• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Ojsan skrev 2012-12-27 22:16:48 följande:
    Tack det är bara fint, lite stressigt bara med en bebis som håller på att få tänder och har förstoppning på samma gång. Tur att pappan har ett gudomligt tålamod.

Hur är det med er?
    Det är rätt fascinerande vilken panik bebisskrik kan utlösa hos en som förälder. Hoppas det ordnar sig med tänder och magont.

Det är bra. Skönt att julen är avklarad, och alldeles underbart att få vara ledig med. Dagarna låg bra i år.  
    The hard way is the right way.
  • Ojsan

Nu har jag inte varit in på ungefär 5 månader så jag har behov av att skapa diskussioner och känslor, så nu ska jag spöka lite i trådarna.. ;)

• Anton Chigurh
    och skrev 2012-12-27 22:09:40 följande:
    Oj.

Detta blir bara mer och mer oemotståndligt. 
    Kaffe och glass....

Mina villkor. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • och
    Ojsan skrev 2012-12-27 22:32:55 följande:
    Nu har jag inte varit in på ungefär 5 månader så jag har behov av att skapa diskussioner och känslor, så nu ska jag spöka lite i trådarna.. ;)
    Gör du så. Solig
  • I Rose I

Är allt bra med dig Och? NG? Var har du tagit vägen?

Nu har jag äntligen fått min dator. Den andra var så seg att jag höll på att begå självmord.

Förresten en fråga, varför får folk fnatt när man skriver begå abort men att skriva begå självmord inte väcker lika starka känslor? Om vi ska strunta i religionsnacket så borde man väl reagera lika mycket att man tillskriver självmord en synd genom att skriva begå eller vad är skillnaden?      

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • och
    I Rose I skrev 2012-12-28 12:14:53 följande:
    Är allt bra med dig Och? NG? Var har du tagit vägen?

Nu har jag äntligen fått min dator. Den andra var så seg att jag höll på att begå självmord.

Förresten en fråga, varför får folk fnatt när man skriver begå abort men att skriva begå självmord inte väcker lika starka känslor? Om vi ska strunta i religionsnacket så borde man väl reagera lika mycket att man tillskriver självmord en synd genom att skriva begå eller vad är skillnaden?      
    Det är bra med mig.

Självmord pratar man aldrig om, tror jag. 
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-28 12:16:51 följande:
    Det är bra med mig.

Självmord pratar man aldrig om, tror jag. 
    Skönt. {#emotions_dlg.flower}

Nej, blir lite svårt när man är död. Nej men jag är verkligen nyfiken på varför man lynchas om man använder begå till abort men inte till självmord? Hade man bara haft ord och lust så hade jag startat en diskussion.   
  • och
    I Rose I skrev 2012-12-28 12:20:56 följande:

Nej, blir lite svårt när man är död. Nej men jag är verkligen nyfiken på varför man lynchas om man använder begå till abort men inte till självmord? Hade man bara haft ord och lust så hade jag startat en diskussion.   
    Haha, nej det är svårt...

Vi ser nog individen som så självständig att man får lov att begå självmord? Jag vet inte. 
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-28 12:27:08 följande:
    Haha, nej det är svårt...

Vi ser nog individen som så självständig att man får lov att begå självmord? Jag vet inte. 
    Det är inte det jag menar utan själva användningen av ordet begå. Skulle du skriva att en kvinna är självständig nog att begå abort så skulle du bli lemlästad inom loppet av 5 sekunder. Ordet begå försöker få fram att det är en negativ handling. Varför skulle självmord vara negativ men inte abort?
  • PrimitivMan
    I Rose I skrev 2012-12-28 12:20:56 följande:

Hej Rose! Allt bra med dig?

Menar du just ordet "begå" om abort? Det har jag nog aldrig tänkt på skulle framkalla en bister stämning. Men det är väl att abort har förskönats från vad det egentligen är och blivit en symbol för kvinnlig frigörelse och inte vad det egentligen är, att avsluta ett liv (el en början på liv). Moralistisk tycker jag att abort är en svår fråga.

Var börjar och var slutar livet? är det så att vi i demokratisk ordning (dvs via ett beslut i riksdagen) kan bestämma att mänskligt liv börjar efter 8 veckor (även om abort utföras senare än så). Innan dess är det inte ett liv? Ett människofoster och ett grisfoster tex är mycket lika väldigt långt vilket talar för att gränsen för när det  är en människa kanske är i ett långt senare stadium. Samtidigt så kan man rädda ett för tidigt fött barn längre och längre ned i fosterstadiet. Är det då att räkna som mänskligt liv eftersom vi med teknologins hjälp kan göra att fostret överlever och utvecklas. Är vårt begrepp då vad som är mänskligt liv avhängigt hur avancerad vår teknologi är? Om vi med teknologins hjälp kan få ett foster att utvecklas utanför kvinnans livmoder vid 6 veckor bör räkna det som mänskligt liv och förbjuda abort efter 6 veckor?

Nu låter det kanske som jag är emot abort, vilket jag inte är. Det finns massor av anledningar att tillåta abort . Men jag förstår de som är abortmotståndare.
    Is sex dirty? Only if it's done right