new age:ig faktiskt. Obestämd Inte min grej.
  • Driftwood
    reflections skrev 2012-11-13 15:20:28 följande:
    Det är inte samma stil, den är mer spirituell och new age:ig faktiskt. Obestämd Inte min grej.
    I see, inte min grej alls heller.

Alla lärare borde läsa Måsen *hint hint* Om de inte redan gjort det  
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-11-13 15:21:16 följande:
    I see, inte min grej alls heller.

Alla lärare borde läsa Måsen *hint hint* Om de inte redan gjort det  
    Hmm.
    Jag är väldigt osäker på vilken skola du relaterar till när du tänker i dessa banor. Att se och framför allt utgå från individen, somt utveckla kritiskt tänkande och använda olikheter till något positivt där alla kan bidra på sitt sätt är något som skolor verkligen försöker fokusera på och skulle vilja kunna fokusera ännu mer på.

Jag vet inte varför du har den uppfattningen du har. Det är snarare bristen på utbildning som är vingkapande och gör en människa begränsad. Utbildning och skola handlar inte om att lära ut rätt eller fel. Det handlar just om att kunna förhålla sig till information, fakta och bilda egna uppfattningar, tänka kritiskt.

Har du läst på universitetet? Där presenteras få sanningar i min mening och då har jag läst mycket mer än lärarutbildningen. Jag ser inte att skolans mål är annat än att utveckla individer. Givetvis ska man kunna fungera i grupp. Precis som att man ska kunna arbeta självständigt.
    Allt annat vore konstigt. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Själv ska jag läsa "Mäster" snart tänkte jag.
    Ska bara läsa alla andra böcker på min lista först Solig

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • reflections
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-13 15:33:06 följande:
    Själv ska jag läsa "Mäster" snart tänkte jag.
    Ska bara läsa alla andra böcker på min lista först Solig
    förresten har du fortsatt med "Jag brinner"?